I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk proddar Royce da 5'9, Masta Ace, Termanology m.fl.

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2008-08-02 20:58

Svensk proddar Royce da 5'9, Masta Ace, Termanology m.fl.

Från bloggen:

The Misanthropist är en producent från Stockholm som fortfarande är okänd för de flesta. Han har sedan våren 2007 arbetat med sitt debutalbum Stocklyn Retrospective som väntas släppas till hösten. The Misanthropist, eller Felix Bigert Mohr som han egentligen heter, började rappa i de tidiga tonåren men tog för drygt 3 år sedan klivet från rappare till producent. Nu är hans debutalbum färdigt och redo att möta massorna.

Stocklyn Retrospective gästas av en lång rad svenska och amerikanska storheter så som Royce da 5'9, Masta Ace, Termanology, Tame One, Kashal-Tee, Pure P och Prop Dylan m.fl. Att skivan både har med några av Sveriges som USAs bästa rappare är inget konstigt då The Misanthropists produktioner är en produkt av kärleken till den tidiga svenska hiphopen lika mycket som den klassiska amerikanska boombapen. Genom ett frenetiskt samplande av gammal soul och jazz har han skapat sig ett smutsigt sound som oftast mynnar ut i mjuka, souliga produktioner och hårda, röjiga beats som påminner om det de flesta kallar hiphopens gyllene era. Albumet förväntas släppas i slutet av september och tills dess finns nu snippets att kolla in på The Misanthropists myspace, samt här på Whoa. Mer information om definitivt releasedatum samt en första singel kommer inom kort.

Ladda hem snippets

Blogginlägget

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-08-02 21:09
galet att min boy antone ( rootpeople ) öppnar skiten... alltid tungt!
beatsen är heeelt sick!
-ska bli kul å höra hela !

holla
www.low-b.se // www.myspace.com/durtylow // www.blockstarz.se // www.myspace.com/blockstarzrecords

2008-08-02 22:30
sköna rappare fan

tycker dock inte beatsen är något speciella.. låter inte så bra kvalitemässigt ...

2008-08-02 22:53
Sjukt glad för din skull Felix, hoppas på stora framgångar! Det hade jag aldrig trott när vi hängde i uppis ;)
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2008-08-03 00:41
fett som fan, ser fram mot plattan, grymma artister med asså! får tjacka den när den släpps!

2008-08-03 13:04
"...den klassiska amerikanska boombapen. Genom ett frenetiskt samplande av gammal soul och jazz har han skapat sig ett smutsigt sound som oftast mynnar ut i mjuka, souliga produktioner och hårda, röjiga beats som påminner om det de flesta kallar hiphopens gyllene era."

Alltså, vad är det här för jävla skitsnack? Har uppmärksammat att flera släpp på senaste tiden marknadsför sig med rader som dessa. Avstår från att bedömma kvalitén på musiken men inte FAN låter det väl som "hiphopens gyllene era"?? Plastigare trummor får man ju leta efter, stinker sample-cds lång väg... Såfort nån INTE kör med synthar och ett spexigt 00-sound så är det "klassisk boombap" helt plötsligt. Man lackar till..=)

Slutligen lycka till med släppet, hoppas det tilltalar sin rätta publik!

P!

2008-08-03 13:12
grymt!!!
glöm inte o köpa plattan asså!!
mad shit
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2008-08-03 13:29
Feta låtar, feta rappare, feta beats, fet producent :)
Ladda ner ALL IN 1 MIXTAPE:
www.leontinproductions.se

2008-08-03 13:49
Äntligen har det satts i rullning och äntligen ngt från den Svenska scenen som är värt att lyssna på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-03 15:58
feta beats, schyssta hook-ups. big up man

2008-08-03 19:55
fyfan vad fett

2008-08-03 20:08
inget man gillar direkt, tyvärr!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-03 20:41
Skivan är skitbra. Tro mig. Masta Ace, Royce, Term och framför allt Trife lägger det sjukt fett. Vänta bara tills den släpps.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-08-04 02:15
HAHA, plastigt och simpelt.

Fick fan upp förväntningarna i och med den jävla presentationen, mendetta lät inte bra nånstans. Sånthär kan man höra i audioforumet.
Ointresserad av alla.

2008-08-04 03:10
Feta namn på micken indeed, angående beatsen, jag håller med 5ingers att superlativen haglar i beskrivningarna rent generellt dessa dagar, bara massa klyschor typ, men i allmänhet så låter iaf de flesta av dessa rätt nice, svänger bra.

2008-08-04 03:54
GAIA P26

Va? inte ett enda superlativ i besktrivningen, tråkigt att du kritiserar saker genom att ljuga.

Ja, beskrivningen gjorde att man fick upp förväntningarna, men där var inga superlativer.
Ointresserad av alla.

2008-08-04 05:33
Ok, kanske fel ordval, det enda jag för övrigt kommenterade var att jag tyckte det lät nice? Jag syftade på hur många saker framställs idag, att jag kan förstå 5ingers inlägg, poängen, principen dvs.

2008-08-04 17:35
nice,kul att kashal tee är med också

Producent

2008-08-05 04:41
Royce da 5'9 och Masta Ace. Det kan inte gå fel!
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2008-08-05 07:45
Kul att folk är drivna och gör collabs med namn från usa! Måste dock tyvär säga att beatsen känndes sjukt oinspirerade. Jag fick noll feeling men lycka till!

2008-08-05 18:47

måste delvis hålla med Hands om kritiken, dvs trummorna.... och formuleringarna låter ju som att det är någon legendarisk producent vi talar om. eller så är det bara jante-lagen kanske?

... och"the name game" börjar ju kännas ofräscht asså, som sätt att plocka props...hmmm.

props dock till svänget i beatsen!

2008-08-05 20:27
Det är en mäktig skiva det här!
Misanthropist har en förmåga att göra beats som bara växer. Beatsen ger också stort utrymme till rapparna.

Be sure to support this!!

2008-08-05 20:32
tack till alla som lyssnar och skriver

för dom som är intresserade så är det följande låtar från skivan som är representerade på snippeten:

Fuck Yeah w/RootPeople
Urban Scholars w/Prop Dylan, Trife da God & Termanology
Fall Back w/Mr Metaphor (Brooklyn Ac), Prop Dylan & Pure P
Shine w/NBS
It's A Shame w/Caribinghi & Prop Dylan
Keep It Coming w/Tame One
Drugdealers w/Lyrical High, Kakhi, Black Fist & Kool DJ Dust

Fullständig tracklist kommer snart!

2008-08-07 10:16
Sov inte på de här folk, skivan håller hög kvalite.
Misanthropist kommer släppa årets svenska skiva, no doubt!

2008-08-14 08:18
fett!
Låter riktigt bra måste jag säga... ser fram emot att höra hela skivan!
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2008-08-20 13:45
tungt skit. kommer bli en jävligt het skiva. peace
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2008-11-09 17:56
soft att du har fått med 59 o dom andra grabbarna! verkar som sveriges producenter är på gång upp nu, men som sagt, en aning plastigt. en annan svensk talang vid namn pajozo har oxå släppt en (gratis) skiva med amerikanska rapparen K. Sparks, ni borde ta en titt där oxå.

Plattan finns att ladda ner här

http://rs566.rapidshare.com/files/146266371/K._Sparks___Pajozo_-_Definition.zip

2008-11-09 18:05
Damn thats sum dope shiet! Kommer inhandlas direkt.

2008-11-13 19:24
Den är dope som fan skivan..

felix passa ett ex glömmer varje gång!!
Fucks your life up crew
Tjabo!

2008-11-13 19:37
du har samlat ihop dig en saftig gästlista men de beats jag hört är rätt mediokra. nice med trife och term på samma låt igen dock.