Redaktionschef
2008-05-08 03:20
Veckans MP3: Critical - Let’s Get It On (Scandinavian Remix)
Efter en veckas strul med mp3-servern har vi äntligen kommit igång igen. Denna torsdag bjuder vi på en låt från rapparen Critical, och hans uppmärksammade skandinaviska samarbete. _______________________________________Critical feat. DJ Static - Let’s Get It On (Scandinavian Remix) Denna veckans mp3 är något utöver det vanliga. Närmare bestämt något så ovanligt som ett skandinaviskt samarbete i hiphopens tecken. Mannen bakom projektet är den skånske rapparen Critical , som här bjudit in en rad olika namn på remixen av sin blytunga låt Let’s Get It On . Denna remix har tidigare uppmärksammats i radioprogram som “En kärleksattack på svensk hiphop!” (SR Metropol) och “Radio Uptown”, men släpps nu för första gången i mp3-form på nätet. Ett utmärkt tillfälle för den som är nyfiken på både svensk, finsk, norsk och dansk rap. På låten medverkar:Critical (Basementality, Sverige) DJ Static (Majors, Danmark) Jøden (ArtPeople, Danmark) Stor (Vendetta, Sverige) Keemone (Norge) Pyhimys (Yellowmic, Finland)Per Vers (Danmark) Håll utkik efter Criticals nästa släpp Min Egen Väg , som skickas till tryckning i dagarna. På den har han arbetat med Professor P & DJ Akilles , K-Real , DJ Static och ett par överraskningar …
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Grym remix, måste nog säga att Pyhimys och Critical la det bäst. Kul att se att sverige får höra lite av vad finland har att ge då finland har en störtskön hiphop scen. Big up för critical som tog tag i det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag gillar inte rap, men finska snubben lät riktigt bra faktiskt.
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
keemone och static dödar. riktigt bra track!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
keemone och critical*
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Grymt tung remix, fet grej Henke! Är det Mackan i introt?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Keemone är kung, enda orsaken till att lyssna
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Detta va bland det tyngsta jag hört på den här sidan.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Graffare
2008-05-08 12:29
Critical är stabil som fan och STOR rippa skiten om du frågar mig. snurrar upp på stället o beställer in en drink vänder upp och ner på kvällen o bara häller upp en till heeeeelt vilt!!!!!
http://metafourhiphop.com/
har aldrig pallat norsk och dansk rap alltså, men vafan. de lät inte så tokigt! nice från alla
hets, stress, fest!
Graffare
2008-05-08 13:40
Henke aka Critical kommer knappast långt med sin nasala fjollröst.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Så ruggigt fett beat, Critical o Keemone plockade denna totalt!
I got more kicks than Jackie Chan.
jag diggade främst Henke och Per-Vers. Grymt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt grym session. Bra axplock från länderna, tunga artister.
grym som alltid critical, även om jag inte fattar danska så var dom duktiga..
Critical!!!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Fet shit! Keemone mördade beatet, :)
Länge sen jag hörde en så bra svensk/skandinavisk hiphoplåt. Sjukt tungt faktiskt.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
ush ja va bra låtar som släppts på senaste. detta var ju barnsligt bra. detta gjorde min dag hoppas att känslan hålleri sig hela kvällen.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
fettfett =)BearC: ja, de e mackan..
Tre lektions horor
climbing_seal P60 true story, det kanske var lite väl taskigt nu när jag tänker på det.
Nattugglan P25 ..men kom igen, det var väl ändå längesen nu? haha.
Tack! Kolla in klippet från förra veckan här under.
va heter finska snubben ?`
Så tar vi det alla lugnt med påhoppen! :)
At the gates of Eternity...
Pyhimys va faktiskt skön, grymm text, men Keemone mördade! :D sjukt skön snubbe! vart hittar ja mer med Keemone?!?!?
Haters gon' hate...
Roligt att sammarbetet är så stort :D föll inte för låten riktigt men
fan va likt det va 5 pointz... vart e det inspelat ovan ?
House is hiphop on fast forward ..
norsk rapp är feeeet
Riktigt schysst låt även om den för tankarna till "JFK 2 LAX".
Helt jävla underbar låt! Lyssnat typ 10 ggr nu. Har gillat critical sen jag köpte "vill inte bli vuxen" på cd singel någon gång typ 2003, big up!
http://www.earforcefm.blogspot.com
asså är det bara jag som tycker att rap på norska låter så jävla fånigt? Tyckte norska snubben lät som ett skämt...
Better active today than radioactive tomorrow
whut? han norska snubben lät hur skön som helt, helt sjukt skönt låter de ju :D har inte keemone släppt nån skiva då? var vissa sköna på hans myspace..
Haters gon' hate...
takk for god feedback! så gode tilbakemeldinger får jeg aldri her i norge. hehe om dere søker rundt på "keem one", "keem", "keem1" eller "vannskapt mannskap" (mitt crew) istedet for keemone, finner dere mere. tror critical skreiv litt feil på navnet mitt når han postet :) ellers kan dere også sjekke http://keem.blogg.no www.myspace.com/keeemone http://www11.nrk.no/urort/user/default.aspx?id=36404 har ikke noe plate ute enda :) kommer masse mere fra meg veldig snart! hollaa
BTW: jeg syntes Stor (Vendetta, Sverige) gjør det DOPE her på denne tracken :) keem one
Yo.. just to clear myself haha...detta är vad jag skrev :)
1. Critical (S) 2. Jøden (DK) 3. Stor (Vendetta, Sthlm) 4. Keem (NO) 5. Pyhimys (FIN) 6. Per Vers (DK) 7. DJ Static (DK)
Redaktionschef
2008-05-12 21:23
Det står Keemone i press scandinavia.pdf som du skickade till oss ... därav felet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
You got me! :) Undrade var det smugit in sig.
keem1: coolt! längar till ditt nya material når oss :) ska checka dem där sidorna du länka imorn, verkar nice iaf!
Haters gon' hate...
Redaktionschef
2008-05-16 13:01
2983 lyssningar/downloads!