I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuell Whoa MP3: Jay - Big Lie

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2008-01-24 03:16

Aktuell Whoa MP3: Jay - Big Lie

Då var det natten mot torsdag igen .. och som vanligt har vi valt att lägga upp en ny, svensk hiphoplåt på startsidan. Denna gång från ett av stockholms största, unga löften.

Jay - Big Lie
Denna vecka bjuder vi på en exklusiv låt från rapparen Jay. Låten heter "Big Lie" och trots att Jay bara är 15 år gammal behärskar han det engelska språket utmärkt. Produktionen leder tankarna till den gamla goda westcoast-tiden och för den står låtskrivaren och producenten LEGEND.

Mer info hittas på:
myspace.com/ThatKidJay
myspace.com/LegendBeats

» Ladda ner Jay - Big Lie   (högerklicka, välj spara mål som)

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-01-24 05:39
hmm :/ känns lite svagt detta, rösten var inte allt för mycket örongodis. och beatet var inte speciellt bra det heller. antingen är jag trött, eller så saknar beatet bas, vilket för mig... gör det sämre :(
Kung i undre världen

2008-01-24 06:29
bas saknar de väl inte, men så jätte bra var detta inte. men jäävligt bra utal för att vara 15år!
hejja

2008-01-24 06:41
Jay e fett duktig. undra vart han är när han e runt 20 barre

Hej!

2008-01-24 07:02
Jag är inte helt såld på beatet, och texten är inte dunder, men ingen kan förneka att killen har känsla.
Det kommer bli bra skit det där, word to batman.

:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2008-01-24 08:26
Tungt Jay!
Skall jag klaga får det bli på beatet... annars its all good.

Pheeeeeeetshizzniet
http://metafourhiphop.com/

2008-01-24 08:41
Nja, ja, nä, eller jo.. hm..

Jag måste instämma, beatet är inte särskilt tillfredställande och texten kändes lite för simpel för någon av Jays kaliber. Jag menar, har man ett sånt uttal borde man kunna leverera störra paket så att säga! It's all good though!

Anyways, Jay har potta (potential)!
Yeah, you know..

2008-01-24 08:57
Veckans sämsta nånsin.
Ramira the one & only

2008-01-24 10:25
SNÄLLA LILLA MÄNNSKA! stäng av MTV och kolla lite SVT ist.
Producent

2008-01-24 10:46
Ännu en gång bevisar whoa audio crew att dem inte kan välja ut bra musik som aktuell mp3a
Since 1984
@realgizlee // twitter

2008-01-24 11:02
grymt duktig kille för att endast vara 15 år!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 11:16
grymt!
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment

2008-01-24 11:53
Jävla fitt inlägg, sämsta mp3 någonsin ?

so ? handlar kanske inte alltid om de.. Tanken är väll tydligen att lyfta upp en talang.

Låten är bra

2008-01-24 12:12
micKillah > hahaha, smart du. de är ju inte direkt så att dem som har hand om veckans låt väljer en keff låt för att göra alla sura typ. uppenbarligen fanns det inga bättre förslag den här veckan, aight?

till låten då, jay är jjävligt duktig för sin unga ålder. dock har jag hört mkt bättre med han..
hets, stress, fest!

2008-01-24 12:26

Allt var skönt faktiskt.
Beatet föll mig inte alls i smaken!

One love, Yez!

One in a milli-on.

2008-01-24 13:45
Det e denna kid som fick fame i typ metro e något för ett-två år sen för att han var en ung rappare? Sucks..

Håller på folk i tråden, en av de sämre "veckans mp3" som varit...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-01-24 14:02
textmässigt känns det som man har hört tidigare...beatet är okej.

2008-01-24 14:40

fan vad kul jay :D

http://www.myspace.com/sps451

2008-01-24 15:01
Grym låt! Men jag måste nog säga att jag tycker att beatet är rätt tråkigt. Jay lägger det tight som vanligt.

2008-01-24 15:13
Asså beatet e sjukt dåligt riktigt sunkigt. Sen e rappen inget o hänga i granen heller asså han har uttal som e bra men text mässigt och flow mässigt så är det inget speciellt, väldigt medioker. Ett bra amerikanskt uttal gör ingen till en bra rappare. Men han kan nog bli bra han e ju bara 15 så.

