Alla som frågar när den kommer:
LÄS I TRÅDEN!
"KEN TILLBAKA MED NYTT ALBUM.
Sveriges mest beryktade och omstridde rappare - Ken Ring, 28 - är tillbaka med sitt tredje officiella soloalbum - ”Äntligen Hemma” – hans första på sju år.
Under den tid som passerat sedan hans förra soloalbum på ett etablerat skivbolag, ”Mitt Hem Blir Ditt Hem” (2000), har Ken arbetat hårt.
Det har blivit ett album tillsammans med norske producenten Tommy Tee, över 200 spelningar och produktionsjobb åt internationella artister som Redman, Smif-N-Wessun, D-12 m.fl.
Ken har också försett sina hängivna fans med musik genom att släppa mängder av låtar, 6 album, 4 EPs och 10 mixtapes som han distribuerat på egen hand via sin hemsida.
Trots de begränsade distributionsmöjligheterna och den obefintliga marknadsföringen har Ken på detta sätt lyckats sälja mer än 20.000 skivor och hålla sin karriär levande trots att den etablerade musikbranschen vände honom ryggen.
Ett tydligt bevis på Kens status som artist - men målet har hela tiden varit att komma tillbaka med full kraft.
“Det här är mitt fetaste album nånsin, nej, det fetaste i Sverige.
Jag har jobbat på det i nästan 2 år och äntligen är det färdigt.
Jag känner att detta album förtjänar uppmärksamheten som man bara får av att släppa på ett skivbolag.
Och ärligt talat så finns det inga människor i musikbranschen som jag vill jobba med förutom dom jag signat med.
Allt känns väldigt naturligt, bra och samtidigt spännande.
Betong-rap är nästan dött i Sverige men den lilla livstråden som finns kvar hör du på detta album. Utan tvekan.
Det här är inte ghetto-glorifering, det är verklighetsskildring...” säger Ken själv om “Äntligen Hemma”.
Kontrakterad till Playground Musics underetikett P.O.P.E
(som nådde stora framgångar med Snooks ”Är” 2006)
Med ”Äntligen Hemma”som är planerad att släppas kring månadsskiftet Oktober - November är Ken hungrigare än någonsin och redo att skaka om svensk hiphop igen."
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw