Recension av Trainspotters 3 senaste album @ JustDet
Inatt kom recensionen av Trainspotters tre senaste album The duck tape , Feel the vibe & Breakthrough upp på JustDet! "Eric från Trainspotters droppade av dessa tre släpp när han var ner till Sundsvall senaste gången och tyckte att jag skulle lyssna igenom dem och skriva några rader....." Läs hela recensionen av skivorna på www.justdet.se Passa även på att lägga en kommentar om den nya sidan som lanserades för mindre än två dagar sedan! Peace!
-: www.Justdet.se :- Just Det svensk hiphop behöver!
"Trainspotters har garanterat potential att kunna bli ett av Norrlands mest intressanta hiphopband, men jag tror det behövs några år till av träning innan de är där." hur stor är hiphopscenen i Norrland egentligen?? =)
Toastare
2007-09-26 01:04
när han var ner till Sundsvall Skrivet på dialekt.. :)
Jag skyller allt på Emma!
hahaha eller hur boo ! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dialekt är äkta som fan
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
usel recension ju..
http://www.allyawan.com http://greenstreetwan.blogspot.com
En hel del grejer som inte var helt rätt i texten tycker jag tyvärr. / Rewind
randombastards.com | twitter.com/randombastards Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip
Inte den bästa recensionen från justdet.se's sida!
Recensioner är ju 100% subjektiva så det är ganska självklart att inte alla håller med Pierre om vad han tycker om innehållet på skivorna. Utförandet av recensionen handlar såklart om andra aspekter som går att förbättra. Så om det är någon specifik anledning till varför folk tycker recensionen är kass så skadar det verkligen inte att berätta varför man tycker så. Konstruktiv kritik är alltid bra att få, så man kan bli bättre och utvecklas som skribent.
Redline!
Jag tycker att recensionen var helt ok, sen att jag inte håller med om det recensenten skriver är en annan femma. Alla har rätt till en egen åsikt och som recensent är det extra viktigt att man har en egen åsikt och vågar stå för den, även om det sticker i ögonen på folk.
Angående Breakthrough tolvan har jag bara hört snippets (finns på
trainspotters myspace ) men av det jag hört så lät den verkligen inte som att den bestod av bara ratade låtar, och jag skulle kunna tänka mig på att det är det här som de andra också reagerat på.
Inte för att det spelar någon roll då ingen kommer bry sig om deras tidigare släpp om EPn de släpper i vinter blir lika fet som jag tror.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alla har rätt till en egen åsikt och som recensent är det extra viktigt att man har en egen åsikt och vågar stå för den, även om det sticker i ögonen på folk. Klart man får tycka vad man vill, men man blir inte bättre skribent för det.
Man blir inte bättre skribent av att folk skriver att man gör ett dåligt jobb utan att skriva varför heller.
Nej, men alla har inte heller ett intresse av att Pierre ska bli en bättre skribent.
clintbåårn... dom personerna har dock ingen anledning att skriva nånting över huvudtaget...
What would macgyver do?
Även om recensionen inte var i klass med dn kultur så ger den ändå en fingervisning om vad trainspotters gör för musik samt pr för gruppen. Nu när svu är borta(för å inte prata om streetzone) så finns det behov av en hiphopsite med recensioner, intervjuer mm. Då är det nice att nån styr upp! Props till Just Det!
What would macgyver do?
Jaja, det är skitkul att dom kör! tycker bara att de får acceptera kritik i alla dess former ifall de gör reklam för hemsidan på Whoa... vi är ju inte deras svensklärare, och det är inte vår uppgift att ge konstruktiv kritik. that's all
Om kritiken inte är konstruktiv är den meningslös å tjänar inget till... Vore inte whoa en mycket bättre site om folk skrev vettigare inlägg?...
What would macgyver do?
Redaktionschef
2007-09-27 00:07
Får lite samma känsla av den här recensionen som dom flesta recensioner jag läser på justdet.se ... känns snabbt ihopskrivna och stressade. Inte särskilt målande heller. Jag har efterlyst det förr och säger det igen, posta hellre en utförlig och språkligt korrekt recension i månaden än en halvdant genomarbetad per vecka. I dagspressen möts vi ständigt av små, små recensioner som bara rört lite på ytan. Om ni nu vill ge en bättre och seriösare bild av svensk hiphop så tycker jag att ni ska gå in mer på djupet, analysera, dra paralleler och lyfta fram exempel. Varför inte langa textcitat t.ex.? Det försökte vi göra på streetzone och man fick den känslan av recensionerna och intervjuerna på Svensk Underjord också.
Några saker: - Inledningen. Huvudanledningen till varför ni skriver om en akt måste väl ändå vara för att den är intressant, aktuell eller så? Nu får recensenten det att låta som att han skriver om musiken mest bara för att han känner sig tvingad. - "The Duck Tape", "Feel The Vibe" och "Breakthrough" kallas för albums högst här upp i tråden, när det i själva verket handlar om ett mixtape och två 12"or. - Ord som "gossar", "grabbar" och "pojkar" låter mest bara fel i en sån här text. Men det kanske bara är jag? - Avslutningen på recensionen? Känns rätt så abrupt. Här hade det inte skadat med någon sorts sammanfattning över alla tre släppen eller så.
Det hade för övrigt varit roligt
att höra vilka artister från norrland som recensenten tycker är intressantare än Trainspotters. Låter som att man missat ett par? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Pilsner> Det är ett diskussionsforum, inte en skrivarkurs. Just den här delen av Whoa är ägnad svensk hiphop, inte journalistik. Här har alla rätt att uttrycka sin åsikt. Men någon ovan tjafsade om folk kritiserade recensentens åsikter, men det var ju inte the case. Artikeln är sisådär. Bit i det sura äpplet, skriv mer, vad vill du ha för konstruktiv kritik? Läs mer? Övning ger färdighet? Låt dina föräldrar korrekturläsa innan du lämnar in?
Clintbåårn: Du har såklart rätt att skriva vad du vill i ett diskussionsforum (förutsatt att du följer reglerna). Men samtidigt gynnar det alla om man framför konstruktiv kritik. Men skitsamma, nu lämnade du konstruktiv kritik trots att du inte ville göra det. Pilsner: Tack för props. Oracle: Vi har för tillfället en väldigt aktiv skribent som tycker om att hålla det kort och koncist. Det är inget fel med det, men när det levereras mycket av samma vara så förstår jag också att det kan kännas tradigt. Vi är ständigt på jakt efter fler skribenter, så vi kan bredda utbudet av stilar, åsikter och idéer. Vi ligger fortfarande i en utvecklingsfas, men tror på konceptet att kunna leverera så ofta vi gör nu och samtidigt hålla en hög standard. Vi kanske inte är där ännu, men jag ser utveckling hos alla. Och ju mer konstruktiv kritik skribenterna hos oss får, ju bättre kan vi bli.
Redline!
jag läste inte ens hela recensionen, så jag har inget att säga om den som verk.. jag tycker bara att den sög för att det inte, nånstans, står med att "Allyawan" var host på tapet.. ? all fakta var inte med.. det gör en recension ganska värdelös TYCKER JAG!!!!! men annars så e allt gött mos.. ge ert stöd till swephop, it needs it
http://www.allyawan.com http://greenstreetwan.blogspot.com
allyawan: Jag håller med om att all väsentlig info man kan få med också bör vara med. Men jag förutsätter nu att nästa gång du hostar så kommer det också stå. Eller vem som helst som hostar såklart.
Redline!