Kid Colt och Dubblaa-Helgens bravader Ep. [4 spår] Gästar gör b.l.a Shazaam och Storhets.
EY ey ey! Kid Colt och Dubblaa låste i helgen in sig i Kid Colts lilla pojkrum i Sollentuna för att spela in en liten Netplay. I väntan på Dubblaas och Mgees-"Evighetspusslet" och Kid Colts-!"The reality raps" , så bjuder vi er så länge på denna som en liten teaser... Vi hade egentligen som mål att göra 6-8 stycken spår , men vart tyvärr lite distraherade av gta 4 , Öl och de najjsa vädret. :) Men men... det vart iaf 4 stycken helt okej tracks tillslut.TANKA HÄR! 1. Glider omking. med C.L(prod.jaybeats) 2.Kamma dig. med Nicko mac(Prod.jaybeats,Cuts av Dj Leon) 3. Nattbuss.med C.L(prod.Dj Leon) 4.Dödar beatet.med Shazaam,Negativ och Storhets(Prod.jaybeats) Glöm inte heller att kika in på:www.myspace.com/Dubblaa www.myspce.com/Kidcolt1 www.myspace.com/almostg för mer info om kommande släpp o.s.v. hare bra blods/Almostgood Ps! tack till Elegant för serverplats..
I am Macloooooovin!
NAJS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Word.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sjukt bra, tror fan ni två kan komma lååångt. lite besviken på mixen på vissa ställen dock..
hets, stress, fest!
hehe allt e gjort på en deadline av två dar , så ni får ha lite överseende. :P kan lova er att våra "riktiga släpp" eller vad man ska säga kommer va sjukt mycke bättre mixade mastrade och framförda, detta e bara en liten tease, som att se en tutte typ :)
I am Macloooooovin!
Producent
2008-05-05 17:07
Bra grejjer gubbar... Hörs!
/ JOHNIK / Producent och Beatskapare / Göteborg /<br> http://www.johnik.com
Damn boyyz! 4 kvalitestracks på en helg, kan knappt föreställa mig hur det låter om ni tar längre tid på er. Dubbla lägger de tight som vanligt, och Kid colt på svenska var faktiskt riktigt nice. saknar dock den engelsk-brittiska dialekten ;) Det här är vad svensk hiphop behöver!
Riktigt cleant det här! Som Begge sa, ni har lyckats få ihop 4 tunga tracks på en helg. Good work! Kul att arbeta ihop med er, Holla för nästa släpp;) Peace
Sometimes you win and sometimes you lose!
Så jävla bra, det här är grymt! Big ups!
Glider omkring är must alá mustig sen får jag passa på att be om ursäkt för min vers, jag borde lärt mig läxan att beer and rap inte alltid klaffar för länge sedan. men skitsamma, ja ba, gliiider omkring!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Länken verkar ha gått ut... new one plz?
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
ny länk
Ja, ny länk vore soft..
Don´t bealive the hype!
Lyssnade på Dubblaa's myspace, nattbuss var hur skön som helst. Ska lyssna mer ingående och tanka sedan när det fixats ny länk. Kid låter förövrigt lite som Petter, cleant!
Som sötast när jag ser dina brister.
syrebrist: Det har du jävligt rätt i, angående kid/petter. Fet netplay! vill ha länk så jag kan tanka, tackar och bockar!
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
om de e nån av er som sitter me ep och kan de här med att länka så får ni jättegärna hjälpa oss för vi suger.. :)kul att ni lyssnar, och fortsätt me de också.. one
Orkar inte vänta flera jävla sekunder :P Vill ju ha den direkt..
be the change
shit, sorligt de där me länkarna asså. kan man va så retard ? langa länk förfan
-pack you'r bags man, you are a tourist!
nattbussen var riktigt nice! grym vers av kid colt i kamma dig. skön vers av dubblaa i mördar beatet. Kvalité, fortsätt sådär så lär ju folk få koll...
www.mofetajerre.se
Robin räddar dagen !! :D
I am Macloooooovin!
Ni har jävligt skön stil. Gillar det!
Glider omkring är verkligen fet. Bra att ni sparade reffen som den var.
Redline!
Glider omkring & Nattbuss var hur feta som helst! Mördar beatet var okej, medan Kamma dig var väldigt fattig mina öron. Keep it up!
ye grabbar ni vet vad jag tyckte när jag skrev kritik i audio. Det låter fräsh nattbuss är verkligen en av de skönaste jag hört 08
Geni
freshness!! Och missa inte andra kommande projekt från de här grabbarna och deras klick,riktigt feta grejer på gång! BLOD!
AMG - hooligans
Glider omkring och Nattbuss är skitbra! Upp på det här.
Som sötast när jag ser dina brister.
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!
fet kul att de e så många som lyssnar och kommer me bra kritik :) skumt att båda trådarna har exakt lika många inlägg bara, haha alla har typ gått in och skrivit en komentar var i vardera tråd eller nått. :P Nattbuss och glider omkring tycker jag vart najjs , dom andra vart väl också helt okej men dom ser jag mer som sessions :P aja men håll utkik efter evighetspusslet,snart drar de igång vettni :) frid
Propps till Jay Beats!
http://biggedy-b.blogspot.com
Softa grejer. rappen höll ju iaf mycket högre klass än beatsen. soundet var väl inte det featste på dom, nattbuss var helt klart bäst både på beat o rap. dom andra var ok eller ok Glider omkring va soft också. men natbuss var en riktigt bra låt. och ja tycker inte kid colt låter som petter på svenska som nåra nämnt, i så fall hästlängder bättre. ser fram emot dom riktiga släppen som väntar.
Bringing it raw
Glider är ruggig!! Dubblaa lägger sitt som vanligt bra, men måste säga att colten impar som fan på svenska, riktigt tungt detta boys.
Låt nr 2 är rätt så fet, överlägset bäst på skivan i mitt tycke. I det stora är den rätt sådär mastrad (om ens alls?), det skiljer rätt mkt mellan låtarna på skivan och det låter väldigt ojämnt. I övrigt, ett par beats och rappare skiner, andra sådär. Första halvan är bättre än andra med låt nr 2 som är nice, tycker den lät en aning lågt mixad dock. Kul med versos españoles också, :) //Pz
Whoa.. Jag kommenterade ngt heeelt annat nu tror jag.. hmm.. :S Vafan..