I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Mofo The Maverick grillar den svenska hiphop scenen

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-10-30 14:43
Mofo gör sin grejj och han vill tjäna pengar... han gör sånt här för att folk kommer lyssna då och de vet han... bättre att va en som folk pratar om än att va en anonym rappare som ingen känner till helt enkelt... desto fler som pratar om han desto mer känd blir han haha vare sig de e på gott eller ont

2008-10-30 14:44
det är del 62 i "i-hate-everybody" serien

nah but seriolsy im not lookin to battle the dude, even tho someone should answer
jag sa bara min åsikt, är det inte därför vi är här på denna tråden, ni ville ha kritik wather its good or bad, take it
- "This one here just might be my masterpiece..."

2008-10-30 16:37

mofo is the shit!

but he´s still a hoe though.. ;)

www.ishoesme.se
www.flowpics.posterous.com
www.lovelymonday.tumblr.com

2008-10-30 16:58
Mabande P31
Vet inte riktigt han har ju gjort några diss tracks liksom kommer mer på albumet bland annat...
www.provp.blogspot.com
www.myspace.com/pprov

2008-11-01 10:59
hahaha classic tråd redan, WHEN KEEPING IT REAL GOES WRONG!
fcuk spleling

2008-11-02 11:48
"tror inte mofos skulle palla att lägga ner tid på någon rappare som går under namnet crome som ingen någonsin hört talas om.."

tycker du borde kolla upp honom innan du snackar, han är i en helt annan division än mofo. inget coincidence att han var (är?) en av Sveriges bästa battlare. big up till Crome. i can smell sumtin like BEEF

P
www.soundcloud.com/arionmusic

2008-11-02 20:03
Haha Crome skulle slakta Mofo utan problem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-03 16:09
hade aldrig hört chrome innan men sjukt mycket bättre än den förvuxna bebisen mofo iaf.
http://www.goteborg.se

2008-11-03 18:31
Crome... mofo sa till mig att med tanke på att du e så sugen på att beefa med han så kommer han dedikera en line till dig i nästa disslåt så kanske du har något att runka till..

pussyboy...
www.provp.blogspot.com
www.myspace.com/pprov

2008-11-03 18:43
Crome... mofo sa till mig att med tanke på att du e så sugen på att beefa med han så kommer han dedikera en line till dig i nästa disslåt så kanske du har något att runka till..

fan va töntig han verkar vara. Sitter och planerar vilka han ska dissa osv. Han låter som en pajas tycker jag.
PAO!

2008-11-03 19:18
jaja han verkar vara sån mega tönt! han suger så hårt.
Rock the beat Ent

2008-11-03 22:36
förståeligt att han provocerar i sina texter, ingen hade ens lyssnat på människan annars.

2008-11-04 01:19
ProvP P21: nr 1 jag är inte sugen på beefa med nån för jag är ingen attention whore, för det andta kom detta lilla personliga inviten från han eller dig, nr 3 watch your words carefully för jag kommer burry hans så kallad karriär inför hela hip hop sverige inom en vecka beroende på vad ni som ett par väljer att säga.

cockboy

ONE ya self...

2008-11-04 10:49
tvungen att tillägga; och när jag skrev att Crome inte beggade för attention så menade jag det.. Det är mofo som beggar för attention
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-11-04 12:04
Kinda missed that haha. Du har nog en poäng där :)
Ska bli intressant om Mofo tar åt sig. Hans producent verkar göra det iaf.

2008-11-04 19:53
Behövs inga spekulationer väl, Mofo är en battlare, Crome är en battlare så det är bara att luta sig tillbaka och kolla vad som händer. Det intressanta i detta är att det inte bara kommer att bli emcee battle om detta tar fart, utan även deras producenter (som är väldigt duktiga) också kommer att mäta skills.

Mofo & ProvP vs Crome & TeeKaaY, alltså.

