ok, jag kanske har fel men mackan är en av de bästa raparna i landet... han tar bara ut svängarna nu o gör musik som ingen annan svenne gjort tidigare. jag uppskattar sånt! om de bästa raparna bara håller sig inom de typiska ramarna så expanderar inte musiken. låten kanske inte va den bästa han gjort men fett som fan ändå o jag fattar hans tänk! samma sak egentligen med mickelito som är med i min nya låt "beat för beat" (www.myspace.com/splinterjkpg). Det va någon som kommenterade hans vers o sa att min o framförallt sobers verser va mycket styvare och att mickes vers inte platsade....jag skulle istället vända på pannkakan o säga att mickes vers är både fetare och mer musikalisk än våra. han, precis som mackan, har kört på det "enkla" och strukturerade låtskrivandet många många år. de har, till skillnad från tex petter, tagit tag i utvecklingen av svensk rap...de har inte längre samma flow, de rimmar på konstiga ställen och kickar på konstig musik ibland...helt underbart tycker jag. Jag tror dock att många tycker att de micke o mackan skapar är kasst bara för att de inte låter som "vanligt"... säga vad man vill om beatsen, men big upp till dom som utvecklar svensk rap!