Skivsamlare
2008-01-19 16:43
Fet splash, fet video. Väntar på plattan!
Yes! In Concert — For the love of music
lazee kommer blowa. yep
http://www.kalvinhiphop.com
galen video..... nån som vet vem som har proddat låten?
Redaktionschef
2008-01-19 18:45
Snygg video .. clean. Och låten växer för varje gång. Kan ni inte fixa in singeln på några andra "butiker" än iTunes också?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Produktionen står Sebastian Ingrosso och Ishi för!
Sjukt fet video!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Oracle: Den kommer att komma ut mer inom kort. Beef med Itunes eller? ;)
Redaktionschef
2008-01-20 00:30
ja jag gillar inte apple och jag gillar inte det stället, vill inte ha programmet på min data och än mindre det där jävla quicktime som följer med. Men visst, det är bra att man kan hitta det mesta i musikväg där. För att gå ontopic igen så kommer jag absolut att köpa singeln så fort den dyker upp på ett annat ställe :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Jag gillar inte hela "köpa-via-internet-och-få-direkt-i-datorn" (visst det är bättre för miljön samt smidigare) men jag vill ha en riktig singel. Finns det i fysisk form? Jag går gärna förbi Åhlens och betalar 15 - 29 kr för den. Ett ciggpaket kostar 55 kr, och de försvinner. Jag lägger gärna mina pengar på en singel istället. Videon var grym, när kommer hela videon ut?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Adam Tensta kickade på House beat och nu Lazee, tydligen det Sverige diggar? Hoppas Lazee får lika stor uppmärksamhet som Tensta. Han är värd det. Nu blir det att sätta på "Feels Like Fire" och kicka tillbaka. Lazee och grabbarna, lycka till 2008!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Låten är SJUK.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan va roligt att det går bra för lazee nu! Snygg video, för att inte tala om uppträdandet! Undra vad medelsvensson tycker om lazee? Är han känd? Vet bara att min mor sa "är han verkligen från sverige den där" Och min polare frågade mig "har du hört han den där "lasse" från malmö" Lasse hahaha
Redaktionschef
2008-01-20 13:23
brandnew89 > tackar :) Nu blir det tvångsutsätta resten av korridoren och huset för låten :P
Såg han precis uppträda på P3-Guld, han och låten var grym! Dock inte hört så mycket från han innan jag såg han där, jag som har missat något senaste veckan eller just nu han kommer "fram"
fuckstick & alla som missat
Ladda hem exklusivt mixtape med Lazee
Här kan du ladda ner hela Lazees cdmixtape "It Is What It Is". Mixtapet hostas av ingen mindre än the Drama King himself: DJ Kay Slay! Uppdaterat med rätt mixning.
Lazee mixtape "It Is What It Is" (89mb)
Låtlista:
01. Skrilla Anthem
02. You Know Whats Up
03. Jupp
04. Talk Is Cheap
05. About That Time
06. Showed n Prowed
07. One Lazee Lizzel
08. Topnotch ft. Pauline
09. Slowmotion
10. Handsup ft. Million Stylez
11. Lady Lizzie ft. Jovan Dais
12. Squad Up
13. Bigga Nigga
14. Tjiiaa
15. You Pussy
16. Cant Knock Him
17. Just Listen ft. Pauline
18. Get Lazee ft. Wayne Beckford
19. Feels Like Fire
Källa: Kingsize
Fan är det han. Lyssnade på Bigga Nigga förut, GRYM
Redaktionschef
2008-01-20 15:00
yeah ... "Bigga Nigga" är fortfarande helt sjuk. Videon till den är inte att leka med.
Vart fan har jag varit någonstans..... missat det här. Länka Bigga nigga videon? i tråden:)
fet splash och videon ser ut att bli fet också! vet inte riktigt vad jag tycker om lazee. visst kan han flowa men jag tröttnar ganska snabbt på att i varje låt höra hur enormt mycket pengar han tjänar (när han förmodligen inte ens gör det än ). synthbeatsen är jag inte heller så jävla förtjust i. han borde kicka på top notch-liknande beats hela tiden, men det är förmodligen inte lika komersiellt gångbart. nja, nog lite väl mycket hip-pop för min del, även om jag diggar vissa grejer han gör.Tikkan house beats är det väl ändå inte?Oracle vad är det som är så spektakulärt med bigga nigga videon? dom har spelat in på 2 olika platser utomhus och ett ställe inomhus... generic shit liksom?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Jag tycker det låter lite house:igt samt läste jag. "Efter en tid blev Lazee kontaktad av producenten Ishi att starta upp ett nytt samarbete. Lazee kom upp till Stockholm i slutet av sommaren 2007 och satte igång arbetet med Ishi och House DJ’n Sebastian Ingrosso. Efter första mötet i studion skapades låten ”Rock Away”. Musiken står för ett eget sound där House möter Hip-Hop och Rock. Singeln ”Rock Away” släpps den 18 januari 2008."" från kanske inte bästa källan, men Playahead "fousk: Lazee"
Redaktionschef
2008-01-20 15:42
Rhetoric > jag tycker att videon gör låten bättre ... och redan från början tycker jag att låten är grym så därav "inte att leka med". Stämmer vad du säger om miljöerna, men tycker inte att det är till någon nackdel. Tycker regissören synkat kamerarörelserna med Lazees kroppsspråk på ett bra sätt. När den andra låten tar över så känns det nästan som att man står mitt ibland dom samtidigt som golvet rör på sig av hettan :)
skulle inte lita på den där texten då det inte finns några som helst inslag av rock i "rock away" beatet. enligt mig själv då. förövrigt ser lazee ut som juicy j från three six mafia:
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Oracle ja det har du rätt i. la faktiskt också märke till att kameran rörde sig i takt med dom som dansade i början på andra låten... det var fett.
Top Notch var fan en av 2007's bästa svensk hiphop spår. Och den här låten låter ju heeeelt sjuuk, cant wait tills den kommer ut. Håller med nån där som tyckte att det är soft å dra till Åhlens t.ex. å köpa den fysiskt. Hoppas att det går bra för den här killen.. för stor potential har han. Hoppas också att det inte bara ska löna sig å göra såna låtar med "disco beats" för att nå framgång i framtiden.. Även om det här låter sjukt nice så kan det efter ett tag bli uttjatat.
jag hävdar ändå att det inte stämmer :)
Hehe okaii, nu blir jag lite dizzy. Vad är det inte som inte stämmer :P
Att det inte står, eller att det inte är "house-shit".
Menar du att Rock Away inte är house, ja då har du mig vid din sida för det tycker inte jag heller.
varken house eller rock.
juicy j lazee
När kommer hela videon?
Undra samma som Tikkan."När kommer hela videon?"
Don't!