I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Academics - “The Journal Vol. II” UTE NU!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-02-24 01:46
smokea weed lix
Walking with granpa Mescalito since 19-0-long!

2009-02-24 12:18
george kaplan borde göra mer låtar på svenska!
 Internet Gangsta

2009-02-24 19:41
jahmike: Det kommer mer Kaplan på svenska den saken är säker!
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-02-24 22:11
okej,kul o höra! kmr det öpp här eller lär man leta sig fram?
 Internet Gangsta

2009-02-25 01:00
jahmike: finns en låt med kaplan på följande myspace.
It is what it is, and how it is, is kind of fucked up.

2009-02-25 23:27
Du har inte lust att slänga upp ettan? :)
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-02-26 02:08
Jag borjade garva som fan nar jag horde introt, skitbra sampling av ett av mina favorit avsnitt av varldens basta serie, the mighty boosh AGER :)

Skitbra platta forovrigt, jamn och fin med vissa undantag, mestadels brister med vissa av rapparna men den ar riktigt valproddad, med beats feta som smor. Props!
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2009-02-27 09:35
haha. Det är fixat kakaphoni checka mailen :)

FarmorBerit P23: Hahaha ja att den är kung! Och just den där sagan om funken med Old gregg tycker jag är så klockren! Jag vet inte vad dom där snubbarna går på haha. Tack så hjärtligt

Riktigt kul att så många engagerat sig och lyssnat!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-03-03 21:51
upp :)
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-03-09 18:46
Tack för all feedback och nedladdningar! Vi har fått bra respons på skivan och arbetar just nu på uppföljaren.

Håll även utkik från mer från Academics på en välbekant sida i dagarna.

RANDOM BASTARDS
randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip

2009-03-09 19:06
DAMN, riktigt fet!
http://www.myspace.com/mannegbeatz

2009-03-09 20:01
på glasets kant, andra versen.. vilket jävla mästerverk... big up!

2009-03-10 10:47
ayeah! Tack MG och JimmyMorfin! Lyckades nog fånga känslan med den versen. Droppar mer produceronmic grejer inom en snar framtid.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Graffare

2009-03-10 13:37
baka knatchen o lyssna

2009-03-10 15:45
Mer från Academics uppe idag på MBFIMG.com!

Medina - Anarki (Academics Remix)

http://www.mybestfriendismygrind.com/medina-anarki-academics-remix/

RANDOM BASTARDS

2009-03-11 17:36
Jag hade missat på glasets kant fett länge.. och femmefatale är också så braa bara!

det går inte att hata på dacabeats och det är klart en rappare inte kan vara så bra som hans beats.. så sluta klaga på rapparna :)

- en av rapparna
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM

2009-03-12 09:14
Tvärfett, tunga beats, rikigt skönt att lyssna på. Kommer använda detta som bakgrundsmusik jämt :)
-"Om det är en tolknings fråga, säg att du njuter av livet"

2009-03-14 14:25
Method.TV har använt skivan i ett nytt klipp:

http://stream.method.tv/?ch=00034&id=1390

RANDOM BASTARDS
Admin

2009-03-15 21:19
Alrite, inte hört mycket med dig förut men detta var helt jävla överfett. Som alla andra tycker jag produktionerna är feta men framförallt blir jag imponerad av verserna, i synnerhet på Femme Fatale, På Glasets Kant och Berättelsen (men så är jag i ett love-mode nu också, hehe).

Det jag vill ha sagt är att känslan förmedlas så jävla bra. Ofta brukar rappare behöva välja mellan att få fram känslan eller vara tekniska rent rimmässigt men du gör ju fan både och!

Skitfett! Var hittar man ettan?

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2009-03-16 14:01
Tack så sjukt mycket Testosteron Jamen fan vad kul, love-mode är det bästa modet! Jag kan fixa en länk åt dig.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Producent

2009-03-29 14:49
På gott och ont så låter "Besattutavde" sjukt mycket som J Dilla.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-03-31 14:58
Hehe, fast Organica troligtvis få som klagar på att att deras beats låter lite dilla ;)
Producent

2009-03-31 17:42
Jag klagar inte på att det låter så. :)
Med "På gott och ont" så menar jag att vissa kanske skulle kalla det bajt.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-04-01 11:44
När kommer nya?

2009-04-01 17:01
Vol. III arbetas på för fullt!

RANDOM BASTARDS
Producent

2009-04-01 19:20
Jag vill också ha Vol. 1!

