I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny mofo the maverik interjuv (dissar halva eliten)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-05-08 19:41

Ny mofo the maverik interjuv (dissar halva eliten)

hittade den här på tekones blogg(vad har han tagit vägen?).

"Hur ofta ser man en hip hopare på framsidan till Aftonbladet, GT, Expressen, DN alla dem och kolla på hur stor Adam har blivit. Det känns som om han borde vara på nån utav dem. Jag skulle vilja ha totalt krig i hip hopen, vad journalisten är intresserad av är det som finns i medier och det är där jag vill att det ska bli en konflikt" -Mofo The Maverick

Mofo snackar skit om timbuktu och looptroop osv, vad tycker ni om denna killen har han rätt å snacka skit?

Looptroop å timbuktu borde svara å döda honom tycker jag.

2008-05-08 19:42
Manager

2008-05-08 19:43
jag tycker snubben är jävligt kreativ och rolig i sin marketing grej.
VOTE REINFELDT 2010!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-05-08 20:03
Haha, han har all rätt att tracka ner på vem fan han vill.., de är väl de vi kallar yttrandefrihet och fyfan vad jag älskar den!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-08 20:05
tycker att Mofo känns lite bitter och att han har lite utav hybris och tror han är bästa rapparen i Sverige.
Han är bra men inte bäst i sverige och har igentligen inte gjort så mycket promo som synts utan man har fått leta upp hans grejer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-08 20:45
Kul att han säger i SR Metropol att han är 24, här står det att han är 26, när han igentligen är 27...prestationsångest?

2008-05-08 20:50
Han gör en "eazy e"!!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-05-08 21:44
tyckte den var askass, luddigt skriven och svårläst. orkade läsa första "stycket"
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-05-08 22:34
Var han inte med i en grupp på 90 talet eller i början på år 2000?

2008-05-08 22:52
han var med i Caine. (observera att jag kan ha fel men är relativt säker på detta)

2008-05-09 00:37
han är en retard va?
www.discotheque.se
Producent

2008-05-09 00:41
Han var med i Caine men va med i den legendariska Göteborgs gruppen 4 sourcez tillsammans med Glaciuz, Obnoxiuz och Ezmac
Since 1984
@realgizlee // twitter

2008-05-09 08:55
mofo e dope, no doubt, men varifrån har han fått luft att dissa promoe?
www.soundcloud.com/arionmusic

2008-05-09 09:09
Det är väl mer han som har kedjor runt halsen? Tror jag aldrig någonsin ens sett en skjorta på Promoe t.ex. Men jag förstår vad han menar, borde bara inte göra dåliga exempel och argumentera fel.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-05-09 10:20
Alltså med kedja runt halsen menar han att dom vill visa upp hur mkt hiphop dom är med olika attribut... Han anser väl att han är hiphop fast han gör trance i latexdräkt för han är str8 from the gutter med ambitioner att gå på nobelmiddag...

Haha men rätta mig nån

2008-05-09 10:20
fast=även om han skulle

2008-05-09 11:06
jobbigt att läsa den artickeln... men tog mig genom drygt halva...

tycker bara att han ältar att han inte får uppmärksamhet och att dom som redan är stora äter hela kakan...
samtidigt säger han att han är ego och vill tjäna cash... det e ju precis vad dem som redan är stora också försöker göra... försöker bredda marknaden och nå ut större... se på timbuktu å chords å dem försöker kicka den i usa osv...
hyckleri och avundsjuka... snubben börjar bli gammal å bitter... haha... thats it.

2008-05-09 11:42
Vem är " mofo the maverik " ?

Gör bättre musik då ditt jävla jehu istället för att snacka massa blajj .
Kapitalist svin .

2008-05-09 11:45
han säger sig vara kapitalist. men han verkar inte ha förstått kapitalismens grundregel:
man måste ge marknaden det den efterfrågar.

funkar intehans grej så funkar inte hans grej.
om jag blandade en skitäcklig juice som bara jag och mina vänner gillar och sen går jag runt och tycker det är så jävla dålig stil att ingen annan gillar den. funkar inte liksom
http://www.kalvinhiphop.com

2008-05-09 16:27
Är dissar de ända han gör eller?

2008-05-09 16:35
Mofo är som sagt riktigt dope, vill se lite mer tävling inom den svenska hiphopen.
Can't break necks in boxes

2008-05-09 16:47
Haha.. Det känns bara tragiskt när ingen bryr sig om hans uttalanden, det är ju inte direkt första gången han drar såna här patetiska moves..
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-05-09 17:04
Någon som vet var jag kan hitta Ordinary Man i mp3-format?

2008-05-09 19:00
dåligt skriven intervju, men intressant innehåll. borde rensat upp saker som "ehh..jag...gillade den duvet?" meningar. behövde inte va så ordagrannt. men helt klart intressant.
http://www.goteborg.se

2008-05-09 20:07

2008-05-09 20:53
haha artikeln ar ju helt utvecklingstort skriven.. Laten va ganska keff ocksa.. vafan ar det har?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-05-10 00:14
mannen vem fan bromsar dig? försök inte skylla ifrån dig på nån för att du inte lyckats bli känd.. leka stor som om dom artisterna ens bryr sig om du gör något? detta e inte USA fatta d dom skiter i dina dissar. Timbuktu hade förlorat på att dissa dig, för då hade han helt plötsigt inte vatt den snälle grabb han frasmtår som nu.
o för d andra. NI har dom här bakgrunderna och är i dom här svåra situationerna, snacka för dig själv din pajas, Lazee o adam tensta har väl inte haft nån särskilt hård o tuff uppväxt?
 james bong

2008-05-10 00:59
Ganska skön snubbe ändå... För han säger vad han tycker. Det behövs fler sånna människor och som vågar leka med gränser. Okej rappare, bra flow och känsla osv...

Men att dissa smurfar som timbuktu eller naturvännerna Loop Troop är inte så jävla häftigt enligt mig. Ska du dissa folk Mofo, dissa Adam Tensta som e på toppen... dissa Lazee... Dissa, öh paragon.. fan vet ja? Jag fattar inte grejen med Adam Tensta... han gör straight up pussy music, precis som Loop Troop. Lazee partajar med Paris Hilton, iaf som han säger... vad är hungern i det? NWA attityden? Jag föstår inte skillnaden på tensta och loop troop? Jag förstår inte vad du vill med din musik.. .ser att di e inne på illuminati och shit, döper album till frimurar musik och shit...hehe, ganska rolig titel och väldigt trendigt. Men ska bli intressant att lyssna på ditt album å se varu levererar.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-05-10 02:26
"Utan den är till för den klassen av människor som försöker kämpa sig upp och visa vilka de är och försöker informera dig om olika saker, den är inte till för Timbuktu och Loop Troop som har hip hop som någon slags kedja kring sin hals och som säger det här är jag, förstår du, det är inte vad vi försöker göra."

Varken Timbuk eller Looptroop kämpade sig ju upp? Och dom har aldrig försökt säga någonting med sina låtar?
Fan snubben är ute och cyklar ju.. Om jag nu inte är för trött och missuppfattade vad han egentligen menade?
Crocodile Dundee for president!

2008-05-10 18:21
tror han menar att de kommer ifrån bra familjer med bra grunder å stå på, men promoe ser juh fattig ut som fan :D

2008-05-12 00:10
ja vadå haha lazees farsa äger en klädesaffär.. d e väl en rätt så bra grund o stå på eller?
 james bong