I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Petter - Fri Nu

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2008-12-25 20:23

[Audio] Petter - Fri Nu

Från Petters hemsida:

Här har ni låten “Fri Nu” från Freeradicals filmen, jag och Astma & Michell Rocwell bjuder på den eftersom det har varit lite frågor kring vart man får tag i låten.

I alla fall. Här har ni den och jag hoppas den kommer till användning i vinter. Tack för att ni gillar den, Det gör mig mycket glad.

Den här är mina tankar kring låten. Saxat från senaste Åka Skidor:

När jag gör min musik så jobbar jag ofta med många olika beats (bakgrunder) samtidigt, och helt plötsligt en natt satt jag med ett beat som jag lyssnat lite på men aldrig fått någon riktigt klockren idé på. Hur jag kom att tänka på Sverre vet jag inte men jag tror att jag surfade runt på Freeride.se när polletten trillade ner.
Jag har alltid sett på Sverre som en fågel. Han utstrålar en enorm frihetskänsla och rör sig med årstiderna. En man som aldrig slår rot och alltid är i rörelse. Sms från hela världen trillar in med jämna mellanrum på min telefon när Sverre och jag kommunicerar. Jag skrev låten under natten och spelade in nästa dag. Både jag och Astma (producenten) blev nöjda.
Det är lite märkligt att rappa om skidåkning men för mig så kändes det ärligt och naturligt eftersom jag utgick från att jag var Sverre. Jag vet att Sverre är ödmjuk och extremt godhjärtad men jag adderade medvetet en nyans av attityd i texten. Man kan säga att jag gjorde min egen psykoanalys och tolkning av karln som anses vara en av världens främsta friåkare.
Efter filmningen i Serre Chevalier och Sverres låt så kan man kanske konstatera att jag blev rätt så insyltad i Free Radicals nummer nio, Satisfaction Guaranteed.


http://www.zshare.net/audio/52887955476f8543/

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!