2009-04-01 19:22
Tack alla! Organica: Tack för att du lyssnat! :D Jag har inspirerats mycket av J dilla, så det är egentligen inte så konstigt att beatsen ibland låter ganska likt hans. Jag gör det inte för att bajta, utan för att jag tycker att soundet som dilla hade är närmast det sound som jag anser utgör grunden till den bästa hiphopen i världen. Sedan så sätter jag min egen twist på det hela, men rytmiskt sätt så är det ganska likt. Jag vill få folk att nicka till beatsen, inte nicka till till beatsen. Jag tror att många producenter där ute hade velat låta som dilla om dom bara kunde förstå sig på hur han gjorde det. Det är kul att man har tagit sig till en nivå då man verkligen kan låta som en av tidernas bästa producenter när man känner för det, det ser jag enbart som något positivt.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-04-01 19:27
jontelito P22: Ja jag jobbar för fullt! Jag kan lova en långt mycket mer utvecklad ljudbild på den här, med ännu fler funkiga rymdsyntsounds, magiska orglar, punchigare trummor, "wah"igare gitarrer och mystiska ljud vars härkomst man inte kan gissa sig till än på 2an.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-04-01 20:50
Tack :)
Fortsätt göra din grej, du gör det riktigt bra!
Producent

2009-04-01 20:59
Det känns lite som att hiphoppen är på väg över till någon elektronisk/poppigare era. Och det mesta låter skit.. Adam tensta, lorentz m sakarias etc. Ska inte säga för mycket om dem då det inte är speciellt relevant och för att hela deras fanclub hänger antagligen här.

Men det jag skulle säga var att du kör in på samma spår, fast med en mer dilla/funky variant.. som inte låter som trance, house eller britney spears. Props till dig.
Producent

2009-04-01 21:22
Förresten.. Är det Academics som rappar på låten "Berättelsen"? Blev förvånad över att någon lyckades göra en sådan låt bra iaf.
Producent

2009-04-01 23:55
Dilla's past is our future!

väntar med spänning på trean

(Skicka ettan till mig också :)
Producent

2009-04-06 23:48
Skicka vol. 1 till mig NU

2009-04-07 01:55
skicka vol. 1 te mig me :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-04-07 22:21
Varför inte bara posta en länk med vol. 1 här så man kan ladda hem den?

2009-04-15 00:42
Går loss på "LAID BACK". Fantastiskt, både Beat & lyrik.

2009-04-27 21:05
har pumpat detta sen ni släppte albumet asså, de e såå sjukligt grymt, älskar soundet, håller med Organica om att de har ett Dilla'igt sound men de tycker jag bara är grymt och imponerande :D försöker själv köra mkt sånt :P men jag är oxå väldigt sugen på vol. 1 så skicka gärna den till mig med :D peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-27 21:27
yeey! Otroligt roligt att folk fortfarande laddar ner och kommenterar etc. Love yall!
Angående requests om Vol1. Jag vill helst inte lägga upp den, eftersom att jag inte diggar den längre. Jag tyckte att den var bra då, men ganska direkt efter att jag släppt den så började saker ta fart och min musik fick sig ett nytt mer funkinspirerat sound. Jag vill att academics ska vara det här nya soundet... hoppas ni förstår.
Jag kanske ändrar mig imorgon och slänger upp en länk, men så här känner jag nu.
Peace!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-04-27 21:33
Organica: Ja precis, under alias alex :) tack fan! Kul att så många diggar berättelsen alltså.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Producent

2009-04-28 15:25
Det är aldrig fel med en producent som kan mästra ceremonier!

2009-04-29 10:32
Gryymt!

2009-05-04 17:23
Kul med så många nedladdningar och kommentarer! Låtarna som börjat ta form till Vol. III kommer inte att lämna er besvikna...

RANDOM BASTARDS

2009-08-12 12:43
Update: Har hängt i studion 12/7 (jag orkar inte ljuga, man måste sova lägga fuckin och äta också) hela sommaren. Snart kommer mer och tyngre academics och alex, svär på min grav.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2010-05-25 18:01
trillade in på detta album på spotifuck av en slump. Ruskigt fett alltså!
Hur fan kan jag missat att academics är så dope..
where my smokers at?

2010-05-26 21:43
Yeah! Kul att folk fortfarande lyssnar och grejer. Hoppas ingen har missat efterföljaren, tare lugnt 4. www.tarelugnt.se
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Producent

2010-05-26 21:44
De va ingen dålig bump :)

2010-05-26 22:50
haha näe på tin säger ja!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com