I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Masses mixtape "Gott & Blandat #2". UTE NU!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-11-29 03:57
Oracle

Vore kul att veta hur många som laddat ner den hittils!

2008-11-29 06:01
alias ruggigs va bäst på plattan!

kartellen,pato pooh,stor,UKN,Fille bigup
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-29 06:01
får inte glömma bernales ,, töng shit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-29 13:54
efterlängtat shiiet o man blir fan inte besviken nånstans,, beatsen hur feta som helst o många feta träcks .. det är bara tacka för att de släpps gratis... TACK!
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2008-11-29 14:19
Ge mig mera ifrån Fittja Chrille? Fett skön snubbe!

2008-11-29 14:41
Rolig överraskning för en som har lyssnat på hiphop sen början av 80-talet.
Kul att se att svensk hiphop lever och verkligen utvecklas av bl.a. Masse Zalazar.
Har lyssant genom låtarna och fastnade direkt för;
"Godnattsaga" av Zacke som har en otroligt orginal text och en mycket bra beat.
"Wannebe Gangster" av Kartellen levererar en stark story om svenskt gansterlivs baksida
med ett sugande beat.
"Moden är het" en riktig skön danslåt i 80-talsstil med "Orupvibbar".
"No Estoy Ni Ahi" med Harmanos Bernal har ett mäktigt beat! Synd att jag inte behärskar spanska bara: Häftig sång o bra rap.
"Same Ol Streets " med Prop Dylan har ett bra flyt och ett mycket skönt refräng.

Flera andra duger också men dessa stack ut i mitt öra!

2008-11-29 17:31
Fastnat totalt för Carlitos låt...
Släng upp en kalashnikov!
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-11-29 17:36
Ruggigt besviken med tanke på satsningarna av artister.
Tycker inte alls detta höll klassen det skulle kunna ha gjort - Tycker hela släppet är rent av tråkigt.
Uppskattar inte Masses produktion så mycket vanligtvis heller, tycker den är tråkig.
Men kul att andra diggar. Kan ju inte gillas av alla.

Synd.
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-11-29 17:40
Glömde dock tillägga att det fanns 1 track som är fet. Och det är Stor - Min Freestyle.
Stor är utan tvekan en utav de fetaste svenskspråkiga rapparna vi har i Svea Rike. No Doubt.
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-11-29 23:03
Stor och Zacke är helt klart favoriterna på plattan, tyvärr känns det lite som att mycket på plattan redan är gjort av typ Highwon m.fl. så allt känns inte jätte fresh men kungen av prod gjorde mig inte besviken iallafall..
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX

2008-11-30 00:44
Detta var det fetaste jag har hört på länge, masse levererar fett! Klart bäst i Sverige enligt mig. Artisterna leverera fett också, men jag fastna mest för Fittja Chrille - Långt Ifrån OK, med resten av låtarna var feta också. Hela tapet är värt att lyssna på.
http://www.myspace.com/mannegbeatz

2008-11-30 09:45
Alex J var oxå tvär alltså.

2008-11-30 20:41
Tvärtungt, bra mixtape och klockrent släppa den på whoa. Skulle vara uppskattat med officiell nätsläpp av G&B

2008-12-01 12:51
När du rör dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-12-01 13:40
fet platta! zackes låt va najs men beatet va lite småjobbigt, Lorrelajt lowelajt förstörde dock som fään. förstår inte hur den lilla clownen kan få cred av folk?
ALLYAWAN ouuf ännu en certified banger. UKN folket va oxå tunga!

Bojkota Låårentz!!!
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify

2008-12-01 21:59
Så de var seriöst bara jag som gillade lillemans?

2008-12-01 23:03
Zacke PROP DYLAN Stor Allyawan

2008-12-01 23:05
lorrefjanten förstörde som sagt

2008-12-02 00:03
Måste igen proppsa... Folk får inte missa det här, det här behövs, kvalité skivan
Prop Dylan, Fittja chrille, hermanos Bernal är nog de som vuxit mest... Zackes låt va också tiktigt fet, särskilt textmässigt synd att jag inte e helt såld på hans röst

2008-12-02 12:36
Bästa mixtapet på många år!!!
Masse är lätt Sveriges bästa producent och här visar han lite av sina övergrymma beats och sound..... Han är helt sjuk snubben ju!!!

Imorgon kommer videon till Hermanos Bernal - No estoy ni ahi...
Paz
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.

2008-12-02 21:27
Riktigt fett tape, feta propps till Masse för en sådan underbar prodd!

Förövrigt har jag fastnat för Allywans råfeta bomb!

2008-12-05 11:02
Överskattad skit. Hade gärna sett Ken, Näääk osv.
Tummen ner.

2008-12-05 19:02
arbetaren sumerade d jvigt bra

2008-12-06 18:52
bästa som jag inte hört sen innan var lätt följande:

Zacke
Stor
Sabo-dj....
moms
o den där duden som rappar på spanska no estoy ahi eller vad den heter...jag kan inte ens spanska men det låter som en aning svenskt uttal men vad vet jag fett hur som!

uppstickare: m.sakarias o lorentz...fast det var bara den första som var lite underhållande

en låt som var oväntat tråkig var faktist Allyawan...synd!

Petters bäst före datum är nu officiellt utgånget! sorry dude!

2008-12-07 19:08
Det här var inte bara årets bästa släpp, kanske det bästa som släppts de 5 senaste åren.
Två shunnar hatade , så vad gör man ? man går in i deras sidor och lyssnar på deras demos... efter att dom sågat masses tape så är man ju nyfiken på vad dom själva gör och jag kan bara säga att Barn bode veta sin plats och om man inte inser vilken kvalite det är på produktionen så är det inte så konstigt att dessa personer aldrig kommer att sprida sin musik längre än sin kompiskrets, som tur är.

Kartellen , Stor , Carlitos, CRILLE, ALLYAWAN & ZACKE är vad svensk hip hop behöver!

2008-12-07 21:34
redliner

så om en kille på 17 spelar fotboll på sin fritid för han tycker det är kul, får han inte säga att fredrik ljungberg gör en dålig match i landslaget?

fjantig liknelse kanske det. men handlar om samma sak

2008-12-08 03:27
något konstigt med länkarna, jag får inte ner dom?!

2008-12-08 07:27
Har lyssnat igenom några gånger! Mycket var bra, men vissa delar(Kartellen, Fittja Chrille, Aleks, Lorentz & M.Sakaraias t.ex.) var usla... Men beatsen på alla låtar var feta!

2008-12-08 11:02
Det här var bra.

2008-12-11 01:20
såg att någon frågade vem fittja chrille är, tänkte att jag kunde upplysa om att han var med i gruppen highest en gång i tiden. dom släppte den här klassikern för 10 år sen:

hittade det här bland kommentarerna:
FittjaChrille som e så slept on´som nån upplyst jävel skrev lägger ut 4 låtar på sin myspace inom 1 mån.Har varit lite upptagen me o jaga cash(typiskt fittjafolk,huh?)men nu jobbar ja igen.Tills dess,studsa våran one-hit klassiker. Vi gjorde flera eng.låtar men bara den här svenska.Sen splittrades vi o blev tokiga pojkar....HA HA!Shooo... ps.inte min e-mail.Håll distans! CHRILLE

bästa nyheten för svensk hiphop på länge!

2008-12-12 16:41
Haha fan vad soft Demento!
Jag växte upp i dem där områdena, fyfan vilka flashbacks man får :D
Kanske inte världens bästa låt men ändå soft oldschool touch.

2008-12-13 04:01
ZACKE!!!
ses
Redaktionschef

2008-12-20 10:42
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!