[Audio] Leslie - Young Stellanova
Leslie aktuell med album och långfilm Leslie, ung rappare från Malmö, ett av Sveriges mest talangfulla fenomen kommer här med street-singeln "Young Stellanova" som är producerad av KeiOne. Leslie har även producerat till Lazee och Adam Tensta tidigare. Leslie är också aktuell med filmen "Killen som kommer att glänsa"´, regisserad av Stefan Berg. Den officiella singeln för Leslie´s album kommer släppas den 12:e januari. Lyssna på Leslie "Young Stellanova" nedan:Länk till http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=3338 Utgångspunkten för filmen regisserad av Stefan Berg är som följer. Leslie är en av Sveriges mest talangfulla unga rap-artister. Han har en utstrålning utöver det vanliga och en stark tro på sig själv. Vid 14-års ålder charmar han alla, men på skolavslutningen klår han upp en kompis efter att ha blivit kallad neger. Ett mönster som kommer att upprepa sig. Under fem år får vi följa Leslies utveckling från en liten pojke till en ung, 19-årig man. En berg- och dalbanefärd genom ilska, orosmoln och drömmar om att nå till stjärnorna, sedd ur en tonårings perspektiv. Ska Leslie någonsin få ett bra liv eller ska allt gå åt skogen? Ständigt pågår kampen inom honom mellan det onda och det goda. När de destruktiva krafterna håller på att ta över och det ser mörkt ut i hans liv återstår bara en sak: Att lyckas genom musiken. (Inlägget ändrat av killen 2008-11-24 20:25:14)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja gillar iaf. palla att alla kommer klaga på han
www.RekFoto.se
hehe tyckte att han sög hårt nej ska inte dissa han för mycke har bara hört den låten så men de är ett tungt beat iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vart ser du likheten med soulja boy? idiotisk trådstart värdig en mupp
det här lät ju faktiskt Soulja Boy på nästan alla sätt och vis! Och det menar jag absolut inte som något negativt, Soulja Boy är bäst i världen nästan...... Detta var fett!
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
inget fel på honom, skoj med lite nytt blod i svensk hiphop!
aaaaaahahahahahahah! hur gar Sveriges Soulja Boy ihop med Sveriges mest talangfulla ? Arets skamt.. Soulja Boy har ju definitivt nagot , eftersom han ar sa framgangsrik men talang eller skicklighet ar det ju inte. Jag tyckte den har skiten var keff men klart battre an Soulja forovrigt en javligt fjantigt forsok till att skapa en stjarna genom att kopiera ett tidigare lyckat koncept fast anpassat for en svensk scen. Och att gora nat slags paket tillsammans med en film - allt kanns sa sjukt plastigt och Idol -igt. Nar kommer ringsignalerna?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
är så jävla less på screwed & chopped refrängerna ända sen det gick och blev nya trenden bland svenska rappare...det enda positiva jag kan säga om den där låten är att han åtminstone rappar på svenska. det skiljer ju honom åtminstone lite från alla andra rappare i sverige som följer dom amerikanska trenderna slaviskt...
alltså, beatet var riktigt äckligt grymt skönt! men leslie var ju inte precis kvalificerad för skiten.. va jag tycker.. big up för KeiOne som proddat iaf!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Nar kommer ringsignalerna? =D
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Känns ju fel om man vill leka soulja boy
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Producent
2008-11-23 19:04
jag tyckte inte han var något speciellt , men smaken e som baken !
:)
vill inte vara hater men har hört några låtar med leslie å måste säga att inte en enda av låtarna har han rappat bra i , tyvärr
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Dålig text, dålig rapp, dålig refräng och halvdåligt beat. Ungefär som Soulja Boy då.
Beat the odds like an abusive freak show owner
det här lät ju faktiskt Soulja Boy på nästan alla sätt och vis! Och det menar jag absolut inte som något negativt, Soulja Boy är bäst i världen nästan...... Detta var fett! FYFAN.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Jag måste säga att jag tycker Leslie är riktigt bra! Kanske inte bästa texterna men skitsamma han har bra röst/flow och beatsen är åt rätt håll. Nice
Qnivqast YAAAHHH TRICK YAAAAHHH!!!!
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Jag ser inte riktigt kopplingen till Souljah Boy? Hursomhelst, tyvärr har leslie aldrig riktigt imponerat på mig. Tycker definitivt inte att han den standard som krävs för att kallas "ett av Sveriges mest talangfulla fenomen", iallafall inte när det kommer till rap, när det kommer till producent-delen kan jag inte kommentera då jag inte vet vad han producerat. Jag tycker han fungerar jävligt bra på scen med Lazee men hans sologrejer är inget jag känner att jag kan lyssna på. Ska dock bli intressant att se hur filmen blir!isofu: "Cedd & Jeff" blev ju också lite smått lanserade av filmen "Mio"
Fett med en film, när kommer den?
ja, det undrar jag med. när släpps filmen? nog med hat också. big up till Leslie!
Västkust Rockerz
Sveriges mest talangfulla fenomen vilket skämt
sure , hi got skills , but not one of the sweden finest , naaaaaaaaaaaaaaaaaaah. one löve les
tung...malmö up in this moofkz!
www.myspace.com/040anel<br>
det är inte wack men det är inget nytt heller
Redaktionschef
2008-11-25 15:40
Det jag inte förstår är att låten släpps på nytt? Den lades ju upp för lyssning på Kingsize redan för typ ett halvår sedan? Eller är det här någon tillputsad version?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
jag tycker killen är grymm....skönt flow skön röst
är det samma som gjorde låt med lilleman förut o dollar bill
Hör hans nya http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/audio-och-video/639388/1.aspx Debutsingeln kommer 12 januari