Graffare

2008-01-24 16:50
det känns som om Legenden bara gav bort något beat som låg långt bak och samlade.. håller ni inte med?

taskigt mot jay för han har tendens att göra bra mp3's med rätta beats.. =(
http://metafourhiphop.com/

2008-01-24 16:51
sjukt dålig båda rap och beatmässigt.
..

2008-01-24 16:52
jag säger som kaggen där uppe! kolla på killen när han är 20! kommer sparka skiten av hela Sverige., säger som jag alltid sagt till den killen det är en tidsfråga innan du kommer att slå igenom frågan är bara när?

2008-01-24 17:08
Man märker att snubben kan rappa..
Skulle kräva lite mer texmässigt dock.. inga hyper syllabels shit slash metaforer slash bla bla... men texten var för basic,verkade väldigt snabbt skriven.

Beatet sög.. eller jay lyfte inte låten på något sätt.. kändes galet monotomt o långtråkigt.

Håll inte igen nu jay, du kan mycker mer.
peace n prosperity

2008-01-24 18:45
blä för beatet, orkade inte lyssna hela..
Give me five!

2008-01-24 20:10
jay kittar det nice trots att legenden visar att han inte är nåt vidare. Textmässigt kanske man vill ha lite mer dock. Men plus till Jay och minust till beatet som bara var för vekt.

2008-01-24 20:40
Njaa, tycker inte detta passar in riktigt som veckans...visst talang har snubben, men att utmärka hans låt till detta e lite att ta i...Likaså beatet, tycker det borde vara mycker mera tryck i det på nått vis, sen så har ja hört mycket bättre shit från Legend.

Men kämpa på lill grabben, så kommer du nog bli något om nåra år. Måste endå skicka lite hype till han, för hans låga ålder. Keep it up, Peace/B

2008-01-24 21:36

Låten är nice och Jay har riktigt skönt flyt! Like that stuff dawg! Ska hålla ögonen öppna i framtiden. Peace!

2008-01-24 23:44
tycker beatet andas "b-känsla" om jag ska vara ärlig, rätt besviken. Jay är utan tvekan talangfull, ska bli mkt spännande att se vart han hamnar : ) Tycker du flyter nice och det låter som att du har rappat länge! big up!

2008-01-25 01:21
Kan hålla med beatet är lite cirkus style. Men Jay är duktig som fan inget snack om saken gillar han texter liksom handling i det mesta fast dom är ganska simpla vilket jag tycker ät fett.
no changing, ima two step close,
full armed, ima chew them hoes

2008-01-25 05:45
haha undra va dom pröjsa för och va med
http://www.myspace.com/mcblindfold

2008-01-25 09:25
i kinda like this...
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-01-25 10:17
asså snubben kan ju rappa å har bra utal å så,men inget skön flow i den här iallafall.beaten va de inge tryck i å rätt en formigt...peace

2008-01-25 11:04

Snubben kan ju leverar iaf, kan inte hålla med alla här som påstår att beatet inte är bra! Men åt andra sidan så vet jag ju att dagens "whoa" rappare bara vet vad ett samplat love beat från icetail är för nått!! Nja, whoa dax att komma ut från lådan nu och släppa fram nya snubbar i branschen,och släpp taget om fonky fresh,kaggen och resten av dom värdelösa piss rapparna, som har fastnat i utvecklingen!!!!

//Oneunder

2008-01-25 12:49
Hmm fattar inte va whoa folket klagar på.. killen är 15 år vad förväntar ni er? jag tycker han lägger det riktigt nice iaf, engelskan är de inget fel på och beatet lika så.

håller dock med  drezaz P18 snälla whoa släpp fram nya talanger! fonky och kaggen är utjatat! visst att folk tycker om dom men andra artister lär ju få chansen att stå i rampljuset någongång iaf om dom är värda det! 

men tillbaka till jay fortsätt så grabben du kommer långt på det eftersom du bara är 15 år. du har många år framför dig, ta kritiken du får och gör ditt bästa för att lyssna till åskådarna. 
Keep it up! Peace

2008-01-25 13:26
Detta är inte det bästa man har hört av jay, och beatet är ärligt talat inte så bra. Det finns mycket bättre låtar med jay

Kolla hans EP tex, inte ett dåligt spår där

http://www.dabeatfactory.com/Jay%20-%20Change%20Nothing%20EP%20(2007).zip

2008-01-25 14:20
jag tycker att beatet var sådär, kändes lite tomt men annars är Jay rätt tight, förstår inte varför folk är sånna hatare.

