I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny låt med Adam Tensta Och Emilia de Poret

Svensk Hiphop - Audio & Video

2007-12-07 17:38

Ny låt med Adam Tensta Och Emilia de Poret

http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=1728

Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2007-12-07 17:59
Först och främst, kolla på bilden! ser ut som Adam är hungrig efter hennes tuttisar

Tycker låten funkade, den vart bättre när tensta började men låter som en radiolåt helt klart

2007-12-07 18:27
Känns mer som att han är hungrig efter fame, oavsett kvalité...

Lät som en ganska standard "rappare gästar på godtycklig popbruds låt och lägger det halvdant" vers, tyvärr.

Fjärde Världen la en rad om liknande fenomen på senaste plattan...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-12-07 18:43
Adam tensta är en av de få "svenska" rapparna jag faktist kan tycka är värd att lyssna på.
Låten är iaf helt okej i min bok. :)
whoopzidoo

2007-12-07 20:43
schysst proddat Keione!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2007-12-07 21:30
fan vilken keff vers, måste vara det keffaste jag hört från Tensta än så länge.

Låten ver keff från början till slut, sry no props.
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.

2007-12-07 21:36
asså adam e inte så bra egentligen.. ja tycker inte han följer me i beaten när han rappar, o ojämnt! den enda gång som ja tycker han har vart bäst på e på låten med henok o cami i told u that! den e han bästa ja svääär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-08 11:43
Bucc går inte att stoppas säger jag bara.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2007-12-08 12:46
Soft beat, hon sjunger inte särskilt bra dock, typ som alla andra. Adams vers var inget särskilt heller, han kan bättre.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-12-08 12:57
Mabande,

Du menar att Adam är en av de FÅ rappare i sverige som faktiskt vågar vara komersiell, inte svår, krånglig eller liknande, något som annars verkar vara praxis i dagens hiphopsverige.

Att han kör på discobeats och har trallvänliga refränger tycker jag faktiskt känns heltfräscht. Personligen är jag svintrött på alla s.k "poeter" och övriga ryggsäcksnissar som ska rappa om karmakonton och vänsterideologier.

Big up Adam, go get that "fame" ;)

2007-12-08 15:41
Personligen är jag svintrött på alla s.k "poeter"

Hahaha, så sant. Fuck Organism 12 och de packet. =)

2007-12-08 18:10
vem e bucc????
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-08 23:58
Bucc är manager för RMH?
typ sköter ekonomin o liknande
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2007-12-09 11:59
insdel - Det är en skillnad på att göra bra grejer och pusha för att de ska sälja och att bara göra grejer för att sälja.

Versen han la på den här låten är långt under hans standard. Känns som att han antingen inte ens försökt eller att han hade en tidspress han inte klarade av.

Detta var mer likt Daddy Boastin' & Miio, eller Dogge "Cykel på köpet", än Adam Tensta.

All fame är inte bra fame.

10-4, over...

2007-12-09 12:35

Skön låt.

LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-12-10 05:23
Alltså fan va gnäll det blir direkt det görs en "radio-låt".
Allt måste inte vara underground, vissa vill nog tjäna lite mer pengar på sin musik och då får man väl vara beredd på att göra en viss typ av låtar.
Jag tycker faktiskt att det låter jävligt fresh när tensta kommer in i låten, hade han fått mer tid på den här låten hade jag pumpat den, helt klart!

2007-12-10 12:13
Azzet - Vad är underground med "My cool"?

Precis som du själv skriver så har Adam löjligt lite tid, något som förmodligen också påverkat kvalitén i hans del negativt.

10-4, over...

2007-12-10 12:16
Kan f.ö. säga att jag hört Adam Tensta oftare på P3 än c-kändisen Emilia de Poret (som i princip är känd enbart p.g.a. att familjen haft pengar att pumpa in i hennes musik-"karriär"), så just nu är det nog hon som får draghjälp av honom.

10-4, over...

2007-12-10 15:38
Hmm, coolt beat, bruden var aiit. Adam då.. gillar faktiskt början av hans vers, lät helschyst faktiskt! Men sen om man ska se helheten var det väl inte den hetaste han droppat precis.. men tycker personligen att folk klagar föööör mycket fan.. kom igen..

2007-12-10 15:58
Mabande jag menade inte att Adam tensta var underground, jag menar bara generellt när det kommer till svenska rappare som nästan alltid blir stämplade som sellouts direkt de får lite fame eller gör någon annan typ av låtar, lite tråkigt att se bara :/

2007-12-19 04:49

Bruden i sig var väl inget vidare på att sjunga direkt, hade man gjort beatet lite smutsigare hade det nog varit bättre än vad det är nu. Adams vers var ju inte så jätterolig direkt.. men jag tycker inte adam som rappare är så rolig =).

He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2007-12-19 10:12
Tycker inte det var något speciellt alls med Adams vers...och rent allmänt var låten ingen höjdare. Och ja, vem f-n är Emilia de Poret? Har hon släppt något som man borde ha hört?
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-12-19 12:37
Dirty_D - Hon är en c-kändis vars främsta talang är att använda sig av sin familjs pengar för att pressa skivor och köpa reklamplats nån gång då och då. Släppte en "hitsingel" (var uppe och vände en vecka på plats 34) för 7 år sen och gör väl det mesta för att hamna i rampljuset igen. Byter dock namn för att folk inte ska känna igen henne...

10-4, over...

2008-01-14 15:30
Nu blev jag ju nyfiken, vad kallade hon sig innan?
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-01-14 21:07
Riktigt dålig vers. Man får hoppas att låten inte får hög rotation för Adams skull. :p

2008-01-14 22:52
Dirty_D - Lia Andreen :6

10-4, over...

2008-01-14 22:53
3rdsoul - Är nog ingen fara för det, så Adam klarar sig nog ;)

10-4, over...

2008-01-16 07:58
1 skiva tog det
sen blev det pophoreri

harligt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-01-17 05:02
läste på aftonbladet att busta rhymes ville göra låt med henne.