I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Tobbe - mixtape Gästas av 6ex5emman, MartinZamora mfl!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-03-16 16:57

[Audio] Tobbe - mixtape Gästas av 6ex5emman, MartinZamora mfl!

Tobbe släpper nu sitt mixtape "I Huvudet På En Hattman"! Följande är rippat från hans myspaceblogg:

Som bekant är tapet proddat av Amentia, Maks, Duggud och Lanntana, och bland gästerna finner vi bl a Martin Zamora, 6ex5emman m.fl.

Jag lägger även upp låtlistan ännu en gång för å samla all info:

1. Intro (av Amentia & Dj Paco)
2. I Huvudet På En Hattman
3. Dom Kallar Det För Rap ft Martin Zamora
4. Samma Cirkel ft Ydebrinkarn
5. Öppna Ögonen ft Armin
6. Skärp Dig! ft 6ex5emman
7. Bättre Dagar ft Renio
8. Höj Glaset ft Ydebrinkarn
9. Fröet

Tapet finns även på CD, och där ingår även 6 bonusspår! Förutom min röst hör ni även Ydebrinkarn, Hagge och Sanna Hartfield bland dessa låtar! Är ni intresserade av att köpa tapet kostar det 40:- inklusive frakt. Skicka ett mail till [email protected] för att få reda på hur ni får hem cd:n direkt i brevlådan! Bor ni i södra stockholmsområdet går det även bra att möta upp mig för inköp av skiva!

Tanka tapet från följande länkar:

zShare:
http://www.zshare.net/download/56840027ef21917c/

Pirate Bay:
http://thepiratebay.org/torrent/4773886/Tobbe_-_I_Huvudet_Pa_En_Hattman_(Mixtape_2009)

Tanka och kommentera!

(Inlägget ändrat av Mabande p.g.a. CAPS 2009-03-16 18:56:31)

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-03-16 18:10
Intro: Tyckte detta var lite tråkigt, ett beat med scratch - inget mer.. Skulle varit roligare med åtminstone lite snack. 2/10

I huvudet på en hattman: Tycker beatet var nice, och attityden satt fint. Helt okej track, alltså! 7/10

Dom kallar det för rap: Också helt okej, men diggade inte beatet så hårt. Heller inte denne Martin Zamora. Frågar du mig lät han mestadels off och hade ingen attityd eller känsla. Tack vare att denna rapvandal var helt tråkig så måste jag ge denna en 4/10

Samma cirkel: Först och främst är ju beatet underbart, diggade det. Skönt flyt och fin attityd här, det gillar Jockepocke. :) Deliveryt var ju också chill!

Öppna ögonen: Flytet och allt är bra, men låten talande inte direkt för min smak, inte beatet heller. Så personligen får den en 1/10 men prestationsmässigt skulle det nog vara klart en 9/10.

Skärp dig: Beatet var heller inget för mig, låter som något jävla åttiotalspop.. Låten talande inte alls i min smak, denna heller. 1/10.

Bättre dagar: Diggar Tobbes röst. Alltid gjort, samma gäller det Hagge, men han var ju inte med. :P Flytet är chillchill och beatet är lite sådär lungt och fint. Får en sån där liten lägerelds-gitarr-dricka-öl-och-äta-korv-med-polare-känsla. :) Helt jävla najs och nu väntar jag på att få slänga mig ut på stranden om kvällarna igen! 9/10.

Höj glaset: Beatet talade inte direkt till mig, känns som något saknades. Refrängen är dock najsnajsnajs! Yde har ett jävligt hett flow, men tycker hans röst är för.. Mörk på något sätt :S Svårt att förklara känslan från röster. Det jag inte gillade i denna är att man hör Tobbe dra andetag mitt i en rad typ, eller när den slutar även fast det inte ska vara ett andetag där.. Alltså, det går inte förklara, men det låter bara helt jävla fel. Du skulle testa att skriva texten och rappa den emellanåt för att kolla exakt vart andetagen ska sitta för att du ska uttala alla orden perfekt och sedan slipa till raderna och ta bort nåt ord ifall det blir för långt, y'know. 6/10.

Fröet: Här var Tobbes flow sådär najsigt tycker jag, och sen proppat med flerstavsrim. Sånt gillar Jockepocke också! =) Dock talar inte beatet alls till mig, aldelles för mycket reggaestil för mig. Men lyriken, rappen, attityden och röstläget är skönt, samt rimmen. Denna får även en 9/10.

Det var allt. Pejs ut för mig. /Enterdeman
Dra åt helvete!

2009-03-16 18:46
Tack för genomgående analys! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-17 16:11
Vore gött me lite mer kritik på grejerna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 01:22
låter fan bra.. good work..

2009-03-18 09:51
Thanks!

2009-03-20 15:03
upp med denna hehe, bra jobbat av tobbe med mixtapet!
www.twitter.com/mzamora036

2009-03-22 21:44
Bra grejer. Tanka!
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-03-22 23:28
Thank you boys! Som sagt, tanka! ;)

2009-03-25 14:49
Måste ge denna en UPP!

2009-03-29 04:19
Entertainment: synd att du inte diggar min röst :/ kul att du diggar tapet å tog dig tid å skriva så utförligt! Uppskattas som fan!!

Å ni andra som kollat å diggar, uppskattas!

tack till alla!

//yde - collaba nån? ;)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-04-28 10:14
Ger denna en UPP! Checka grejerna gott folk! :)
Producent

2009-05-01 21:40
Bättre dagar: Diggar Tobbes röst. Alltid gjort, samma gäller det Hagge, men han var ju inte med. :P Flytet är chillchill och beatet är lite sådär lungt och fint. Får en sån där liten lägerelds-gitarr-dricka-öl-och-äta-korv-med-polare-känsla. :) Helt jävla najs och nu väntar jag på att få slänga mig ut på stranden om kvällarna igen! 9/10.

My thoughts exactly!

Tyckte tapet fick ett väldigt bra slutresultat, denna kommer jag lyssna igenom ett par gånger!
I'm Just A Human

2009-05-02 12:52
Thanks mayn!