Redaktionschef

2008-01-25 15:54
håller dock med  drezaz P18 snälla whoa släpp fram nya talanger! fonky och kaggen är utjatat! visst att folk tycker om dom men andra artister lär ju få chansen att stå i rampljuset någongång iaf om dom är värda det! 

Nu får du bestämma dig. Är inte Jay en ny talang? Snubben är ju 15 år så han kan ju knappast räkna som en "gammal talang". Sen snackar du om att Fonky Fresh och Kaggen som vi aldrig haft uppe låtar med. Så vitt jag vet har Fonky Fresh bara varit aktuell mp3 en gång och det var med K.I.M.M. för över 40 veckor sedan. Softa hehe.

Jag tycker vi har en bra blandning av "kommande rappare" och etablerade rappare.

Har ni förslag på andra talanger/nya talanger så be dessa att skicka in osläppta/ospridda låtar till [email protected] så ger vi dom en lika ärlig chans som vi gör med allt annat vi får in.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Moderator

2008-01-25 18:16
detta är en fucking pop hit mannen... kan lätt gå på radion !... grymt beat legenden låter lite d12 över det Peace !

2008-01-25 18:49
aha, jay, salomon och my hype, man hörde ej så mycket efter all promotion för ngt år sedan, ska lyssna sen, men har ej diekt diggat han innan, man hittar sig själv personligt och musikaliskt oftare när man blir lite äldre och vuxen, och där är han ej än, men det kommer väl, sen lyssnar de flesta i sverige nästan mest på samma slags utländsk hip hop vilken gengrer inom hip hop det än gäller coh frt hämnar folks utveckling och insparation, men men, han är ung och kan i fall rappa helt ok, lycka till yeah

och jah hoppas legenden når sina drömmar i sureno cali, big up, san diego är mitt tipd på bästa cali rap just nu, sen resten av all bra skit

mvh johan, illizit

ps. hälsningar ifrån gangland gbg med de största samlingarna och mest blandade musikstilarna inom de flesta "urban" (fel ord egentligen, svart musik är det, urban är ett påhitt sv multi companis som ej vågsr kalla det för vad det egentligen är) stilar och mer, gbg har sin flex 4 real, bang bang
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-01-25 21:43
jag tycker han e galen , riktigt bra :)
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Promotor

2008-01-26 08:04
tycker denna är en av dom bättre från jay, simpel text vist, men den är skön, och kaxig, laydback rap som funkar helt okej, beatet var lite tomt och reffen var tråkig... Men jagg har ändå lagt den på min mp3!

2008-01-26 10:08
jag gillar inte beatet så mkt.. som många sagt.. pianot där.. inte mins stil bara.. Talang har ju grabben no doubt...
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2008-01-26 11:25
tack :) fast texten är ju knappast något jag skulle kalla simpel. men men :P ni kanske fattar mer o mer ju mer ni lyssnar :)

2008-01-27 04:06
va väl.. aiit.. men beatet var väl verkligen inget att skryta med lät inte alls som nå "donka donk sound" som KRS säger.. å verkligen inte "westside" men men.. peace till hip hop iaf
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!

2008-01-27 13:20
"Produktionen leder tankarna till den gamla goda westcoast-tiden och för den står låtskrivaren och producenten LEGEND."

HAHA verkligen inte.. Shit va kefft beat asså. LEGEND är inte han me i Large Money trodde dom kunde nåt.. Han kanske inte spenderar sian bästa beats på en 15 åring vad vet jag.

Rapparen va helt okej iaf, verkigeb ra förå ldern,.

2008-01-27 15:22

okey

2008-01-27 21:16
Detta är skitbra. Fast långt ifrån det bästa du har presterat.

work some magic

2008-01-27 22:30

Fantastisk pojke! Underbarn.

2008-01-27 22:37
Älskar delar som "I don't feel pressure... ever"

2008-01-28 00:46
Klart jay är duktig för sin ålder och har talang.. men detta är inget ja skulle välja att lyssna på. Däremot kommer det att bli mycket intressant att höra hur det låter om 5-6 år när han har utvecklats och blivit vuxen.