I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Video) Shazaam på Fightnight... krossar allt motstånd.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-01-27 12:09

(Video) Shazaam på Fightnight... krossar allt motstånd.

Yuh yuh! My man Keynote hänger med Will I Am och Adam Tensta i Los Angeles... han hann lägga upp en liten film från Fightnight där Shazaam slaktade allt motstånd! Kolla in den och en freestyle från samma herre på MyBestFriendIsMyGrind.com

Länk till http://www.mybestfriendismygrind.com/865/

Sir David Husselhoff
My Best Friend Is My Grind
Respect My Hustle Entertainment

My Best Friend Is My Grind

2009-01-27 12:29
Skitfett!
http://www.shazaam.se
http://myspace.shazaam.se

2009-01-27 14:34
förut hatade jag...men nu, vad kan man säga, han har skillz!
MTMTX

2009-01-27 16:28
hahaha... alltså, i battlen mot toffer... är ni seriösa? va det krossande? sög kuk. han brukar va duktig, men det där va rent ut sagt BAJS.
mr.mc-dr

2009-01-27 16:34
haha, aa flippad battle.. skjuten utan.. klor? antingen var shazaam tokhög eller så glömde han packa ner skillzen i resväskan.. han har brukar alltid lägga högre standard än detta, det är helt klart
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-01-27 16:46
Att battles på svenska stått och stampat på ruta ett sedan dag ett borde vara talande för att det kanske är dags att byta språk, ser man till hur vansinnigt limiterad svenskan är (antalet ord/betydelser vs engelskan) så funderar man på varför ens folk försöker köra på svenska.

2009-01-27 16:51
mhhh
Blunted in stockholm

2009-01-27 17:20
sen går det ju bevisligen att battla på svenska, det kräver bara att folk tar sig i kragen lite.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-01-27 17:32
haha, skitdåligt. han brukar vara bättre dock.

2009-01-27 18:12
svenska är ju tyvärr inte the shit att battla på...sådär!

2009-01-27 18:19
jag tycker inte man ska skylla helt på språket heller för den delen. det är en helt annan grej att freestyla i sverige gentemot usa. i usa är det MYCKET vanligare att folk hookar up och freestylar lite här och var i storstäderna. om man hade gjort samma sak i sverige hade folk kollat snett sen hade man blivit kallad hobbygangster för livet. inte för att jag bryr mig, men det är nog en anledning till att freestyle inte är lika vanligt i sverige, och att det därför inte är samma kvalité på svenska freestylebattles. sen beror det självklart litegrann på språket, men att skylla helt på det är enligt mig lite fel.

2009-01-27 18:38
shazaam e i huset och det känns..nytt älbooom igår ju, tja!
Peace out, get laid !<br><br>

2009-01-27 18:41
folk är så jävla inskränkta när det kommer till premeds också.
allt ska vara skitdåliga freestyles med enstavelserim och halvkassa dissar.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-01-27 19:19
haha battlen var väl sådär men han avslutar filmen skönt ändå :)
hets, stress, fest!

2009-01-27 19:29
fett av rmh att slänga upp det på bloggen! much appreciated!
här är några fler battlefilmer från kvällen för dom som inte blev övertygade :)

http://www. youtube. com/watch?v=43gaT8VgjwU

http://www. youtube. com/watch?v=f1FSRw6wI1I

http://www. youtube. com/watch?v=Pf2W4RYF3VA

2009-01-27 20:05
haha, skoltopicen var nice iallaf.

