I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Format - "Kicken av tjuven"

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-05-18 21:11

[Audio] Format - "Kicken av tjuven"

Texten skrevs och spelades in september 2007 men är fortfarande aktuell, minst sagt. ScorpioSthlm har producerat Rockers riddim (Don de Lero 45 Musik/Pleasure beat 2009). Syster Sol har även använt den på sin skiva "Dömd att bli bedömd". Lead: Format. Kör: Storsien. Inspelat och mixat av Emil Söderberg med hjälp av Format i Ekeby källar'n 2009. Omslag & foto: Erik Candray. Tag: Duplo (Ful Crew).

www.myspace.com/formataktabra

Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
Producent

2009-05-19 10:28
Skön, bjuds det på mp3?

2009-05-19 10:58
intervju med format om musiken, livet och det kommande mixtapet: Länk till http://djazastylee.blogspot.com

2009-05-19 12:50
Svinfet låt!!!

Och välskriven och bra intervju av "Djaza"
FETT!

Ser fram emot mixtapet, Blafft!
- ö bangashira!
Redaktionschef

2009-05-19 20:58
Helt okej, men saknar verkligen stilen du körde på Lugn Oro. Den här reggae-grejen känns det som att det redan finns så många som kör.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-05-19 22:50
Riktigt fet låt alltså. Flogsta för alltid!

2009-05-20 20:55
Sjyst att de diggas!

Dawell P19

Kommer släppa ett mixtape senare i år med låtar som dykt upp på min myspace plus annat. Men annars äre bara att du langar din mailadress så skickar jag den. om du vill ha den nu.

Oracle P25

Jo, jag förstår va du menar, Lugn oro var ett projekt som resulterade i en EP (Format över Sväng&Själ-beats) kanske återuppstår det i framtiden, vem vet. Hur som helst kommer jag släppa låtar som är mer åt det hållet (bl a en grej på ett Kryptonite-beat). Annars lyssnar jag mycket på reggae och det känns naturligt att kicka på sånt även om jag inte ser mig som nån reggaesångare, mer nån form av sångrappare över riddims.

2009-05-21 10:42
Så jävla soft låt!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-30 09:49
Jag spelar i Hagaberg (Lindesberg) ikväll tillsammans med brorsan på gitarr.

Info:

Lördag 30/5 Arrangeras Big Bang Of HipHop på bostadsområdet Hagaberg i Lindesberg.
Under dagen bjuds det på uppvisning i Brekdance, Idris från HipHopHouse i Örebro föreläser, musikworkshops, graffiti + mycket mer.

Dagen avslutas med konsert 18.00-22.00
På scenen:

Format (uppsala)
L.A.P (Lindesberg)
Ett Annat Perspektiv (Karlstad)
Chessurect (Örebro)
Chipchoppin-Order (Örebro)

Allt är helt gratis!!

2009-05-31 12:58
hehehe fett tema!!

BigUp!

2009-06-01 19:06
Backningbackning! Saknar fan också Lugn Oro soundet lite. Vad hände med Mat Åt Far föresten? :-P

Ämen fan fet låt! Jag e där. Fääääääst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.