[Audio] Fronda - Generation Robot ute nu! (GRATIS)
Tankade just, men har inte hunnit lyssna..får se hur det låter...direktlänk Finns även på www.fronda.se (Inlägget flyttat av Oracle från allmänt 2008-12-10 11:16:14)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Beatet på Samma människor är sjukt insane! Guldsked var en småskön låt faktiskt :) Bättre än Frondas nya, generellt sett. Enligt mig. Jag stannar väl kvar var också häftig, annorlunda. Pallar inte riktigt att det ska bli technostil på det beatet efter ett tag =/ Överlag gillar jag inte alls technohypen, så det mesta på skivan faller väl bort pga det.
Har lyssnat lite nu, och det måste vara den överlägset sämsta skivan han släppt? Guldsked va faktiskt riktigt bra, även Fucked up. Jag stannar väl kvar är helt okej! Men resten går bort helt! Ännu mer Technostil än förra skivan. Känns bara jobbigt och opassande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAHAHA ja han e för kul... Han e inte ensam om att vara less på hiphopsecenen i sverige.. Han kör på sin väg, å skiter i. Propps för sånt....
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
Redaktionschef
2008-12-10 14:09
Håller med ganska mycket i det som sagts. Vissa låtar blir för mycket med alla syntar och många verser och refränger håller sämre klass än på tidigare släpp. Låter lite oinspirerat emellanåt. Men andra låtar är klart värda att spara på datan. "Fucked up" som legat uppe för lyssning på hans hemsida/myspace ganska länge är en sån låt t.ex. Tung. Avslutande "Jag stannar väl kvar" var nice också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Jag tycker inte att vi ska propsa honom för att han kör sitt eget race, utan snarare tänka på att han.. var med.. i.. melodifestivalen..................................................................*_*
Blunted in stockholm
Redaktionschef
2008-12-10 16:48
Det är väl knappast melodifestivalen som är problemet utan om man anpassar sin musik så att den "passar in" i melodifestivalen. Nu gjorde ju dock Fronda en sån låt så du har ju en poäng... Jag skulle gärna se vilken svensk hiphopare som helst i melodifestivalen så länge han/hon får chansen att framföra musik som han/hon vill att den ska låta.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Technostilen är jobbig, men tycker ändo skivan va rätt bra faktiskt. Eller ialf några låtar. Och det där med Melodifestivalen, kan ingen släppa det någongång?
Lätt inte... Han kan ju inte ens släppa det själv... 'ASså fAn, jAG vAr BarA mEd i mELoDiFeStiValEn fÖR cAsHeN, jAG vEt hUR mAn tjÄnaR cAsH' - typ så låter det om honom i Fucked Up.......................
Blunted in stockholm
Om alla redan säger att han suger osv. Sen är han med i melodifestivalen, vad spelar det för roll för den som sa det då? Han känar ju pengar på sin musik även fast 97% här på whoa inte gillar det. Men jag tror att det här blir det sista tecno låtarna av Fronda.
Folk säger att det här va hans sista skiva, stämmer det eller? Har han ju ifs sagt förut också men...
Redaktionschef
2008-12-10 21:12
Det här är ju för övrigt ingen riktigt skiva, utan en samlingsskiva av "överblivet material från 2006-2008" så att den håller sämre klass än föregångarna är inte så konstigt. Men uppskattas säkerligen fortfarande från dom som gillar Fronda.
En orgasm för mina öron, har väntat på den här skivan och jag är inte besviken!
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Endel riktigt tighta tracks! Gillar skivan överlag faktiskt. Kul med alla som hatar för att han är en "sellout". Vissa låtar påminner om Afasis senaste skiva som fan, men det blundar folk för, för Afasi är fortfarande äkta. Så att ingen missuppfattar mig så måste jag poängtera att Afasi är den tightaste i sverige, och att det bara var en jämförelse. Summan av kardemumman; Fronda är fet.
Mexiflexi Det är skillnad på Afasi och Fronda genom Melodifestivalen.
Mexiflexi P19 Vilka låtar påminner om Afasis senaste skiva?
Producent
2008-12-11 22:53
skivan är fet. och det kommer vara så många avundsjuka som kommer in och kallar detta pop, och hänger på tåget om att det ska vara techno :)
Ja, för så fort man inte gillar en artist är man avundsjuk! Är sjukt avundsjuk på Ronaldo för att han inte är lika bra som han va för några år sedan!
Avundsjuka kan juh folk som på riktigt håller på med "hiphop" känna isf. Jag pysslar inte med de men börver automatiskt inte gilla de han gör för de. Alltid gillat fronda sen waaay back. MEN sista grejerna har vart disco-säljaskivor-bäbis-skit. Någon låt finns att gilla. Inte många dock. Propps ska han ha any way..
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
Producent
2008-12-12 15:05
HampaaH P18 oj, nu visade ju du hur pass dum du verkligen är :) kul.
Konstigt P20 ?? Det är ditt påstående som är korkat, inte jag!
Jag måste säga att skivan är tung !! Kul att han har börjat rimma bättre igen! Det var ju hans grej förr lixom! Beatsen är sjuktbra asså! Texterna i vissa låtar är grymma! Den var mycke bättre än vad jag väntat mig!!
Highfive anyone, anyone?
måste bara få fråga, e de någon som någonsin hört en techno lått? visst de e väldigt mycket elektro över beatsen men va fan! allting utvecklas och han gör de riktigt bra enligt mig, jävligt synd att 90% på den här sidan e så jävla trångsynt...
Hans musik blir sämre och sämre tycker jag nog har lyssnat på han ett bra tag så är besviken över denna cd