I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Euphonious feat. Rewindable (Trainspotters) - What | Från albumet "How To Make A Blue Day Turn Orange"

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-04-22 10:13

Euphonious feat. Rewindable (Trainspotters) - What | Från albumet "How To Make A Blue Day Turn Orange"

Ny låt, Norge-Sverige collabo!

Saxat från www.peaceuvmine.com:

"We all know that Norway is a cold country. But with swingin drums, groovy baselines and melodic warm sampels and spaced out synths this fox keepin it warm. In the last years Euphonious has dedicated his life to samplers and old dirty crates and worked productive to produce heat. Inspired by atmospheres and feelings, he has always had an emotional sound on his work, even though it's based on both beautiful and negative things in life. He made the mixtape "Dypt Nede I Kjellern" in 2005 with collaborations from Norway to the US. The instrumental EP "Strapped Confusions" dropped 2006. Right now, he works on the album "How To Make A Blue Day Orange" - dropping early 2008."

Beat & mix: Euphonious (Norway)
Rap: Rewindable (Sweden)
Inspelat i: Cracklab Studio, Oslo
Album: How To Make A Blue Day Turn Orange (2008 / Peace Uv Mine / Houston, TX)

Euphonious feat. Rewindable (Trainspotters) - What

How To Make A Blue Day Orange album sampler

Trainspotters på MySpace

randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip
Rappare

2008-04-22 13:06
great shit people abstract n shit me digg !
Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.

2008-04-22 13:59
Kan vara den sämsta mixningen jag hört i hela mitt liv. Olyssningsbart!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-04-22 14:12
Dave har en poäng även om det inte är olyssningsbart på ngt vis, det är inte riktigt bra mixat helt enkelt. Udda beat som låter coolt när det är en del space i det. Inget direkt att anmärka på rappen även om den kunde mixats bättre.

Ett par saker jag hade gjort med beatet, på med limiter på stereobussen, sätt den på - 0.2 db. Eller hellre typ Waves Multimaximizer med taket på - 0.2 db och en treshold på kanske max - 3 db och sen dra ner lite på kanalerna som inte låter bra. Även dra ner lite på multibandskompressorn som är påslagen på stereobussen.

Det lät som en råmix helt enkelt.

Men när den mixats bra så lär det bli en helt okej låt.

2008-04-22 14:38
Uhh Uhh ! tycker rösten känns för vek för hela shitten! sen att mixningen e så hemsk gör de ju inte bättre. mixa om (kanske gjorts kass för myspace?) så blire en OK låt.
människorna i min tillvaro är som glasdörrar
antingen ser jag igenom dem
eller så öppnar jag dem och går igenom

2008-04-22 17:13
reeeven mixar bra.. och hör sen:)
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM

2008-04-22 19:55
fire, lagt på dig mad swagger sen senast jag hörde :)!
big ups :)
folk bör sluta sova.

2008-04-23 23:10
Kul att det diggas!

Håll utkik för Euphonius producentalbum "How To Make A Blue Day Orange" som släpps på CD och iTunes i sommar genom Peace Uv Mine (Houston, TX).
randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip