Adam Tensta LIVE från Allsång på Skansen idag!
Från Tensta till Skansen. Från en av landest mest illberyktade förorter tar Sveriges hetaste hip-hop artist, Adam Tensta, ikväll klivet ut på en av rikets mest älskade och svenskaste av svenska scener – Solliden på Skansen. "Jag ser verkligen framemot att sjunga med hela det svenska folket ikväll," säger Tensta, Grammisvinnare och aktuell med bland annat My Cool, Before You Know It, och den nya singeln Dopeboy, från albumet It's a Tensta Thing. "Allsång på Skansen, det känns nästan overkligt." Adam Tensta som med sitt namnbyte hedrat sin förort, känner sig stolt över att ha integrerat Tensta med resten av Sverige via sin musik och sin roll som artist. Numera syns folk i alla åldrar och från alla olika bakgrunder sjunga med i hans låtar på festivaler runtom i landet. Den gamla damen som förr kanske stereotypiskt tänkte väskryckare, värsting eller knarklangare då hon såg Adam eller en av hans grannar, kommer ikväll att sjunga Stockholm i mitt hjärta tillsammans med honom. De som inte redan visste kommer efter ikväll att veta att de som kommer från Tensta är mer än socialbidragstagande trubbelmakare. Samtalet och inbjudan att medverka i Allsång på Skansen kom i lördags och Adam Tensta dyker upp med Dj Rooftop och Eboi på Sollidenscenen ikväll. I augusti släpper Adam Tensta tillsammans med Eboi och egna in-houseproducenten Howard Who, singeln Dopeboy. I samband med releasen av denna singeln släpps även en Al Azif remix med tillhöranden video. Medverkar där gör blandannat Mona Sahlin, Maria Wetterstrand och Robert Aschberg. Förutom att skapa Allsång på Skansen är det tänkt att Adam Tensta idag ska haffa Anders Lundin för medverkan i samma video. Vi får se om han lyckas... Vi kommer att direktsända via liveblogg från Skansen med början kl.17.00 på www.playahead.se och www.myspace.com/AdamTensta Tune in! My Best Friend Is My Grind! Respect My Hustle Entertainment.
Producent
2008-07-22 17:04
och folk klagar på fronda...
Redaktionschef
2008-07-22 18:06
Det är väl inte fel att synas i stora sammanhang? Skitkul säger jag.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Konstigt X20 Haha right on! dock så diggar jag adam, så ju fler och större sammanhang jag kan se och höra hans musik, ju nöjdare blir jag
Can't break necks in boxes
skillnad på skansen och melodifestivalen va? :P
((MAAD))
däremot så börjar jag tro rmhent är retard, kan jävlat ALDRIG länka ;(
((MAAD))
Producent
2008-07-22 20:16
Hur större publik har inte Melodifestivalen? ;o Hehe, ska inte vara sån då... Go Adam!
skitfett
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
kändes så fel när han inte tog bort "N-ordet" på "my cool". Och som vanligt i Sverige så ska man alltid hålla på och fjanta och skoja med hiphop...
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Anders blev lite inspirerad av Adam Tensta nyss på allsång och försökte förklara vad nästa moment skulle bli: "BALLBALBALBALBALBAL RHYMES BATLA ÖÖÖÖÖH MC SKANZ" Kan någon förklara vad han menade med det?
Tänkte på det med n-ordet! Det sjuka e att det var precis som det ordet skulle vara utmärkande :) Man hörde verkligen det! Dock ingenting att bry sig om...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
fan va nice ändå.
http://www.goteborg.se
Tyckte det var fett! Hade dock hellre sett "dopeboy" my cool känns lite sönderspelad men det var ett bra uppträdande
Detta va riktigt bra push i rätt riktning för hans karriär. Sveriges mest publik käraste program både från soffan och från skansen är ett stort hopp från tensta, och från att spela på andra ställen . Artister som tackar nej till allsång på skansen gör ett idiot val, då detta ses som sveriges största tv program som sagt.. Bla har ju sean paul, och missy eliot uppträtt, (kommer dock ej ihåg om de endast va på skansen eller på allsång hmm?)
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2008-07-23 13:24
Tycker inte det var nån "publikchock" eller vad det nu stod på aftonbladet, men han fick ju småtjejerna längst fram att sjunga med i slutet alla fall :) Däremot påminns man ju om varför man aldrig sett det där programmet. Något så sjukt påfrestande larviga sånger dom sjunger alltså.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
fan va stort. synd me n-ordet dock. STOP IT ADAM!! lol
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
men skitgrymt det där med dopeboy. jag har stånd nu
"MC.. Movers of the Crowd.. Mmmmmmmmm.. Mikrofon nånting."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oracle P25 haha lite konstigt sagt det sista tycker jag.. Tror faktiskt inte så många 25-åringar sitter och ser på programmet, snarare 40+ som är uppväxt med låtarna och tycker dom är bra.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
whosa P2 haha, när säger han det?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
tyckte de var fett, big up tensta och rmh! kul som fan
hets, stress, fest!
isen P18 27.53 ungefär. Förstod dock lite bättre denna gång. Fast den jäveln flumma runt-
Fattar inte att folk FORTFARANDE tycke det är så kul att göra sig roliga över hiphop! Så otroligt dålig respekt.
keep gettin' money yaaaa fett nice
http://www.kalvinhiphop.com
MR-J P19 word på det
Tycker det var jävligt omoget gjort att försöka skämta om hiphopen sådär som vafan han nu heter gjorde efteråt. Antagligen var det ju inte personligt från honom utan manus så klart men ändå.. Adam Tensta gjorde ett bra uppträdande, han stog inte och skrek som nån jävla koxad DMX efteråt och typ "WHERE MY DAWGS AT?!" eller så utan han pratade om att han är med i en kampanj om att hjälpa sina vänner om dom är på fel stig liksom.. Varför ska man då ta det oseriöst och skämta om det för att han är en utav frontfigurerna i svensk hiphop? Hade det varit Carola som sa samma sak hade programledaren säkert fått en orgasm och gått ner på knä för henne eller nått
Shoot at you actors like movie directors