Redaktionschef
2008-09-25 13:48
Veckans MP3: Kid Colt - Flush Out The Crap (prod. Machete)
Idag är det torsdag så nu ligger det en ny mp3 för gratis nedladdning på vår startsida! Kolla in den och säg gärna vad ni tycker i den här tråden :)
Denna vecka bjuder vi på ett annorlunda och intressant samarbete signerat två ganska skilda musiker. På den ena sidan har vi producenten Machete, som inspireras och och influeras av välkända namn som DJ Premier, Pete Rock, Rza och Havoc, och på den andra, Kid Colt, en av landets mest lovande grime-rappare. 21-årige Kid Colt bestämde sig för att plocka upp mikrofonen för ungefär två år sedan i samband med att han kom hem från en längre periods vistelse i London, där engelsk hiphop som t.ex. Jehst & Foreign Beggars gjorde stort intryck. Till vardags ingår han i Stockholms-crewet AMG samt agerar radiopratare i det hiphoporienterade programmet Urban på Studentradion i Uppsala. Inom den närmaste framtiden så kommer vi att få stifta allt mer bekantskap med honom, i samband med ett ep-släpp, en video samt gästinopp på diverse mixtapes. Flush Out The Crap var ursprungligen menad att hamna på ett album från Machete, men i samband med att inspelningsprocessen drog ut på tiden och planerna lades ned så blev låten istället aktuell för en exklusiv release hos oss på Whoa. 26-åringen har dock redan en rad nya projekt på gång med såväl svenska som norska artister. Direktlänk för download Länk till blogginlägget
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
endå rätt fet (:
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Producent
2008-09-25 14:36
sååå fet låt, haha, flowet är så skrattretande skönt.
första tanken var "njaaa" .. men efter nån minut blev den bara bättre o bättre. rått som fan
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
Fyfan det här ju helt sjukt.
Redaktionschef
2008-09-25 16:42
På ett bra sätt? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
kid är galen! schysst låt..
hets, stress, fest!
Introt var det enda som kändes dåligt faktiskt. :) Resten var all good
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?
har följt kid ett tag, galen utveckling.. fett!
be the change
Lät FRESH! Bästa "veckans mp3" på LÄÄÄNGE!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ahh nice låt fan:D
www.royalstreets.se www.myspace.com/royalstreets
Ohh....! Killen är så jävla tung, klockrent brittiskt, men ändå lite svenskt uttal :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Grym låt! Nice delivery nice beat =)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
vad ska man säga? de e kid liksom :) props
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det här är fan renodlad awesomeness. eyes and ears open ladies and gentlemen!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
god damn it.. detta var fett som fan!
haha precis det är kid, rippar sönder skit. <3
På ett bra sätt? :) Behöver du fråga ens?
BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA såklart
Moderator
2008-09-27 00:58
Fyfaen vad jag älskar den här snubben, låter helt mad och dialekten, uttalet och allting är bara så sjukt tungt och underground känns det som. Men bara en sak, någon som vet var man kan få tag i fler låtar med Kid Colt? Sida, länka zip mapp, eller bara skicka via msn eller nånting?
time isn't wasted when you're getting wasted .
Tuuung skit, Kid mayne tuuuunngt!!!! Machete du vet vad du gör med beatsen MAAAAAD SHIEEET!!!! One Love! //Vito Eme
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
fantastiskt fet:)
kid for president!
AMG - hooligans
beatet va ingen höjdare.. o lite väl meningslös multirhyme rap
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
props!
ramuz P17: Det finns en låt med på Contrahesive netplayen på förstasidan!
Beatet tycker jag håller en riktig hög klass om man säger så, verkligen! Jävligt skön låt i helhet också Synd bara att refrängen tar ner en del men det känns som det kvittar med det där cp flowet (och ja på ett "bra" sätt)
Duktig kille...läste ngt om grime eller ngt på första sidan? håller jag kanske inte med om men det låter bra o det är väl huvudsaken!
Producent
2008-09-30 13:24
han kör väl grime i vanliga fall, och är jävligt duktig på det. tror du missförstod lite :)
aja jag läste texten på typ 5 s. :) skummade igenom minst sagt
Aight peeps, thx för alla kommentarer! //One