I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dogge Doggelito släpper soloskivan "Superclassico"

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2007-10-08 22:59

Dogge Doggelito släpper soloskivan "Superclassico"

Ser ingen tråd om det så skapar en.

Blev tydligen officellt typ idag.

Dogge Doggelito släpper soloskiva

Dogge Doggelito ger ut ett album i eget namn, fyra år efter Latin Kings sista studioalbum "Omerà". Titeln är "Superclassico", och skivan släpps den 28 november. Enligt skivbolagets pressmeddelande är förstås albumet just en superklassiker. De musikaliska rötterna kommer från bland annat salsa, hiphop, reggaeton och raggaton.

Albumet spelades in i Topaz och Barbarella studios i samarbete med Rigo och Cribe från Infinite Mass och Topaz sound samt producenten Adde Hagos.

"Superclassico" innehåller 13 låtar och fem små mellanspel. Sista spår är nationalsången "Du gamla du fria" i reggaeversion, där Kalle Moraeus gästar på violin. Första singeln från skivan heter "Rör på göten".

I våras meddelade medlemmarna i Latin Kings att de gått skilda vägar efter att de i mer än ett decennium varit Sveriges mest framträdande hiphop-grupp. (TT Spektra)

http://www.svd.se/dynamiskt/noje/did_17249166.asp

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-10-08 23:31
Ok, undra vilken stil dogge tänker köra på nu då... spännande att höra men förväntar mig inte så mycket... tycker Dogge har gjort sin grejj tror inte han leverarar lika bra längre dock

men som sagt, vi får se

2007-10-08 23:40
Detta är inte en skiva jag kommer köpa. Latin Kings har gjort sitt och så även Dogge. All heder till honom dock, för att han fortfarande pallar köra sitt race.

En sak i nyheten som jag reagerade på: "De musikaliska rötterna kommer från bland annat salsa, hiphop, reggaeton och raggaton?

- Vad är skillnaden mellan
reggaeton och raggaton?
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-10-08 23:43
håller med phlegm

2007-10-08 23:52
Håller definitivt INTE med phlegm

Jag är tydligen en våldtäktsman?
Redaktionschef

2007-10-08 23:53
skojten X0> du kanske ska skriva varför också, så att detta blir en givande diskussion för andra att följa :)

Själv tänker jag inte döma ut skivan förrän jag hört den :P
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-10-09 00:19
Kalle Moraeus är hiphop

...falukorv också
http://fredpajorden.com

2007-10-09 02:21
Det är säkert en underhållande skiva, men jag är rädd för att Dogge mest troligt redan har släppt alla sina klassiker. Men vem vet, rätt vad det är så är den tvärfet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-09 07:30
nu börjar han bli sorglig :(
nejnej, du är skönare

2007-10-09 10:15
har hört den, grymma tracks..Becknish knäcker!
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta
Skivsamlare

2007-10-09 10:42
Dogges soloalbum känns väldigt ointressant, singeln ger bara negativa vibbar. Man ska väl inte döma den innan man har hört den, men att albumet kommer bli en s.k "superklassiker" är ren båg.
Yes! In Concert — For the love of music

2007-10-09 12:46
superclasico är detsamma som derby på svenska

dogge kan fortfarande. han har personlighet

2007-10-09 13:45
tro mig, detta kommer va en av årets fetaste skivor :) dogge is the shitt!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-10-09 14:05
Fan vilka idioter som räknar ut Dogge i förhand, Döda inte svensk Hiphop i FÖRVÄG!
//Vito Eme
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
Manager

2007-10-09 14:11
Jag gillar dogge som fan, men jag skulle hellre se ett renodlat hiphopalbum istället för reggaeton.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-10-09 14:16

Fan jag kommer nog köpa detta oavsett asså, det är ju dogge!

Sveriges ödmjukaste person, och en stor ikon i svensk hiphop

2007-10-09 14:22
vart kan man lyssna på singeln då?

2007-10-09 16:43
Hörde första singeln på P3 häromdagen och det var det värsta jag hört.. Och jag gillade Latin Kings... Men Dogge har tappat greppet...
Skivsamlare

2007-10-09 17:06
Man behöver inte vara en idiot för att man misstänker att plattan inte kommer att vara en "superklassiker".
Yes! In Concert — For the love of music

2007-10-10 10:50
Hatar tyvärr reaggeton, men annars kul att se att dogge och Rigo jobbar ihop som back in the days.

2007-11-07 17:04
vadå dogge har gjort klart sin grej ? han kan ju fortfarande sin rap å kör sin stil , hör ingen som säger att krs-one har gjort si ngrej ? å han har ju hållt på hur länge som helst
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-11-07 17:54
Hoppas verkligen skivan låter bättre än singlarna.. Jag vill att det ska bli en bra skiva men singlarna har enl mig varit riktigt dåliga...

2007-11-07 18:10
BackaToDaB P0
krs-one är fortfarande bra. kanske därför

dogge lever på gammla meriter. tycker han e patetisk dålig
Static is the last thing ya need when ya see me

2007-11-08 09:55

har inte hört nånting från den men det låter tungt! haha tragiskt att se alla hatare hära tungt att dogge släpper album nu! mycket grejer och släpp som dyker upp..

www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2007-11-08 11:40
Antagligen en hejdlöst usel skiva. Om "Bad boy" kommer ligga på skivan så kan han iaf skryta med att han inte kunnat släppa sämre, även om han verkligen hade försökt. Kul att du kör Dogge.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
DJ

2007-11-19 13:32
Jag hade totalt missat det, men spontant tycker jag det är kul eftersom jag har längtat efter en ny TLK-platta.

Jag vill inte dömma ut något på förhand, även om jag är lite orolig. De senaste Latin Kings-plattorna har ju blivit tokdissade här trots att de varit riktigt feta, så man kanske inte ska tänka för mycket på vad som skrivs här.

Jag tycker fortfarande Dogge är en grym rappare, framförallt för att han rappar med känsla. Problemet är väl att han inte har Salla och Chepes feta beats den här gången och att han verkar behöva någon som styr upp lite. Hans omdöme verkar inte vara det bästa helt enkelt. Det känns lite märkligt att det varit helt tyst om det här tills ganska kort tid innan plattan ska släppas, men jag hoppas på det bästa i alla fall!

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-11-19 17:55
dogge skämmer ut sig, träffat han även personligen och ingen höjdare där heller...men alla behöver vi pengar
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle