I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Elsa - CocaCola-podcast, intervjuer & recensioner!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2007-07-24 16:26

Elsa - CocaCola-podcast, intervjuer & recensioner!

Coca-cola har valt ut den nyaste fräschaste musiken för att ge nya artister från hela Europa en chans att synas. De presenteras online, på scen, i podcastsändningar och på album. Tack vare ett samarbete med musiktidningen Groove valdes Elsa ut till att delta och har chansen att medverka på ett av Coca-colas samlingalbum!
Hittills har tre poscastsändningar lagts upp på internet och snart kommer den fjärde där Elsa medverkar med en av låtarna från EPn.

Mer information om Takeoff - Onstage finns här:
http://www.music.coca-cola.com/about

I samband med Podcasten gjordes en intervju med Elsa i senaste numret av musiktidningen Groove där Elsa intervjuas om hennes EP, kommande projekt samt vad som hänt senaste året. Hela intervjun hittar du här:
www.groove.se/site/artikel.asp?artId=195

RECENSIONER

Tidningarna Trelleborgs Allehanda samt Ystads Allehanda har publicerat en recension på Elsas EP "Satisfaction (PrettyUgly)" som gav henne 4 av 5 möjliga i betyg och jämförde henne med bla Jean Grae. Den lades även upp på musiklandet.se
Trelleborgs Allehanda (pdf)
Musiklandet.se

Groove har recenserat  Elsas senaste spelning som ägde rum på Möllevångsfestivalen där b.la Org 12, Afasi, Menteroja & Critical uppträdde. Du finner den här:
www.groove.se/site/recension.asp?recId=975&mediumId=5

INTERVJUER
JustDet.se
KulturUngdom (50/50)

BOILING PANDAS | twitter.com/boilingpandas

2007-07-24 18:11

Go go go! Fan va fett!

www.justdet.se - svensk hiphop
Producent

2007-07-24 19:55
congratssss elsa!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-07-25 11:08
Feta grejer chea!

Nya spännande saker på gång dessutom...
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Admin

2007-07-25 11:32
Inte för att vara dissig men att jämföra Elsa med Jean Grae känns verkligen missvissande. Stor klassskillnad. Grooverecensionen kändes dessutom otroligt överdriven och mer som reklam. Samtidigt är det ju kul att det går så bra!

Skivsamlare

2007-07-25 14:45
Klart missvisande, men alla har olika åsikter. Men jag håller personligen med om att det är klasskillnad men samtidigt tycker vi på Boiling Pandas det är sjukt kul att få höra något sådant.

Reklam? Knappast.
Yes! In Concert — For the love of music

2007-07-25 15:16
Holy ish...grattis! verkligen fett!

2007-07-25 15:44
Trelleborgs Allehanda (pdf)

Haha, hett att få fler stjärnor än Dizziee. Rama in den.

2007-07-25 15:58
elsa e bra, men mer stjarnor an dizzee? svenne snalla
www.twitter.com/mzamora036
Groupie

2007-07-25 16:32
mfs: Jag kan väl hålla med om att jämförelsen kanske inte är helt korrekt nej. Men sen EP:n måste jag säga att elsa steppat upp sitt gem rejält, har hört grejer från ett kommande släpp och det låter riktigt tungt!

2007-07-25 17:05
hur kan hon jämföras med jean grae? wtf liksom

2007-07-26 13:50

Smaken är ju som baken, kul att folk gillar men även jag känner att det är överdrivet att jämföras med Jean Grae samt att få fler stjärnor än Dizzie!
Men det är ju samma kille som recenserat och det är hans åsikt, dvs, inget man bör haka upp sig på.

2007-07-26 13:55

Om "bojjan" jobbar på bolaget som pushar Elsa så tycker jag att det här var underbar marknadsföring:

"Men jag håller personligen med om att det är klasskillnad..."

Förresten mfs så kan det aldrig vara tre s i rad i det svenska språket. Inte för att vara dissig...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2007-07-26 15:33
salaisus: Även om man jobbar med att pusha en artist så måste man ju inte sitta och vara världens sliskigaste talesman, man måste kunna säga sådant också.
Admin

2007-07-26 15:35
salaisus: Jag är fullt medveten om det. Det slank in ett s där av bara farten. Du behöver inte korrigera mitt språk i trådar på whoa. Tack. Förövrigt tycker jag det är bra att bojjan är självreflexiv. Som musikkritiker blir man lätt trött på överdådiga presentationstexter.

killen: Jag har inte hört det nya materialet. Får väl höra det när det kommer då antar jag.

Smaken är förövrigt inte alltid som baken.

2007-07-26 15:46

Jag skulle inte erkänna en klasskillnad om jag arbetade med artisten, även om den var uppenbar. Det är väl inte rättvist mot artisten framförallt.

Mfs: Överdådiga pressreleaser finns där av en anlednng, och i slutändan så ska det ju ändå vara musiken som talar det tydligaste språket. Eller?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-26 16:06
Förresten så har väl ingen pratat om överdådiga pressreleaser? Man måste ju sällan överdriva i en text, bara visa på relevanta fakta. Det man däremot inte bör göra är att ta med att det finns klasskillnader mellan artisten och en annan artist. Enligt mig.
Admin

2007-07-26 16:23
salaisus: Sant. Lyssarna är inte så dumma att de tror allt de läser i presstexter heller.

Jag nämnde det med p-releaserna eftersom jag tyckte att en av recensionerna pekade åt det hållet.  

Skivsamlare

2007-07-26 17:03
salaisus,
Ja jag jobbar där, jag rentav startade det. Trist att du du finner det som dålig marknadsföring, men jag har en verklighetsuppfattning som jag själv står för och det tänker jag fortsätta att göra.

För vidare den här diskussionen huruvida marknadsföringen av mig är korrekt eller ej i dina ögon någon annanstans, för det hör inte hemma här i tråden. Tack.
Yes! In Concert — For the love of music
Groupie

2007-07-26 18:55
mfs: Yeah, enl mig är det riktigt fett och sopar banan med det tidigare (som jag förstås också tycker är bra).

salaisus: Det beror ju på hur man ser på saken, ingen försöker ju ta ifrån artisten att denna jämförelsen blivit gjord, vilket är fett. Men man måste fortfarande ha båda fötterna på jorden och inse att man kan faktiskt inte skriva hursomhelst om saker ändå är så uppenbara att folk märker det.

T.ex hur mkt respekt hade du haft för ett bolag som skulle pusha detta uttalandet som fan så att det verkar som de tycker/tror detta stenhårt när det ändå finns en skillnad som är rätt uppenbar. Jag hade inte haft särskilt mycket förtroende för dem iaf.

Ta då istället ett bolag som visserligen tycker det är råfett med den jämförelsen, men som ändå kan erkänna sanningen att det, trots att artisten är väldigt duktig, finns en viss skillnad mellan de båda. Då skulle jag snarare haft större förtroende för det visar att bolaget ändå har, i mina ögon, fötterna på jorden och koll på vad de sysslar med.

2007-07-26 20:11
Vi tackar Danne för uttalandet och kan kanske släppa ämnet?

Mfs - Det är spontant och catchy, sång blandat med rap över funkiga beats och ute snarast möjligt!