Redaktionschef
2008-11-06 20:13
Veckans MP3: Tinitus & Ted - Ett Monster
I och med att det är torsdag idag så har vi lagt upp en ny svensk hiphoplåt för gratis nedladdning på startsidan. Ladda hem, lyssna och tyck gärna till i tråden!
Tinitus & Ted är en duo från Järfälla i Stockholm som har hängt med på den svenska hiphopscenen sedan slutet av 1999. Under början av 2000-talet skapade man sig ett hyfsat stort namn på nätet, mycket tack vare mp3-släpp som Regnet Inom Oss och Kvinnan Från En Annan Värld samt förstaplatsen i 2003 års “Show Sthlm” (en prestigefylld ungdomstävling som tidigare även har vunnits av bl.a. The Narcs och Mofeta). Trots framgångarna väntade dock Tinitus & Ted med att släppa någon fullängdare och koncentrerade sig istället på att slipa vidare på de egna färdigheterna, vilket bland annat visade sig genom en andraplats för Ted i tävlingen “Årets Rappare” 2005. Ungefär samtidigt började man dessutom att turnera allt flitigare runt om i landet, vilket har bidragit till att man idag snarare ser sig som ett liveband än studioband. Efter otaliga uppträdanden, var sitt mixtape (Teds Backning 2006 respektive Tinitus Örongodis 2008), samt samarbeten med artister/producenter som t,ex. Henok, Adam Tensta, Lasse Fabel, Samson for president, Rebel Youth Band och Emil Pettersson, har tiden nu äntligen blivit mogen för de två rapparna att släppa sin första riktiga gemensamma release. Veckans mp3, Ett Monster, är en försmak på den kommande debutskivan som beräknas att släppas i december under titeln Tinitus & Ted. Låten är producerad av Tinitus och är, precis som resten av gruppens musik, teknisk svensk hiphop med melodiösa, skitiga och elektroniska inslag. Direktlänk för nedladdning Till blogginlägget
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent
2008-11-06 20:49
så jävla fett. underbart. grymt som fan, mer behövs inte sägas :)
Mycket bra låt.. Diggar beatet .. Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva (:
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
lite annorlunda men jävligt soft
http://www.goteborg.se
Har inte förhandslyssnat på denna, så för mig var det en riktigt bra överraskning :) Förpacka låten på rör och driv Ringhals med det! Ultratungt =) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Första killen diggade jag inte helt men andra snubben var rätt tung. Fett beat men tycker acapellan är lite lite hög.
mhm
låter sweet som godis
hets, stress, fest!
Redaktionschef
2008-11-07 00:05
Första killen diggade jag inte helt men andra snubben var rätt tung. Det är Ted som rappar båda verserna :) ... Tinitus är bara med på refrängen (och beatet, som sagt).
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
vill ha tinutus o ted skivan av tomten
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
fett som fetma, fat that is!
haha lite fail där skipp
http://www.goteborg.se
Måste erkänna att jag också först trodde det var Tinitus som drog första versen :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
haha det lät fan inte som samma snubbe. Men då ändrar jag lite, första versen diggade jag inte men andra var clean. Bättre flow och tyngare text. För att citera vad en vis man en gång sa "10-4, over..."
mhm
fett..dock låter melodin väldigt likt "balladen om lilla elsa"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vart kan man ladda ner Regnet Inom Oss och Kvinnan Från En Annan Värld ?
En bangar inget för 0501 serverad med en silversked!
Är det bara jag som hör hur förskräckligt irriterande det här beatet är?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Abbo - Kolla startsidan så finns de länkade i inlägget. Eller så kan du kolla mp3-arkivet :) Fleppo2 - Japp, det är bara du ;) 10-4, over...
Lät jäkligt bra och tight tycker jag! Det enda var att jag fattade inte sammanhangen emellanåt i texterna. Blev bara ordbajs här och var.
fleppo2: nä, det är inte bara du...
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
LÄNGTAR TILLS MER MER MER!
inget vidare om man jämför andra veckans mp3 igår o lyssna ja från 2004 - 2005 vilken klass det var då..
Tycker Tinitus och Ted är bland de fetaste svenska akten på svenska. Kan starkt rekommendera Show sthlm-låtarna samt båda soloalbumen är riktigt grymma! Var dock inte helt övertygad av just denna låt. Lite irriterande beat som någon sa och inte allt samma flyt och funk som tidigare grejerna. Med tanke på allt annat har jag dock stora förhoppningar om att albumet kommer svänga!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
den här låten är så jävla awesome, har dock inte lyssnat på den här riktiga versionen av skräck för att demot är bättre.
www.discotheque.se
De gör det igen...T & T!!! Riktigt nice att versen börjar långsamt och går upp i tempo... man ska våga leka..även som ett monster!!!
den här var skitgrym, tinitus och ted tillhör den lilla skaran svensk hiphop jag gillar
Monsterbeat rakt av! Ge mig!
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Sånt jävla TRYCK i den där slingan!!!
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
Feta albumsnippets här:
Länk till http://www.myspace.com/rapperted Jag tycker i princip att allt låter lovande med undantag för monster som jag har lite svårt för. Är det någon annan producent för just den låten?
Fick precis statistiken på downloads och oavsett splittrad kritik (vilket jag faktiskt förstår) så var siffrorna galna!Tinitus & Ted- Ett Monster - 6694 plays/downloads. Stort tack att så många lyssnade! Strömmingen: Tack för all PR :D Nerå, det är Tinitus som proddat denna också. Fortsätt lyssna och kommentera! Skivan är klar och ligger för press vilken dag som helst! Peace
rapperted.se
Har albumet kommit? Det har jag missat i så fall :-)