I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Petter om poliserna i Rosengård

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-04-07 15:39

[Video] Petter om poliserna i Rosengård

Ny intervju med Petter där han snackar om bla polisrasism och folks fördomar om honom. Vad tycker ni om hans resonemang?

(Inlägget flyttat av Oracle från svensk hiphop allmänt 2009-04-07 16:08:51)

CIA doesn´t listen to reggae...

2009-04-07 15:54
tyckte den var bra. lite kort bara. gillar långa intervjuer annars, men denna var helt ok.

2009-04-07 17:29
Bra men lite för kort
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-04-07 18:22
Go Petter! =) sant o klokt sagt

2009-04-07 22:15
Alltför kort, vart finns hela ?
http://www.myspace.com/akaamusik

2009-04-08 12:42
väl sagt
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2009-04-08 20:10
störigt att det är handhållen kamera...men intressant...
Admin

2009-04-08 21:24
Ord upp för Petter. Känns som om P borde ta mer tillfällen i akt och lämna lite mer av sina politiska åsikter.

2009-04-08 22:24
Ord upp för Petter. Känns som om P borde ta mer tillfällen i akt och lämna lite mer av sina politiska åsikter.

Word. Det jag även gillar med Petter är att han är dyslektiker (?), men samtidigt kan uttrycka sig så bra. Inte för att dyslexi har något med saken att göra, men ah.. tycker orden väger mer bara.

2009-04-09 00:02
Jävligt bra talat, var ju inget nytt han hade att komma med men härligt att han förklarar för kidsen på ett bra sätt.

Tycker han är för gammal för att syssla med hiphop och borde egna sig åt att skriva böcker eller åka runt i skolor eller vafan som helst, han verkar ju ha en bra sida för sånt med.

2009-04-09 00:47
Man blir inte för gammal för hiphop. Men det du säger om att åka runt i skolor osv, det vore faktiskt nice. Tror folk skulle lyssna mer på honom Petter än på nån avdankad socialtjänstekvinna.

Minns när jag gick i sexan-sjuan att vi fick nåt papper med en massa text på. Handlade dyslexi, droger osv.. eller var det nu var. Hela klassen suckade, tills vi såg att det var Petter som hade skrivit denna "text". Så, ah..

2009-04-09 01:12
denna sida av Petter kände jag inte till! :) Bra

2009-04-09 04:03
petter e en smart man med ar pa nacken. hade varit nice om han hade tagit fram lite av dessa tankar o sant pa sina latar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-09 12:01
Minns när jag gick i sexan-sjuan att vi fick nåt papper med en massa text på. Handlade dyslexi, droger osv.. eller var det nu var. Hela klassen suckade, tills vi såg att det var Petter som hade skrivit denna "text". Så, ah..

Haha fick den med :)
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO
Producent

2009-04-09 17:50
Tycker dock det är löjligt att han påstår att dagens ungdomar andvänder för fult språk. Anledningen till att han tycker det är inte för att "vuxna" inte säger ifrån utan för att språket utvecklas och ord som för honom är extrema och stötande är mer neutrala för yngre människor. Känns jävligt pensionärsaktigt att inte fatta det.

Men annars har han bra om än inga revolutionära poänger. Tror dom flesta tycker exakt som honom.

2009-04-09 21:01
bra intervju,för kort bara...

2009-04-09 23:19
Nice nice, petter är klok :-), hoppas han inte slutar med musiken, han är väl inte signad till något skivbolag längre? har för mig jag läste det i en intervju med honom i situation sthlm. Aja klok man !

2009-04-09 23:58
The_Donut P18

ord som för honom är extrema och stötande är mer neutrala för yngre människor. Känns jävligt pensionärsaktigt att inte fatta det.

På vilket sätt är ord som neger osv neutrala? .
Det han säger är helt rätt, har inget med vuxna eller ungdommar att göra det är helt enkelt fel och stötande ord.

Jag är själv ungdom och skulle aldrig säga neger till en mörk person för att JAG som person tycker att det är ett "neutralt ord" när jag i själva verket vet att det är nervärderande för många personer och folk ta illa vid sig.

Samma sak med ordet Hora som jag tycker är väldigt fel ord, för tjejer (dom flesta tjejerna) tar inte betalt eller är inte ute efter att sälja sina kroppar för sex.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.