I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] kartellen ft jacco - prOGramrebeller

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-01-19 18:22
Okej ForceOne jag förstår dig!! Men bara för att jag ifrågasätter alltihopa behöver det väl inte betyda att jag bara tänker svartvitt? Vad vet du om vad jag vet bara av att se på mitt inlägg? Om det nu intresserar dig så har jag både pundat ner mig totalt, varit lika bedövad och miserabel utan röka och mist min bästa polare nyligen. Bara för att jag ifrågasätter och undrar över saker behöver det inte betyda att jag inte respekterar din åsikt! Tycker bara att när de ändå har chansen kan de försöka göra något konstruktivt av det, inte bara rappa om hur skit allt är.

Angående hur politiken är så är vi väl ganska lika till synsättet. Jag har inte heller vidare mycket förtroende för dem men i det samhället vi har idag så känns det hopplöst med något slags uppror.

Anyway jag fattade din frustration bakom inlägget och har väl fått saker och ting tydligt klart för mig. Kul att någon orkar utveckla sina svar här på whoa.
http://www.goteborg.se

2009-01-19 19:13
Glömmer aldrig mötet med killarna året jag fyllde 13.
Morsan orkade inte lyssna. Farsan var borta i ”affärer”.
”Du blir med oss och vi fixar in dig i butikens mörker – fattar du?

Nej, jag fattade inte - rädslan var större än mitt förstånd!

Men de visade mig hur och jag smet in överallt för jag var en liten skit och jag började fatta hur jag kunde leva och sen överleva. De hjälpte mig att skaffa det jag behövde för att försvara mig, för att kunna slå tillbaks, det var det enda sättet de kände till och de bankade ur min rädsla tills ingenting av den var kvar i min kropp och jag var lika känslig som den asfalt jag gick på.

Då han tryckte in mig i porten med en skitig hand om min hals sa jag först ingenting, jag bara gick därifrån, jag åkte hem och öppnade dörren till det rum jag hade bott i alla mina 15 år för att vänta på att någon skulle ta mig därifrån.

Jag hade lämnat min kniv i hans mage.

De kom och hämtade mig och jag hamnade på "ungdomsvården"

Men varför läraren fortsatta att hacka på mig trots att jag sa att han skulle lägga av med det, jag sa att jag heller gick ut ur klassrummet, han kunde bara skicka ut mig, sa jag.

Men nej, han måste hacka, hacka och tjata som en jävla papegoja och det tog aldrig slut så jag slängde en stol på denna satans läraren och gick därifrån in i ett nytt mörker och ett större fängelse för jag glömde inte vem jag var och vem jag hade blivit.

Sen hamnade jag på sjön efter ett par år där jag lärde mig supa som farsan innan han stack och jag odlade mitt självförakt med sån finess att när jag gick i land efter några år hade jag förlorat mitt förstånd så jag blev mer sjösjuk av att gå på gatan än på nåt annat hav.
Och polisen byggde ett nytt polishus för oss.

Jag flyttade till Christiania i Köpenhamn för där frågade ingen var jag hade varit så jag stekte pannkakor och sålde dom med stor tillförsikt ett par år tills jag tröttnade på flummande halvfigurer som aldrig kunde betala vad saker och ting kostade.
Sen Nordafrika ett par år men ”halvfigurerna” förföljde mig.

Jag gjorde affärer. Sålde utrustning till turister i öknen.

Sömnlösheten tvang mig norrut och jag hamnade i Stockholm i en rivningskåk på söder.

Jag vet inte vilket år det var. Jag minns inte om jag sov heller och jag odlade en depression som ledde mig genom nya år av mörker. Jag använde dop som medicin och för att få sova.

Alkoholen rev mitt förstånd i bitar och jag tvang mig själv att sluta genom hela 90-talet
Nu är jag en nykter och odlar mitt skägg i det blå skåpet.

Jag tjänar mina egna pengar, handlar min mat på ICA och lånar böcker och skivor på biblioteket.
Jag har en cykel i hallen och mat i mitt kylskåp och jag gör inga affärer längre.

Jag bryr mig inte om pengar. Jag har så jag klarar mig.

Det är 2009 och jag lever än

Fan tro’t.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-19 21:16
pusherman, sebbe spelar inget spel. tro mig :) det du ser e äkta. och videon var fet :)
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
Rappare

2009-01-20 20:51
feeeet video! töng låt..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2009-01-21 00:37
<svenska gangsterz i skräddarsydda kostymer och uppvikt krage, man känner i själen när 2 kulturer har krockat
www.myspace.com/naturmusic

2009-01-21 12:35
HMR

alltså hela ditt inlägg var relativt godkännt tills dina sista korkade ord. "KNULLLA STATEN KNULLA POLISEN KNULLA REGERINGEN...."

hoppas att du går på någonting. hur fan hade ett samhälle sett ut om alla tänkte som dig? lite korkat uttalande eftersom att ansvaret över bättrandet ligger på staten och regeringens axlar. lär bli svårt utan dem.

det va det som fick mig att reagera... ja kokar varje dag. det va inte meningen att spy galla på dig men det svarta....

jag i9frågasätter också... jag vet att gangsterlivet e skit. fullt av skicksnack o dubbelmoral, men alla lever lögnen för släpper man den, ah vad ffan har man kvar?

skrev nån sån blogg grej häropmdagn där jag kritiserar hela den kriminella världen ledare soldater o allt, men vafan ska man göra även om man lägger ner o släpper den levand elögnen, vad fan har man kvar? får inga jobb får fan inte ens en lägenhet... så man måste bortse från allt man vet o HOPPAS att man ska lyckas...

och anledningen till att ja hatar staten o hela världen e väl ganska solkklar... men mest så ser jag politik som ett skämt ett hån mot folket... sverige behöver EN stark ledare, hård men rättvis, som har lojaliteten till "the casue" och inte till sin egen "hidden agenda"...

alla e lallare, kriminella poliser, politiker allt... sån broderskap o sånt ja växte upp med e bara tom fantasi idag, CASHMONEY FLOW e vad som håller ihop folk, inget annat, finns nog vissa ligor kvar som bygger på vänskap o ghör cash tillsammans, men dom e få.. folk säljer sina vänner till rätt pris, finns ninte många idag som e beredda att göra allt för en broder.

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-01-21 14:02
jävla massa inlägg är det någon som vet var man kan få tag på låten i mp3 format. Shit hatar att vissa på whoa ska leka så smarta med sina sjukt långa inlägg.
Geni

2009-01-23 01:07
okej jag ska testa något som ingen annan gjort på forumet, nämnligen kommentera musiken. Rappen är helt okej, kan säkert förbättras men det duger. Masse gör alltid ett bra jobb, och jacco är så jävla fet, gjorde låten 30 gånger mer gangster genom sin refräng.

off topic men såg att man reppa FFL och Tumba. hade ingen aning om att dem hade kopplingar till kartellen, någon som vet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-29 17:30
finns den här låte i mp3 format nån stans

2009-03-29 19:55
jag diggar inte kartellen någonstans men flowet och beatet och videon var tjockt tung!!

2009-03-30 17:09
så galet bra!
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2009-04-01 15:59
jacco är fan övertung!

2009-04-01 19:20
jacco är fan övertung!

2009-04-02 09:39
jacco är fan övertung!

2009-04-02 12:18
jacco är fan övertung!