Chatt i gästböckerna nu.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-11-04 22:27
hur svårt blir det att dissa mofo? den mannen har väl bara brister?

2008-11-05 10:21
hahaha hmr- du verkar inte gilla mofo
PAO!

2008-11-05 11:46
Prov P

Lyssnade på låten. Hehe håler fan inte med om ett enda ord du säger mannen, men rappmässigt var det tight så jag diggade den.
Främja fantasin

2008-11-05 13:53
trrism

du har uppfattat det hela korrekt

2008-11-05 15:27
Snälla, jag är producent ingen jävla rappare, går inte runt och beefar med folk. Jag tänker B.I och thats it, och med tanke på att (min åsikt) att Crome låter som en snubbe som försöker rappa och aldrig kommer bli bra (i mina öron i vilket fall, vet inte vilka döva jävlar som propsar honom) så skulle jag aldrig lägga ner en sec på att vilja beefa eller battla honom... PATETISKT!... Mofo använder sig inte av Whoa.nu så jag har fått vara förmedlaren åt honom, Och yo chrome om du tror att du ska kunna förstöra någons karriär så tycker jag att du ska ha en karriär först!!!! Lär dig rappa och kom tillbaka och snacka sen...
www.provp.blogspot.com
www.myspace.com/pprov

2008-11-05 15:33
En gammal låt som skulle vara passande låt till denna tråden.. hahaha
www.provp.blogspot.com
www.myspace.com/pprov

2008-11-05 17:04
mofo e riktigt tung faktiskt, lyssnat på hans nya skiva och den går på repeat, its that GBG shit!
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2008-11-05 17:36
whoa whoa, hold your horses there buddy!
För det första så har jag inte lagt ett finger på studioprylarna på ett bra tag. Det ända jag rör är guran (for the ladies, you know how it is, heh). MEN, skulle det nu bli så att det blir en battle, fine, jag hoppar gärna in och leker av mig lite. Tänker inte sitta här och bara glo :)

ProvP: Om du nu inte beefar so borde du väl inte klämt ur dig "pussyboy"?

2008-11-05 19:40
och dom nya låtarna som den flip flop eller vad den nu heter! han gör bort sig alltså på riktigt! man ser rakt igenom snubben fucking tjockis! får spel på sånt skit....hans fattiga producent e den ända som e på hans sida.
Rock the beat Ent

2008-11-05 20:03
ProvP: Hade du vatt en profesionel producent så hade du inte kallat en annan artist pussyboy över internet medans du är din egen artist spring pojke. Jag sa min åsikt som en hip hop listener, inte som artist, nu råkar jag bara vara en artist och alla jumped on the bandwagon to take a shit on your boy. om du ska fortsätta lägga upp wack shit va förbered på att tåla kritinken and stop actin like a fuckin brat baby. O vem säger att man behöver en karriär för att begrava nån annans? Så jag säger det igen, hör jag mitt namn komma ur dig elle mofo en enda gång on a track (since you like to joke about it) its a wrrrrap.

det kallas inte begging, det kallas en fair warning. om du inte ser mig som ett hot, fine ignore me, but if you do, leave it at that

2008-11-06 15:55
Haha ProvP Du gör nice disslåtar, gillar några av dina P-lines
Främja fantasin

2008-11-06 22:51
snälla låt det här bli beef, its so damn fun!

2008-11-07 11:08
Prov P ger gratis beats till mcs som dissar hans "fiender"
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-11-07 11:59
haha modigt

2008-11-07 15:15
e de något ring mig spela inte G på nätet..
www.provp.blogspot.com
www.myspace.com/pprov

2008-11-07 16:04
Wow fan vad bull o spela hård på låtar men får åka runt med bajs på huvudet.. Den historien kommer ifrån fler än en källa.. Om det är sant så är hela rap karriären ägd ordentligt där..

anyways... Detta är vad Mofo vill att ens denna tråden har över 80 inlägg betyder att han har fått som han vill..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-07 16:20
Har plockat ett par inlägg i tråden nu och skärp till er så slipper jag varna folk ordentlig eller låsa tråden.

Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-11-09 23:46
... and so it ends before it begins! sad to see =(

2008-11-10 14:40
Mofo eller Prov P är bara 2st sorgliga artist/producent, ena är sämre än den andra

2008-11-10 16:51

2008-11-10 19:40
Vem är Crome? Vem är Mofo? Man hoppas ju nästan att det kommer bli en beef där någon skadar sig i vårat avlånga land.

2008-11-10 20:39
Får väl bara tillägga att själva låten inte var något att ha whatsoever. Gubbtråkigt beat och nån snubbe som skulle såga av sina armar för att vara amerikan. Glid in på myspace så hittar ni 769 st amerikaner ingen hört talas om som gör detta bättre.

2008-11-11 00:47
skulle va riktigt kul om chrome o mofo gick loss på varandra, känns som att alla jävla rappare i sverige e så mån om o va vänner med varandra att det har blivit helt dött med sånt här hehe
www.twitter.com/mzamora036

2008-11-11 02:30
beefa och ni har en win win situation.

även om jag tycker beef inom vårt patetiskt lilla scen bara är löjlig. menmen!
http://www.kalvinhiphop.com

2008-11-12 15:55
hehe...
denna tråden e fett rolig.
mofo kör sin grej och jag tycker det e sjukt kul och prov p e ju helt klart en skillad producent, sen om man personligen inte diggar de mer "amrikansk-maintream" soundet så e det ju en annan sak.

mer beefs! :P

2008-11-13 14:52
asså folk klagar på mo to tha fo men endå har ni gett han 90 inlägg o därav så kollar ännu mer folk in han som ni tydligen tycker e så jävla keff.. de ni som ger han hype så sluta klaga
keep doin what cha doin mofo

one luv
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"

2008-11-13 15:00
Groov.. Det hade vatt sant om de andra trådarna med hans låtar va likadana..
Tror att det är 3st som skrivit i den senaste haha

Värt att dissa folk när man inte ens får uppmärksamhet..

ps. 90 inlägg aint shit
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-11-13 15:07
T2da... 90 kanske inte e mycke men de så dom växer, + du vet va ja snackar om
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"

2008-11-13 15:53
T2dafuckin

han får ju uppmärksamhet, för ett år sedan så visste folk knappt vem han var och nu känner dom flesta till honom.

sen så finns det ju faktisk många likheter inom eran musik bara att du gör det på svenska nuförtiden :P

peace

2008-11-13 17:45
bara för att han blir uppmärksammad behöver han väl inte vara värd mer? om jag visar min balle mitt på stan får jag också blickarna på mig, men vem fan gillar mig för det? det är sättet han gör det på som är så fjantigt i mina ögon.

2008-11-13 19:24
Naken janne-metoden är ju genialisk i sin enkelhet, han driver ju med allt, "flip, flop watch out for po po" o sen reffen "we built this city..."

Jag viker mig fan av garv...

han kan ju rätt många nivåer bättre vilket gör det hela kul på så många sätt o sen viedon med honom i NY hehehhe.

"Gerorge bush the buttom, george bush the bottom and vote for Reinfeldt" Sen sätter nån rödvinsvänster tofun i halsen liksom.

2008-11-13 19:26
han kan ju rätt många nivåer bättre....

Syftar på att han är så kt bättre än vad han presterar i "on rocks"

2008-11-14 09:44
"sen så finns det ju faktisk många likheter inom eran musik bara att du gör det på svenska nuförtiden :P"

jag ser inte likheten.
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-11-14 11:03
vadå ba varit känd i ett år ? fan han har ju rappat hur länge som helst . har för mig att han innan blao hade grupp elr rappade me glazius o att han senare var me i gruppen caine som va jävligt feta
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net

Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline