Redaktionschef
2008-01-03 03:05
Aktuell Whoa MP3: OBX & Jabs - Inferior Lifeform
Aktuell mp3 följer givetvis med in på det nya året som alla andra. Denna gång bjuds på lite ny svensk hiphop från västkusten!
_____________________________________________________________ OBX & Jabs - Inferior Lifeform 2008 inleds med ett rykande färskt spår från
Obnoxiuz & Jabs nya mixtape
Post Traumatic Symtoms , som nyligen släpptes via Illizit Muzik. Låten i fråga,
Inferior Lifeform , är producerad av
Salonen .
För att beställa skivan, maila
[email protected] »
Ladda ner OBX & Jabs - Inferior Lifeform (högerklicka, välj spara mål som)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
skön start på 08 aldrig hört någon av dem men ett bra första intryck fick jag då.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Jag digga faktist inte alls..... synd..
Don't!
Skönt tryck i beaten och rappen, gillar variationen på text och stilar också. Tung låt!
den var nisse!
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee
endast 55 små kronor kostar denna platta, holla! mvh illizit crew!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
beatet var över tungt rappen va nice med såna här beats you can go wrong
Cap - RoadLake Entertainment
beatet va fett! rapsen levde tyvarr inte upp till det tho, men helt ok.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Så jävla fet! Älskar denna. Big up Håkan!
Så nu vet ni..... http://www.myspace.com/geboss
fett
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skitgrym!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
tungt!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Skivsamlare
2008-01-04 17:05
Skön, aldrig riktigt fastnat för OBX innan men det lät fresh. Finns det snippets eller något mer att lyssna på från det nya?
Yes! In Concert — For the love of music
Jag vågar mig på att säga att rappen var bättre än beatet, och rappen sög. Så nja, det här var väl inget som sparas. Tråkiga, enformiga, inget vidare underhållande texter.
Living is easy, with eyes closed.
bojjan www.myspace.com/imstilladick oBx www.myspace.com/jabsvserik (jag) Jabs Väl mött!
Skivsamlare
2008-01-05 11:23
Tack!
Yes! In Concert — For the love of music
det här är riktigt fett
krrrrrrrra
Officially not impressed.
Sci-Fi P27 Det är ett av de två omslagen. Hur så?
tycker det lät fett, obx vers var skön! andra versen drog ner låten för mig, tyvärr.
www.mofetajerre.se
Megagrym låt.. tycker obx har utvecklas sen senaste gången jag hörde honom...bara att slira på i samma spår:)
Skrattretande hade en jävligt skön text ide, "beatet" va skönt som 17. Tycker dock att hela låten handlar om pengar, skulle ha varit med lite andra grejer som gör att livet känns som en sämre desha vy av allt alla redan gjort.
faan, det är ju possitivt iaf!?
Fredrik Andersson Kan säga att låten handlar verkligen INTE om pengar. Lyssna igen. Snälla.
fet låt.. obx e damn tajjt
http://www.myspace.com/akinonline
Shitt, Älskade låten tills andra versen, Den va inte alls samma klass som resten!
Redaktionschef
2008-01-10 04:25
1066 downloads.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
måste bara säga att det är fett tråkigt att dem 4 sista släppen på whoa mp3 låter exakt lika dana. kunde vart samma artis. alla är oldscol moob deep rapp och låter minnst 10 år gammalt. tråkigt som fan. inte dåliga men i gemförelse med dem som kör den stilen i usa så blir det här väldigt dåligt och känns extreeeeemt gammalt.... mina synpunkter. peace
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
Solid varför ändra på ett koncept som funkar, sen så låter det mesta av rappen idag inte så mycket annorlunda än förr, bara tekniken och rap stilen som utvecklats lite, och sen bryr vi oss inte om usa så mycket, som jag t.ex som lyssnar mest på uk rap kan säga att det som låter dåligt där låter lika bra som det bättre i sverige, skumt med sant, men det är bara att fortsätta lyssna, till slut hittar väl alla något som tilltalar dom, funken ändras t.ex inte så mycket, inte soul heller, get me?! obx och jabz cdn + gubbs nya kommer finnas i sthlm under denna vecka hoppas vi, och alla som handlar på gulan per postorder kommer få ngt ex med i sin beställning, boooooooooooooom
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
mayornas P34 om du gillar uk rapp förstår jag varför vi har skilda åsikter.
samma som whoa "ägarna" tycker deras smak är katastrof.
men vad menar du, att hiphops "skinande" dagar är förbi eller?
som blous m.m. det eju inte mtv matriel på soul och sånt längre.
2pac tid va den bästa me jag tycker hela iden med hiphop är at det inte finns några
gränser som det finns i exempel country musik. utan det är nyskapande som gäller.
inte försöka hålla sig "inne" bara genom att copy. då kommer hipop dö ut som allt annat.
och det vill inte jag iaf. kanshe därför "funken" inte är så hipp längre.
så anledningen at KONCEPTET FUNKAR som du säger är inte att folk håller till samma stil. tvärtom den har utväklats. med nya stiler hela tiden. men nu har många ideer blivit gjorda så folk latar sig och kör "det som håller" men tyvärr inte säljer. istälett för som timbaland hitta ny stil/flow m.m i varje jävla låt...
så jag tycker fel artister får upmärksamhet.
så...
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
oBx och mitt (Jabs) Post-traumatic Symptoms och Gubbs Okuttat finns nu att köpa på Gulan vid Skanstull i Stockholm. Väl mött.