det lät ok när jag pumpa det men inte ett dugg som jag hade trott! hoppas att nån lägger mitsubishi i min drink!
Funderade också på det som nämndes, vad fan hände med Finskor & Paraply? Fick någons unge lägga cutsen? Idiotiskt.
Det e kul att höra att grabbarna förtfarande släpper snack i takt och nu mera gratis. Jämför öris på ett slugeri mixtape beat med öris på dessa mer elektroniska beatz. Annan vibb! men propz till de flesta av låtarna!
Öris När jag hörde Borgarblocket blev jag genuint glad att just ni gjorde nåt av Herbalist, men sen direkt blev jag lite besviken att ni inte gjorde en rökarlåt av den. Det hade vart den bästa låten på länge. Fet låt fortfarande..
Borgarblocket gav mig hopp om ett fett mixtape. Men beaten var riktigt dåliga på alla låtar förutom Jag är glad ändå och borgarblocket. Sen att Öris inte är i närheten av Ågren är jävligt tråkigt. Synd...
tycker det var fett, även om att det inte alls var vad jag förväntade mig. Tycker öris skiner som fan på mitsubishi och tji mitt namn. Kul att någon gjorde nått bra av den skitlåten! Vem har gjort omslaget btw?
JAG ÖNSKAR VERKLIGEN ATT EN MITSUBISHI KUNDE KOMMA OCH HÄMTA MIG... NÅGON?!?! hahahahahaaha så jävla fett tape, och att få ha varit vid sidan av vid skapandet har varit skit roligt, lika så att gästa det. Jag tror, eller snarare hoppas kanske på att ni kommer att den shine ni förtjänar med detta tape!
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Är det Adam Tensta som säger "hela livet i min ryggsäck" ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Perua.. Ja, det e Adam Tensta som säger det.. Easyskank.. Fattar va du menar men vi ville inte göra det på det sättet utan twista det till nått annat än originalet så vi lät Roffe börja med att lägga hooken o la verserna därefter.. Superturbo.. Roffe Ett stort tack igen till alla er 1200 pers som laddat ner, spridit o kommenterat. Det är exakt det som behövs:) Öris
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
tycker det va riktigt feta låtar...gillar vad den nu heter, allting är en loop! jävligt fet
MTMTX
Jepp, det finns några godbitar att hämta här! Mitsubishi är ju sjuk.. Första halvan av låten är det riktigt drag i! "Ögonen som var så blå är nu svarta hååål" Man blir ju måttligt festsugen, hooka mig liksom. Sen har vi ju Finskor & Paraply, Jag e glad ändå och Borgarblocket som man redan hört men som är riktigt snygga produktioner alla 3. Tji mitt namn är ju humor :) Och så måste jag säga att Öris vers på Loop kan vara den bästa på tapet. Negativt är väl att mixningen inte helt faller mig i smaken, hade hellre sett varje låt separat med ordentlig början och slut, men då hade det ju inte blivit ett "mixtape" så att säga :P Håller med om att slutet på finskor & paraply är helt sabbat, den versionen som släpptes först är MYCKET fetare. Lite röriga beats emellanåt men överlag fett. Kul ändå att ni kör på lite galnare musik, experimentera mera! Kudos för att ni gör er grej och släpper gratis! Det är väl det som är kärlek till musiken...
Jag o försening e som handen i handsken. De passar mig bra passar knappast den andre. Hela mixtapet är kanonkalas. Hade garanterat högre förväntningar och tycker fortfarande ni kunde kört ihop er "nya stilar" (så att säga). Men detta här är förmodlingen så före tiden jag inte riktigt e ready, fast de redan pumpats typ 3 gånger och jag har varit helnöjd alla lysningar.
Mouldy.. Du slog huvudet på spiken mannen:) Detta e så långt före er att det kommer att ta ett bra tag innan folk ens fattar genialiteten haha Det e därför Din Gata spelar första singeln "Mavatrordu" från Plattan nu.. Det tog 5 år innan folk ens fattade:) Svampne.. Alla låtar kommer att släppas var för sig inom kort, gillar själv inte att få nya låtar med massa scratches o dyl men måste säga att DJ Rooftop gjorde det så som ett riktigt mixtape ska göras.. Tack som fan för propsen till min Loop-vers, det värmer verkligen för den versen e jävligt real
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Tycker dom är en förbannat bra duo, och det här är ett riktigt fett tape... Borgarblocket är lätt fetast (diggar dock inte dj rooftoops verk i verserna, då han upprepar raderna) Annars är tji mitt namn och jag e glad ändå på toppen.. fet platta
http://www.myspace.com/akinonline
det e ju fett med lines som upprepas!(om det e en tung rad då)
Det verkar som att många har fastnat i tiden här.. Time to move on.. Jag tycker att det var fett material, har ni skapat det så som ni vill ha det så är de rätt. har längtat efter en ungdomshälsan reunion men de här hamnar inte där, ungdomshälsan va fan svenska svaret på heltah skeltah, cant touch that. Kul o höra nytt sound, lite mer grime. Ja gillar det. Tack för tapet boys!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mitsubishi är ju klockren! Tycker i stort sett hela tapet e tungt.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
"Marke, du är ett fucking svin. Jag reagerade inte mycket, svarade; Tack baby!" Tycker Markes inhopp är skitfett!
