I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

teaser från CK´s nya musikvideo

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-04-11 18:28

teaser från CK´s nya musikvideo

Damer och herrar,
vi bjuder på en liten teaser från CK´s nya musikvideo "Showen är mitt liv".
Helt nybakad från fallenrockstarfabriken.

www.fallenrockstar.com
www.youtube.com/fallenrockstar
Manager

2008-04-11 18:30
Är detta ett skämt? fyfan
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2008-04-11 18:37
Varför ska folk langa upp eländiga "teasers"? De senaste jag sett har mest fått förväntan att övergå i skepsis : /

Sen den där postironiska tangorabatten vet jag inte riktigt...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-04-12 12:30
Knäcker fett yaaaooooo.....

Bevis på att svensk hiphop är på topp...
jag är lite drygare lite otrevligare
PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?

2008-04-12 18:43
... Men för fan...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-04-12 19:27
För att förklara mig lite bättre:
En teaser inför en video är som en teaser för en trailer. Videon ska sälja singeln/skivan, trailern ska sälja filmen. Att ha en "nu får du se en kort bit ur videon plus en massa snack"-teaser är bara överflödigt och irriterande.
Visst, langa upp lite bilder från videoinspelningen på hemsidan och skriv på bloggen hur kul det är att släppa nytt, men gör inte en "teaser" - oavsett om du är Zacke, CK, Org 12, Fronda, Petter eller Linda Bengtzing : /

"I studion"-material är en annan femma i och med att sånt ofta brukar bjuda på snippets från ett gäng kommande låtar, men det är långt ifrån samma sak med en "teaser".

10-4, over...

2008-04-12 22:04
Wtf ?!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-12 23:09
Kul :D
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-04-12 23:12
gunther? :)
Redaktionschef

2008-04-12 23:57
Jag hoppas att den var tänkt att vara rolig, för annars känns det som att det urartat. Jag gillar många av CKs gamla låtar men de man hört senaste 1-2 åren har inte alls tilltalat mig :/
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-04-13 00:22
Det är svensk hiphop så knyt snaran,ställ dig på pallan och hoppas på det bästa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-13 01:21
haha grymt ful musche hade han

2008-04-13 01:23
Mabande P31

det här är väl bakom kullisserna material gjort mest på skoj skulle jag gissa på?
vad är fel med det om du tycker bilder är rätt?

2008-04-13 01:24
sen kan jag ju tillägga att jag inte gillar det här för 5 öre

2008-04-13 12:19
Kul att CK e tillbaka!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-04-13 14:30
one - Det som är fel är att när man bemödar sig om att göra ett filmklipp av det så tar man det till en ny nivå egnagemangsmässigt (bara att rendera tar ju sin lilla tid) och att då inte fullfölja genom att faktiskt göra intressant material är bara irriterande.

Att langa ihop 10 bilder och en bloggtext klarar de flesta av att göra på ett sätt det inte stör - det drabbar ju främst dem som besöker rapparens hemsida och ingen (utom vissa fans) får ju för sig att langa upp dem på andra sidor.

Om jag vill ha teasers och "behind the scenes" så hänger jag på rapparnas hemsidor.

10-4, over...

2008-04-13 14:31
(sade han och lät löjligt mycket barskare än menat) :)

10-4, over...

2008-04-13 15:13
Mabande P31

:)

men jag tror det här är mer restmaterial som tagit dom 3 minuter att göra, men jag har ingen aning.... men visst känns det fattigt

2008-04-13 15:20
Låten lät jävligt nice iaf
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-04-13 22:53
one
* "jag tror det här är mer restmaterial som tagit dom 3 minuter att göra"
- Exakt det som stör mig. De har inte lagt ner i närheten av så mycket engagemang som de borde för att göra det till en teaser, utan det blir bara en "teaser" :6

10-4, over...

2008-04-15 06:13

Vafan haha, men han är en skön snubbe iaf!

http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2008-04-15 10:15
han ville provocera alla äkta hiphopheads och han lyckades....igen! Ni går på det varje gång.
Skön kille han är
SMÅLAND!

2008-04-15 13:34
watt dö faaakk
krrrrrrrra

2008-04-15 15:35
HAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHH!   

VEM SÄGER ATT SVENSK HIPHOP E DÖD!???????? DEN LEVER HAHA!

2008-04-15 18:05
Herr_Berg - ?

10-4, over...

2008-04-15 18:40
Hahaha, så jävla underbar han är.
Fett roligt om det är ett skämt, storhetsvansinne om det är allvar, men ändå ganska roligt.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-04-15 19:38
Mabande P31 jag förbereder mig bara för inlägg som: "fan vad han är gay", "han gör inte hiphop", "är han bög eller" och annat sådant som brukar skrivas när det handlar om honom.
SMÅLAND!

2008-04-15 21:44

Ord Herr_Berg !

2008-04-15 23:14
Herr_Berg.

Person A gör schlagermusik. Person B tycker inte om schlagermusik, han gillar hiphop.

