Han är en legend, och det är mycket glädjande att han mår bra och ska släppa en skiva. Men jag kan inte undgå tanken på följande skräckscenario: Arka sitter och mastrar en skiva med sjukt tung rap av en svensk legend, men de lövtunna beatsen saboterar hela känslan, hela skivan, och han sitter där, mår illa och är medveten om att han själv hade gjort det så mycket bättre... Jag har alltid varit skeptisk till hoova och phonetiks samarbete eftersom de beats hoova tidigare har gjort (tänker bland annat på deras låt på get looses fruktansvärt horribla och för phonetiks deltagande ovärdiga mixtape), hur "mörka" dom nu än är, är någonting som jag själv och säkert ett 50-tal till producenter i sverige skulle kunna göra fetare på 10 minuter. Dock så bör man ha i åtanke att dom är båda goda vänner, och genom vänskap och samspel så kan mirakel uträttas, och jag hoppas på det. Jag vill även lita på Phonetiks omdöme, och kanske är det så att hoova har någonting som får ut det bästa av Phon. Svik oss inte Peter, svik inte umeå.
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com