Ja, eller hur. Vem var det som klagade på honom?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Tycker det mesta är bra. Framför allt är det roligt, och jag gillar tempoväxlingarna. Och sen har jag nog en viss förkärlek till Ågrens tyckande. Han tycker inte så jättemycket "politiskt" i sina låtar men när han väl blir mer seriös på den fronten är det klockrent. Karlakarl var och är en sjukt starkt låt exempelvis. Jag tyckte inte riktigt att Markes vers var särskilt bra på den låten. Kan vara för att Loop var tapets minst lyckade över lag. Men han rimmar inte så mycket och segheten känns inte klockren. Det är iofs också mycket beroende på att Öris & Ågren är snäppet bättre. Särskilt Öris höjer sig flera snäpp med Ågren, som jag skrev i previewen kompletterar de varandra bra. Två helt olika röster som båda oftast funkar till musiken skapar en skön variation där den ena sällan får ta mer plats än den andra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Loop var den enda bra låten (förrutom att Marke var med, vad tusan gjorde han där? blir till att klippa ur hans vers om jag ska orka lyssna på hela), tyckte beatet och texterna var vassare på den än på resterande låtar. Rätt besviken faktiskt. Förväntade mig visserligen inget "Ungdumshälsan - 8 anledningar att hata ett tape" (även om jag mer än gärna velat det), men att det skulle låta såhär... det kunde jag aldrig tro.
tycker ryggsäckslåten e en av d bättre låtarna detta året. att tensta är på refrängen gör saken bara bättre o underhållande. annars tycker jag skivan va lite för kort, mer borde dom kunnat klämmt ut :-p
Producent
2009-03-25 00:09
Hela tapet på youtube: http://www.youtube.com/view_play_list?p=DC40927A729AC18A&playnext=1&playnext_from=PL
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Skivan var inte dålig, men jag vart lite besviken. Tror det är för att jag hoppas att varje album/mixtape som Ågren släpper ska låta som "Petar på döda saker med pinnar", vilket enligt mig fortfarande sitter på tronen av svenska hiphop-album. Håller tummarna för albumet som är påväg.
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high
överfett tape detta e framtiden...psykade beats...i lööööööööv it...sluta lyssna på boombap och bege er in i realtiden och framtiden ni som hatar hahah...loop tycker jag e fetast man känner igen sig...dessa fuckin brudar...blev lite sne när jag såg att "någon" hade sågat markes vers innan skiten var släppt...tycker inte där något att klaga på i den versen...jajaja jag e en gnällig jävel haha....men som alltid öppet och återigen på bill och bull bevisar Öris att han e sveriges bästa rappare med sina personliga och ärliga texter och en fet brölig skånska och snubben e "gammal" och utvecklas hela tiden sjukt kul att höra..Organismen är sveriges bästa rappare rent rapmässigt och rimmässigt.de låter som han inte gjort nått annat än att rappa sen han föddes.vart man än hör organismens verser så sitter dem alltid klockrent.men vill att han ska "leka" lite mer med sin rap och röstläget...tycker de kan bli lite monotont...men de är nog skånepatrioten i mig som talar kanske:-)sen är inte riktigt helnöjd med rooftops insatts,blir lite mycket i övergångarna..har försökt ge utförlig och ärlig kritik.....summering ett övertungt tape med hits som tji mitt namn och riktigt mustiga in i framtiden beats som för vissa behöver ett x antal lyssningar
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"
shit va dålig den va, en ok låt,,,,påriktigt P24 håller med att tr e sjukt bra å utvecklas, men han behöver köra på bättre beats.. det här mixtapet kunde de hålla för sig själva, det känns som det leker hemma med olika beats å testar, nä besviken som FAN.
FAN va jag e ready för att läsa folks kommentarer här inne:) Inte för att det bara e positiva saker som sägs utan för att i princip varje låt på tapet har nämnts som någons favoritlåt o DET tyder på att vi träffat jävligt rätt va gäller balansen. Öris
ja, T.R är fan det sista hoppet sen organism 12 gick in i dimman och blev emo.
insdel Jag antar att du inte lär skänka svenska hiphopscenen mer hopp genom att whina på forum.
Öris och Ågren är den dödligaste kombinationen inom svensk hiphop och jag tycker detta tapet infriar alla förväntningar. Sjuka låtar, minimalt med gammal mossig boombap, det enda som drar ner skivan är Rooftops försök till jag vet inte vad. Så jävla gött när artister släpper saker som man aldrig hade väntat sig från dem.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
besviken..
