Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är inte så såld på de här me auto tun på promoe men promoe har texterna som fortfarande finns där som tur är. men den va helt okej men nånstans saknar ja de gamla embee soundet.antar att de här inte e producerat av embee
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promoe med Autotune? ;o Funkar inte för mig, rätt tråkigt låt också. Är det Autotune, den känns inte så tydlig, kan det vara en lättare Flanger? =)
Hej
Flanger använder man inte på vocal, det är Autotune.
ganska soft låt men har hört mycke bättre med promoe,tur att de inte är så mycke autotune på rösten.......peace
Skon, men lite for langsamt for Promoe, han ar bast nar det gar fort. Dock har vi ett javligt gediget bibliotek med Promoe over Embee-beats sa varfor inte embrace the new :) Btw sa ar nya cover-temat han kor med vintage-foton sa javla nice. Kan inte vanta tills jag kommer hem till sverige och kan coppa Kraksangen!
Skivsamlare
2009-05-12 10:45
.. men den va helt okej men nånstans saknar ja de gamla embee soundet.antar att de här inte e producerat av embee Nope, som du ser på bilden så är det Jimmy Ledrac som ligger bakom beatet.
Yes! In Concert — For the love of music
inte mer autotune än vad han använt förut ju, jag tycker det e bra. bättre än skivan iallafall. han gör sig bäst på engerlska
jag diggar låten stenhårt. Riktigt bra.
Jag är jointen
easyskanking Brukar han använda Autotune? Aldrig lagt märke till det tror jag.. _Lukke_ P20 Vad menar du med vocal? Är det sång eller? :)
Hej
Hypnoz, den här har väl inte mer autotune än t ex lullabies to myself
Lyssnade på den nu, det är ju autotune på den. Jag har bara inte registrerat det :P
Hej
Redaktionen
2009-05-12 16:49
fet som alltid, men han kan bättre som andra sagt innan.
soundcloud.com/jerrones
ännu en robot låt av Promoe..
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
kan någon vänlig själ berätta för en oinsatt vad fan i helvete autotunes är?
Jag är jointen
åååh shit hur tung är inte denna! ;P överfeeet! bra skit!
http://mrhagman.blogg.se/ <----download me there!
jag säger bara Töng Töng!!
oi oi
TÖÖÖNG
OSTbre P17 Det är en effekt man använder i programmet/pluggen Antares Autotune som kallas "T-Pain-effekten". Den finns för att registrera och rätta till felaktiga toner i sång. Robotljudet i låten är Autotune. Många dissar Autotune för att det dels är en alldeles för playad effekt och dels gör den att varenda liten fjortisrappare helt plötsligt kan sjunga någorlunda. Det är i princip allt du behöver veta :)
Hej
Den tackar jag för Hypnoz, lackar fan när alla sitter och gnäller över något jag själv inte hör.. haha
Jag är jointen
Hypnoz, jag håller inte med. Det finns många som använder autotune som ett instrument och gör nyskapande grejer utav det också. Det handlar om vilket sätt man använder det på. Jag tycker det är soft med autotune när det görs tungt..
Mohammed Ali - Hinna Hinna, det ar bra anvandning av autotune. Snyggt anvant i reffen, annars sparsamt. Kolla den pa Spotify.
easyskanking P22 Självklart är det så, men jag ville med mitt inlägg förklara varför det är så många som dissar Autotune :) Jag vet att det går att göra otroligt mycket mer än jag skrev med Autotune, men det där är väl i alla fall den vanligaste effekten idag?
Hej
Ganska tung låt, autotune märktes inte spec mycket i denna som tur är :)
Saknar den gamle Promoe faktiskt, men han levererar ändå.
Tycker fan denna e den fetaste av månads-låtarna. Fett tema, grym reff å promoe lägger de tight som vanligt. E inget stort fan av autotune, men används det måttligt låter de riktigt fett. Här är ett bra exempel!
riktigt fett alltså, bra jobbat promoe
http://www.myspace.com/noodlestyle
Tööngt skit! Som RaBBLa säger, används autotune korrekt är det riktigt fett!