I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Audio) Adam Tensta - Little Bit Of Room (Lykke Li - Little Bit)

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2009-01-12 11:27

(Audio) Adam Tensta - Little Bit Of Room (Lykke Li - Little Bit)

En kväll i Senegal under Adam Tensta's Afrika turné hände något jag absolut inte kunde tro skulle ske. Det var vårt första besök någonsin i Dakar och Adams musik har aldrig spelats på radio, tv eller klubb här tidigare. När jag glider ut från hotellet för att plocka upp en Macchiatto på det närliggande Kaféet ser jag något som förvånar mig. Ett gäng bestående av 6 tonåriga killar sticker ut enormt i sin klädstil från resten av de människor jag dittills träffat på denna kontinent. En av killarna rockar en Mo-Hawk frisyr, Tiffanyblå t-shirt och ett par Alife skor samt Ray Ban glasögon. Han ser ut som en liten kopia av Adam Tensta. Jag bestämmer mig för att gå tillbaka till mitt rum och hämta ett ex av Adams album, vem vet killen kanske diggar hiphop.

Påvägen ut drar jag med mig Keione och på efterkälken Eboi. Jag går fram till killarna och frågar dem om de lyssnar på hiphop, de kollar på mig som att jag är en riktig skummis, men svarar att: "ja, så klart vi gör". Jag sträcker då fram It's A Tensta Thing och hela gänget exploderar! "Adam Tensta! That's one of my favourites man - Thanks!" När Eboi sen en sekund senare kliver ut genom dörrarna på hotellet och jag presenterar honom för gänget blir de kalabalik! Det skriks, hoppas och kramas. Jag springer in, väcker Adam som ligger och sover och drar med honom ut till ännu större kalabalik. Det visar sig att alla dessa killar har samtliga Adam Tensta låtar på sina mobiler, gamla mixtapelåtar med Eboi samt bilder och filmer de hittat på Google på sina telefoner. Adam får prata i telefon med några av killarnas syskon i Paris och efter 3 timmars umgänge går solen ner och det är dags för oss att få lite sömn.

En bisarr händelse och en milstolpe för mig i mitt arbete med Adam Tensta. Jag kommer alltid komma ihåg denna stund och dessa killar, ni gav mig känslan av att vi kan ta Adam Tensta's musik hur långt som helst! Denna låt är tillägnad er, fortsätt supporta Adam Tensta, My Best Friend Is My Grind och Respect My Hustle.

Lyssna och ladda ner låten här: Länk till http://www.MyBestFriendIsMyGrind.com


Sir David Husselhoff.
My Best Friend Is My Grind.
Respect My Hustle Entertainment.