Kan person A då alltså hävda att: "Hahaa! Person B gick på den igen! Jävlar vad lättlurad!"

Eller, har jag missat något?

2008-04-16 00:59
tack för all kärlek!
för att reda ut allting så är teasern tänkt som ett mindre skämt :)
en annan riktigt frän sak är att ck´s nya låt: "showen är mitt liv"
nu går att avnjutas på http://www.myspace.com/ckmusik

mycket nöje!
www.fallenrockstar.com
www.youtube.com/fallenrockstar

2008-04-16 11:43
mer kärlek åt folket ! =)

2008-04-16 15:42
Ck är sjukt skön
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-04-16 15:48
Subdominant_ X19 , tycker du inte att CK är hiphop?
Isåfall motivera gärna.

2008-04-16 23:37
Alltså. Det jag skrev var mer ett svar på Herr Begrs konstiga inlägg, än något ansvar. Anser mig inte ha rätten att bestämma vad som är hiphop och inte. Känner dessutom att hela den diskussionen är ganska intetsägande.

Kan tillägga att jag aldrig lyssnat på CK, typ. Det som hörs på hans myspace känns väl mer riktat till en populärmusikskonsumerande fjortonåring än till en hiphopare,dock. Eller?

2008-04-16 23:39
"än något ansvar"??. "Än något annat" ska det givetvis stå.

2008-04-17 00:18
alltså, all cks musik låter lika dant?
krrrrrrrra

2008-04-17 02:48
hahaha jag älskar ck så jävla mycket!

2008-04-20 10:40
fallenrockstar - Det var garanterat ett av de minsta skämt jag sett på ett bra tag. Nackdelen för CK är att det tyvärr orsakar att jag blir ointresserad av att höra det nya materialet...

10-4, over...

2008-04-24 16:26
jag har den nya låten, den är riktigt jävla bra ju, missa inte

2008-04-24 19:50
Subdominant_ X19
Tycker knappast att CK är någonting bara för 14åringar, Populärmusik varför? bara för att alla hans låtar handlar om kärlek? Han tar inte upp några djupare samhällsfrågor?

Tycker att killen är ett jävla geni, riktigt originell, och det faktum att alla hans låtar handlar om kärlek utan att en enda av dom låter som nån jävla whoa kärleksballad(alltså standard ni fattar)
Hans flow/deliviery och hans textskrivande tycker jag också tillhör det absoluta toppskiktet när det kommer till hiphop på svenska.
Alla verkar tycka att CK är fjortismusik bara för att han rappar om kärlek. CK är ju för fan kärlek, han utstrålar ju ingenting annat.
Självklart finns det skitmånga fjortisar som lyssnar på hans musik, precis som det finns skitmånga fjortisar som lyssnar på Kaggen, Fonky Fresh, Petter, Looptroop eller vem fan som helst.
Det finns ingen annan artist jag blir så GLAD av att höra som CK. Helt jävla underbar helt enkelt.

WaddsUp P20
Nej det gör dom inte? Dom är väldigt "studsiga" och glada och framför allt fulla med kärlek.

Mabande P31
Och du var förstås ett stort fan till CKs musik innan du såg videoklippet? Sluta ta så jävla allvarligt på allting din tråkiga jävel.
Jag skulle ju iofs le i en hel vecka om jag fick reda på att Whoa Mabande var ett stort fan till CK.

2008-04-24 20:32
PrimusC - Ja du, i och med att jag fortfarande langar igång På rosa moln lite då och då, samt har spelat förra plattan ett antal gånger och hjälpt snubben med serverutrymme för ett par år sen så kan du kanske ta epitetet "din tråkiga jävel" och placera någonstans där inte ens CK:s humör lyser upp?

Som jag sa i första inlägget jag gjorde i den här tråden:
Varför ska folk langa upp eländiga "teasers"? De senaste jag sett har mest fått förväntan att övergå i skepsis : /

10-4, over...

2008-04-24 20:49
Hahaha, fan vad otippat. Känns ju ganska overkligt att Mabande sitter och diggar till Rosa moln. Riktigt roligt iallafall.

Epitetet "din tråkiga jävel" får du nog dras med ett tag till är jag rädd. Men gjutet i sten är det ju inte.

2008-04-24 21:51
Jag syftade ioförsig på att soundet låter fruktansvärt alcazar.

Ingen debatt jag bryr mig om egentligen, though.

2008-04-24 23:06
haha jag tycker att Mabande ska sluta skriva "10-4, over" när han slutsummerar, låter fett löjligt :)

2008-04-24 23:08
Ja. Lilla Edet represent är ballare!

Sorry. Had to

2008-04-25 09:40
Epitetet "din tråkiga jävel" får du nog dras med ett tag till är jag rädd. Men gjutet i sten är det ju inte.

hahaha

2008-04-25 15:11
Äh, PrimusC är bara putt för att han tror på saker han inte kan bevisa ;)

10-4, over...