Skriver Hip Hop-blogg
Jag gör ett tappert försök att skänka lite mer ljus åt de artister som förtjänar lite mer av det genom att skriva en egen hip hop-blogg. Kommer att skriva om både nya artister och ett par veteraner som jag tycker gör bra musik, bara från den svenska scenen. Har redan skrivit om trash-hop duon Prime Ape Got The Blues som debuterar med det nya albumet It's Not Easy Being A Digitial Being och vår egen RMK från Grebbesta. Hoppas att det blir lite underhållande läsning för er som söker lite fräsch musik! För att läsa, klicka helt enkelt på länken här under.www.chaishiphop.blogg.se Om du/ni har något hett som jag borde ta en titt på och kanske blogga om, skicka iväg ett mejl till [email protected] så ska vi se om det faller mig in att inkludera det i bloggen. På återseende Chai
Yeah, you know..
Redaktionschef
2008-02-21 00:27
Fint initiativ ... ju fler bloggar som uppmärksammar svensk hiphop på ett bra sätt ju bättre.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
som sagt bra initiativ Prime APe Got Blues är dope,har iofs bara hört låtarna på myspacen,när kommer deras album?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
afro_p , jag har faktiskt in en aning om när deras album kommer är jag rädd. Vet bara att de väntar på att trycka det i några ex men när det händer är ett mysterium. Vi får helt enkelt hålla oss :)
Yeah, you know..
Hittills är det bara en som har skickat ett mejl.. Ska jag inte få något att skriva om eller? :(
Yeah, you know..
Du får ta och ragga lite - här flyger det inga stekta sparvar in i munnen ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
HAHAHAHA! Om det där är ett äkta ordspråk Mabande P31 så saxar jag det direkt och memorerar i mitt bakhuvud!ang. Topic... För övrigt så är det väl cool med en hiphop-blog. Se till att skriva om olika sorters hiphop. Våga rota runt bland okändare rapers/grupper, med huvudsak att de levererar (självklart) Personligen längtar jag efter att få läsa om någon råtung, smutsig, undergroundraper/-grupp, med blytunga, smutsiga, käftsmällarbeats som man kan få höjja ögonbrynen åt och vika lite av sitt intresse åt. Good luck, soldier!
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Senaste inlägget i bloggen är om Aaron Phiri, spana in det tycker jag! :)
Yeah, you know..
Mycket bra läsning dude :D
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Mycket trevligt initiativ! Får känslan av att ingen gjort en sådan här blogg tidigare, där man presenterar artister bakom kameramannen. Jag skall följa den!
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
majestic flow ar skiten
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Skönt att detta uppskattas, ger mig lite mer energi att ta hand om bloggen :)
Yeah, you know..
fett !
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline
Mycket bra!
Som sötast när jag ser dina brister.
Nytt inlägg om Pluralis! Spana in :)
Yeah, you know..
riktigt bra att ta tag i de här chai :) big up!
www.myspace.com/BPMaejni
Och nu om Kid Colt :)
Yeah, you know..
Det är bra att du fixar sånt här ! , Trevlig blogg !
soundcloud.com/jerrones
övertygande skrivet! lite tips gamla skåningar: ADL Scissors Nic L Lovemark 12bit More-10 Illstar (de kanske inte är alltför gamla) nya skåningar: Choys S.T.I.C.S Henke Sabotage Rubix Funktion Ill Knowledge allt jag kommer på nu sådär på en gång hehe, men samtliga är definitivt värda mer shine!
hahahah det sjuka är att Mabandes ordspråk användes av kungen i en intervju om typ uteliggare i Stockholm, eller minns jag fel?
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html
jag e så jävla hiphop *fniss* !HIPHOP!
mm choys borde få ett inlägg btw, lägg upp lite låtar, länka inte bara till en myspace..fett trist.
House is hiphop on fast forward ..