I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Nya låtar med Format & Storsien

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-08-13 22:15

[Audio] Nya låtar med Format & Storsien

Nu kan man lyssna på Formats nya låt "Musiken" tillsammans med Storsien på Formats myspace-sida. Låten är proddad av Jonas Månsson (Uppsala<->Stockholm) som bland annat gjort grejer till Basic Element, E-type och Ola.

Även två andra låtar från Formats kommande mixtape "Knuten näve krossar rak handflata" ligger uppe: "Hallå Sverige" som är producerad av Manolo "Ungen" Assiego (De elaka bröderna) & Emil Söderberg samt låten "Anarkist", producerad av Emil Söderberg.

Andra som kommer vara med på "Knuten näve krossar rak handflata"-mixtapet är Storsien, Keri Howe, Mächy och bland annat Scorpio från Pleasure beat kommer bidra med riddims.

Lyssna på Länk till http://www.myspace.com/formataktabra

(Inlägget ändrat av Gogaku 2008-09-03 20:46:00)

Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!

2008-08-13 22:25
Häromveckan funderade jag faktiskt på om det inte var dags för en ny version av musiken :)
Tyvärr hinner jag inte lyssna nu, men det ska göras (även om producentens referenser inte var de mest lockande)!

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-08-13 22:49
Riktigt Feta grejer, anarkist!
www.skugganavsvampen.com

2008-08-13 23:49
Mabande P31

Hehe, de är den sjunde versionen, tror jag, nu lovar jag att de inte blir nån mer...
Jo, referenserna är väl inte mina favoriter heller men han är duktig på o prodda.

klotterkungen P3

Tack män!

2008-08-14 00:14
bigups

fet vibe på "anarkist"
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2008-08-14 00:29
gillar dom olika versionerna så jag tycker du ska fortsätta med dom. den första hörde jag i ettan tror jag

2008-08-15 21:30
feta rader&fet beat!!
labyrint living!

2008-08-17 23:01
easyskanking P21

Hehe, ja den första släpptes 2003. 5-års jubileum!

2008-08-18 00:10
Släpp ett Musiken minimixtape ;)

10-4, over...

2008-08-18 16:44
Jag tror helt ärligt jag gillar originalet bäst och att remixerna bara blir sämre och sämre?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-18 17:17
Säger nog att remix 2 eller 3 var formtoppen, men den här senaste var tyvärr inte riktigt min kopp thé (mest p.g.a. beatet, tror jag tyvärr)...

10-4, over...

2008-09-02 20:53
Yeah, här är en komplett Musiken-lista:

1.Fraseri: Musiken (Min Bäste Vän) (2003) Orginalet proddad av Dragan. Finns med på Fraseri's "Källartoner", släppt 2003
2.Fraseri: Musiken (Min Bästa remix) (2003) Remix av Dragan, scratch av Dj Sai. Finns med på Fraseri's "Källartoner", släppt 2003
3.Format: Musiken (Remix) (2003) Remix av Samuel Park (Sväng&Själ), scratch av Dj Sai (samplad) och Samuel Park. Finns med på ÄktaBra artister: "Direkt från Källa(r)n", släppt 2005.
4.Format: Musiken (Pavan remix) (2005) Proddad av Pavan (Flogsta Danshall). Osläppt.
5.Format & Storsien: Musiken (Flutes Riddim) Proddad av Big Belly, Tyskland. Osläppt
6.Format & Storsien: Musiken (remix) Remixad av Jonas Månsson (Uppsala <-> Stockholm). Osläppt
7.Format & Storsien: Musiken Proddad av Jonas Månsson. Osläppt

2008-09-03 14:13
måste bara säga en grej.. 2001 stod jag i klassiska Pitch-affären och avlyssnade er (Mat Åt Far) skiva Jämna Plågor. I slutet av en av dom hårdaste mörkaste låtarna hör man en rösten av nån kaxig unge scratchas up lite (inspelning från nåt typiskt barnprogram från 70-talet typ) som skriker PAPPA KOMMER O GE DEJ SPÖÖÖ!!! SEN HALSUGGER HAN DIG O SPELAR KLOT ME DITT HUVE!!!!

hahahahahaah jag fick värsta, fetaste skrattutbrottet genom tiderna o alla i affären glodde på mig som om jag var helt sjuk i huvudet! kunde inte sluta garva på 2-3 minuter :D

tack så mycket för det skrattet haha! fet skiva btw, den köptes direkt.

Får man fråga var det är hämtat från? Skicka gärna ett pm om ni vill hålla det on the low.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-09-03 14:16
Tack så mycket till Storsien förresten, jag slaggade i din lya när Mos Def "spelade" i Uppsala. Va där med Robin aka Uddajämnt o hans brorsa
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-09-07 22:05
isofu

Skön anekdot där! Back in the Pitch-days.