NÖJD! Men ärligt talat, vad fan håller hustaket på med?? Låter rent utsagt förjävligt.. Typ som när jag leker med trialversionen av VirualDJ. =/
Blunted in stockholm
blev grymt besviken.. trodde detta var två killar att räkna med
fick höra talas om mixtapet typ en vecka innan det släpptes, så hade inga förväntningar. måste säga att det mesta är fett, lite synd bara att rooftop stjälper mer än han hjälper.
lyssnade igenom en snabbis tji mitt namn var enda låten som jag fastnade för men vi får väl se efter några lyssningar
Två av Sveriges bästa.. ska lyssna in mig djupare när jag har tid. Beatsen är inte i min smak efter första snabba lysningen men dom växer säkert efter ett tag.. kul att ni experimenterar ändå.. låter som inget annat i svensk hiphop.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
fy och fy för rooftops insats.. gilla inte alls.. pajja många feta låtar som lät bättre innan dom jävla hacken..fan! favvos är tji mitt namn (hade dock vatt bättre utan hacken i reffen osv) samt finskor o paraply
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
När kommer låtarna upp separat?
låtarna ligger separat på mixtapet, så tanka hem skivan och behåll det du gillar?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
vilken skit.. beatsen va ren katastrof
o just de.. du är jävligt äcklig också.
shit va tråkigt. och dåligt.. :S
släpp en hel skiva med reagge och dancehall beats! sjukt feta texter, var väl nån låt som inte gillades. men fett att ni gör nått orginelt o testar! saarvii
mm..
Blev lite orolig när jag va här inne och läste om tapet innan jag hade hört det "vilken skit" "sämsta skiten". laddar ner tapet, går upp tisdag morgon och sätter på mp3n på jobbet. och jag säger bara: HOPP, KNÄPP, KNAPPEN SVÄLJ hahah överfetttt. Blir aldrig besviken på dom här grabbarna hehe. Tyckte Markes vers va fet den med, gillar när han kör på sina långsamma rimes, låter så gött drygt! mer mer meeer
Tycker det mesta va fett. Några låtar känns lite meningslösa, Som Min ryggsäck och sista låten. Annars va det riktigt fresht! Loop och Borgarblockat va asfett! Marke va klockren gäst!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Tycker det var fett för det mesta, inte det man väntat sig kanske, trodde på mer "vanliga beats" i stil med tidigare plattor från organismen. Nåra mixningar var keffa dock men i helheten fett. Men ni ska ha props för ett nyare sound och lite annat än vad som har gjorts tidigare. Öris ska ha props för en grym förbättring sen tidigare enligt mig ;) Organismen kan man alltid lita på:) Out
Diagnosen av svensk mentalitet är lika positiv som en aidssjuk analfabet
Inte lyssnat på hela än..har nån låt kvar men skriver ändå. Någon FET låt, några OK låtar o endel sådär...lite konstiga beatval ibland men endel feta oväntade beats också! Förstår dock inte dom som hyllar org12/Ågren eller vad han nu kallar sig..borde heta BULL här iaf. Fan killen har lika mkt personlighet som min billybokhylla. Fan vilket lamt, tråkigt jävla skitflow han har utvecklat det till...aldrig vart ett större fan men har ändå funnits låtar, verser osv..jag gillar men nuförtiden är det så jävla slätstruket och lamt att jag helst skulle vilja spola fram till nästa vers. Tycker inte heller Markes vers var så intressant, DU kunde väl skrivit ngt roligare eller mer "hardhitting" (hur man nu vill uttrycka det på svenska) när du bara har en vers på mixtapet. Jag har väl aldrig direkt ngt ont att skriva om T.R förutom att han aldrig kommer bli någon mästare när det kommer till flow..men allt blir alltid bättre och texterna är som vanligt underhållande! Nu ska jag bara försöka mig på den sjukt svåra uppgiften att unzippa detta så jag kan lyssna på det i bilen ordentligt!
Så nu har jag lyssnat på riktigt aka i bilen genom hela skiten i ett sträck...jag gillar det! hälften av låtarna är feta och andra hälften är ok o nån är "näääääääääääääääääästa"...ågren är inte så fruktansvärt vidrig, hans texter är ju som vanligt rätt bra men tyvärr är inlevelsen och flowet tråkigt! Jag till skillnad från vissa andra gillar typ alla låtarna med nya beats (alltså mer elektroniska, grime'iga eller vad man nu ska säga) det e bara nån som har ett jävligt oorginellt beat: "i min ryggsäck" såg jag nu...jag gillar iofs låten helt ok men det känns som jag hört beatet 50ggr tidigare!
öris vers på tji mitt namn e fet och ball! sen håller jag med om att org12 låter lite stel i sitt delivery på många låtar.
fan va många som ogillar "i min ryggsäck", den som är min favorit.
PAO!
tog ett tag att lyssna in sig men nu är det fett!!