I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prime Ape Got the Blues skiva släppt!!!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-05-28 15:24

Prime Ape Got the Blues skiva släppt!!!

Yes, NU finns skivan att köpa

Prime Ape Got the Blues debutskiva "It's Not Easy Being a Digital Being" har precis kommit hem ifrån pressarna och finns för försäljning på chainsawbaby.com där man kan smyglyssna på stora delar av albumet
Man kan även köpa skivan på Bengans i GBG eller som nedladdning på clicktrack.com
Det kommer finnas fler ställen att köpa den på så småningom

Vi är väldigt stolta och nöjda efter 2,5 års arbete och väntan och vi hoppas att det ska smaka!

Artworket på och i bookletten blev för övrigt svinbra tycker vi
Skivan

Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2008-05-28 15:26

2008-05-28 16:00
Underbart! Har längtat ett tag nu...
La precis en order, jag borde väl ha skivan innan helgen?

Peace!

2008-05-28 22:16
Förhoppningsvis yes, eller måndag kanske i värsta fall.
Tack för din betsällning och välkommen åter=)

2008-05-28 23:19
soft det var ni som gjorde den där tråden om promotions va? är helpank nu beställde precis mixer och mick till mig själv men återkommer när jag får pengar

2008-05-28 23:33
förresten kunde jag inte hitta vad skivan kosta,är jag blind eller har ni missat att skriva det?

2008-05-28 23:39
Ja precis, det var jag som gjorde den tråden, och tack vare en massa bra tips från folk och hype där så finns nu skivan pressad.
Pank redan?? Lönen kom ju precis=) Det är jag med faktiskt

Återkom mer än gärna när du har råd då

Det står i orderformuläret att skivan kostar 120kr

Peace

2008-05-28 23:48
det här är så galet nyskapande o tungt som inåt helvete, lätt att man köper ett exemplar
Bringing it raw

2008-05-28 23:48
okey tack så mycket,aa jag är bara 17 studiebidrag är inte så mycket vettö,hade vart gött med lite spelningar i götet också

2008-05-28 23:49
Hm...måste fixa ljud så jag kan lyssna...

Om jag gillar det så beställer jag en kopia, och så hör jag av mig om jag kan fixa så att en medlem på AbsolutePunk recenserar skivan, om ni vill det. Det är en stor sida med mycket trafik som (tro det eller ej) inte alls har den inriktning namnet antyder.
•pave paradise•

2008-05-28 23:50
•pave paradise•

2008-05-28 23:56
Grymt folk! Så ska det låta. Appreciated as a mothafucka=)

Ok, sorry. Studiebidraget är inte lätt att handla skiva, mixer och mick på. Men ska du ha en skiva så ska du självklart ha denna=)

Och Ihabia, fixa iordning din ljudanläggning och lyssna!
Den där recensionen vore väldigt uppskattad, fixar du den så får du en skiva gratis!

2008-05-28 23:57
Ja jag kom på det, klicktrack med K, jag hade inte ens hört talats om det så jag antog att det var med c=)

2008-05-29 00:02
Fred undead haha så säger alla,men jag tänker köpa denna skivan för det är riktigt bra och jävligt nyskapande,jag har stor respekt för erat tålamod,inte många som orkar fila på en skiva i 3 år!

2008-05-29 00:06
Hehe, I know
Tack så mycket, 2 år tog den att göra och ett halvårs väntan typ men i runda slängar ja, that's how we roll=)
Tack tack

2008-05-29 00:07
Fred_undead:

Ska göra mitt bästa, som tur är har vi en äkta Swedeophile (hoppas man uppfunnit ett nytt ord här, haha) i staben där som brukar snacka med mig rätt ofta om vad som pågår här borta. Om minnet inte sviker mig så var jag rätt imponerad av det jag hörde via den gamla promotion-tråden men jag får se till att lyssna igen, kolla igenom staben och hittar de som är mest tända på hiphop och ger det ett försök.
•pave paradise•

2008-05-29 00:12
OK! intressant
Jag gillar deras slogan där, Music mends broken hearts, pagtb är nog något för dom då kanske, hoppas jag
Ja kolla upp det asså, vore schysst som fan och i så fall ser jag till att du får ett gratis ex. som sagt
Tack så mycket

2008-05-29 00:14
Fred aa stog 3 i någon tråd tror jag men var inte du som skrivit,men 2,5 år innan man får ut släppet är ändå lång tid,aja nu ska jag sova,skriver i tråden igen när jag har hela skivan och lyssnat in mig på den!

2008-05-29 00:17
OK sov gott!

2008-05-29 08:45
Sen jag fick mitt ex har jag blivit the coolest kid on the block iaf!

Prime Ape!

2008-05-29 09:31
Ska beställa denna! Lyssnade på några låtar på myspace när ni öppnade förra tråden å de lät fresh!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-29 10:35
Blev jävligt förvånad när jag hittade skivan på Concrete i Göteborg, har propsat detta innan, det är nice så keep it up!
va?

2008-05-29 20:17
Yea taack! ya'll

Jag gick en liten rundtur och gav en skiva till Concrete och en till Hollywood som dom kunde spela i butiken så någon kund förhoppningsvis ska tycka om det och fråga vad det är. Dom har ju den där gatuklientellen