Redaktionen

2009-01-28 02:53

namaste
Redaktionen

2009-01-28 03:12
men vafan, vad fick du i pris då?
namaste

2009-01-28 11:54
HAHAHA, fy fan vad jag börja garva åt shazaam när han säger vi borde inte battla kolla på oss ska du med ut o käka. haha, för skön altså =D
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2009-01-28 17:39
kollade genom resten av shazaams battles, helt klart grymt! fel klipp som visades i början av den här tråden heheh.. genom hela toffer battlen så krossa han.. men de va jämnt! shazaam vs sajjk(?) va grymt som fan faktiskt! sajjk vann väl battlen va? lite offtopic nu kanske men, vem e snubben? har han spelat in några låtar? aldrig hört/sett förr, men han var jävligt grym i den där battlen!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-01-28 18:10
nej shazaam vann. sajjk suger. har en känsla av att han hade många polare i publiken. (säger m.a.o. inte att det var så, men får en känsla av det)

han har spelat in nån låt på youtube med 10åriga förortskids i bakgrunden, fast det enda coola med den är fotbollsspelaren som kör ett maad trick i slutet. allt annat känns lite töntigt.

2009-01-28 18:32
hehe, tyckte iallafall att han presterade bra mot shazaam i battlen, och jag trodde han vann också, både lät som det i publiken också lät det som att dom i "juryn" valde honom där i slutet.. Aja, big up för Shazaam!

2009-01-28 19:19
Toffer med sina played'out bögskämt och kukar. Pinsamt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-28 20:03
Ch1ll P17

jag vet inte vart du är ifrån men i mina trakter så rappar man freestylar å cyphrar man ute utan att bli kallad "hobbygangster"
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2009-01-28 20:49
HAHAHA, fy fan vad jag börja garva åt shazaam när han säger vi borde inte battla kolla på oss ska du med ut o käka. haha, för skön altså =D

WOORD på denna! xD
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-01-28 20:53
Totte2

jag är ifrån sverige. ;)
men ok, vad roligt för dig!

(jag tror inte du har förstått exakt vad jag vill få fram utan tagit det lite för bokstavligt)

2009-01-28 21:44
Håller med Ch1ll, beror säkert visserligen på vart man bor också men freestylar man framför folk är man antingen en tönt eller wannabe helt enkelt..
- grind or die -

2009-01-28 22:06
Shaz är den tightaste svenska rapparen. Det diggas.
be the change

2009-01-28 22:26
haha vafan om man spottar en tung freestyle så är det klart folk uppskattar det.. men bor man i lidingö eller i någon håla nånstans i sverige så kanske inte folk diggar det på samma sätt..
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2009-01-29 14:28
kul :)

2009-01-29 15:39
App:

Du kommer aldrig någonsin få upp en hög standard på battles om folk skall envisas med att köra på svenska, ett ord som på svenska kanske har max två betydelser har i engelskan det dubbla åtminstonne, enklast att acceptera bara att svenskan är rätt fåordig och att det ej går att komma runt detta problem, chansen att dessutom nå någon som helst framgång genom att köra på svenska är obefintlig.

Vågar nog påstå rätt säkert att Leo och Seron är så pass långt vi kommer få se någon ta svenskan någonsin, och innan dessa la ner så hade bägge två redan spelat in för att släppa material på engelska.

--------------------------------------------------

Till dom som arrangerar sådana här evenemang så måste jag bara fråga varför man gör det, vad är poängen med att ens ha "Fightnight" när kvaliten är så anskrämligt låg?, istället för att arrangera en sådan här grej så vore det kanske en bättre idé att försöka networka med andra städer och få klubbar/fritidsgårdar whatever att köra openmic nights, få igång nån form av movement och väcka intresse för det, sedan ge det ett par år att växa sen kan man se vart man står.

F.ö vore det även dags att helt acceptera att det inte längre är tidigt 90-tal, det är 2009, dagarna där folk ställde upp i battles och helt gick ren freestyle utan att ha något som helst förberett existerar inte längre, _ALLA_ har premeds förberedda i huvudet många har hela verser klara, givetvis existerar freestyle fortfarande men dom gånger du ser det i "tävlingssammanhang" är antingen när folk får hjärnsläpp och helt glömmer bort vad dom förberett eller i små cyphers som sker, detta är sett från ett sådant perspektiv av vad folk når framgång med.

Personligen så föredrar jag denna utvecklingen gentemot hur det en gång var, åtminstonne som åskådare.

2009-01-29 17:27
Nimo cheebs i juryn?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.