I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuell MP3: RMK & Sober - Skrattirriterande

Svensk Hiphop - Audio & Video

2007-07-04 22:03
FRESH! Flowig som fan, GUNGIG
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-04 22:31
Skön som fan.

2007-07-04 23:53
Tycker låten är grymm!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-05 06:48
digga inte,, känns gammalt,, sry, diggar annat av er dock...
Redaktionschef

2007-07-05 12:24
2725 downloads like whoa! Låten får äran att ligga kvar en till vecka också då för tillfället inte har någon ny låt att lägga upp.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-07-06 19:31
Whoa, ni lanserar bara sämre hiphip med tiden. dehär funkar men ah, nej!
- - -
Redaktionschef

2007-07-06 19:34
-Cash> se till att dina favoritartister skickar in låtar till oss då.

2007-07-07 01:21
Svängig :)

2007-07-07 20:32
Haha, vadå favorit. säger bara min åskit bonieta
- - -

2007-07-07 22:32

låten är fan sköön!

Skivsamlare

2007-07-08 11:06
En vecka till?
Vilket skämt, ge ny plats - ligger kvar i arkivet hur som helst.
Yes! In Concert — For the love of music
Redaktionschef

2007-07-08 12:31
vi har bara fått in låtar som vi bedömt inte håller måttet, så då får den här ligga kvar tills det dyker upp något bättre.

2007-07-08 18:50
Så jävla fet lå!

2007-07-09 12:59
Freshhh shit grabbar. nice..
paz

2007-07-09 17:13
Oracle: Eftersom jag inte hittar något bra svar i FAQ:en vore det intressant att veta mer precist vad ni går efter för kriterier när ni väljer ut veckans mp3?

Anledningen till att jag frågar är jag nyligen skickade in en låt som väldigt mycket hårt arbete låg bakom, men som i alla fall blev refuserad. Hade den blivit det till förmån för en annan, fetare låt hade jag kunnat svälja det, men att få veta att ingen av de inskickade låtarna denna vecka "håller måttet" ger ju inte direkt någon självförtroende-boost... Därför vill jag gärna veta hur ni tänker i gallringsprocessen, så man kan ha det i bakhuvudet till nästa gång.
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Redaktionschef

2007-07-10 09:55
På hur många olika sätt kan man bedömma? Vi lägger upp låtar vi tror att många andra kan gilla eller låtar som vi själva gillar.

Även om du kanske tycker att den här låten är bra mycket sämre än er låt, så är det ju ändå uppenbart att väldigt många uppskattade den precis som vi misstänkte.

Sen angående att vi inte lämnar någon vidare utförlig anledning till varför låtar får avslag är helt enkelt för att tid inte finns. Vi får in väldigt många låtar och det går inte att sitta och motivera varje låt. Min erfarenhet är dessutom att många artister har brist på självinsikt och blir sjukt arga när man säger att deras musik - som dom lagt ned grymt mycket tid och själ på - inte håller måttet för att få högsta fokus på vår sida.

2007-07-10 11:12
Oracle: Rätta mig om jag har fel, men är det inte bara en person (du?) som väljer ut veckans mp3? Jag har väldigt svårt att se att ni är fler än en som sitter och lyssnar och väljer ut bland de inskickade låtarna.

Förståligt att "ni" pga tidsbrist inte kan motivera varför vissa låtar inte blir veckans mp3. Tycker ändå att det är ganska tragiskt att ni anpassar låtvalet efter "marknaden" (vad ni tror folket på whoa vill höra) istället för att gå på vad som är bra och inte.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Redaktionschef

2007-07-10 14:34
T1> Jag är den som har ansvaret att lägga upp mp3:orna på startsidan och skapa dessa trådar. Själva lyssnandet är vi dock i princip alltid 2-4 personer som är inblandade i.

Angående marknadsanpassningen så går vi givetvis alltid efter vad vi tycker är bra eller inte också ... det är nog bara en eller två gånger som det kommit upp en låt som inte fallit mig i smaken. Så marknadsanpassningsbiten bör tonas ned i sammanhanget. Det jag försökte säga är väl snarare att vi försöker att variera oss och inte bara lägga upp en sorts typ av hiphop. Vi försöker tänka på alla våra kära medlemmar ;)

Hur man än ser på det så kan inte alla var nöjda på en och samma gång med låtvalet. Vi driver den här sidan så givetvis vill vi promota den musiken vi själva gillar. Sen kanske vi råkar ha dålig smak ibland men det får ni leva med :)

2007-07-10 20:44
Oracle: Jag begärde inte att ni utförligt förklarar varför ni inte valde just min låt, jag vill bara veta vilka riktlinjer ni går efter när ni väljer.

Att ni väljer "låtar ni gillar" är självklart, men följdfrågan blir ju då "vad gillar ni?"....

2007-07-10 21:27
Gung gung!
Tummen upp!
www.Tredjelinjen.se
Redaktionschef

2007-07-11 00:14
PortZebie> Om jag ska tala för oss alla så kan jag inte annat än tipsa om att ladda hem alla låtar från det senaste året i mp3-arkivet ... och så får du skapa dig en egen uppfattning om ungefär vad vi gillar att lägga upp. Om jag däremot talar för mig själv så är jag rätt mån om flyt, uttal och framförallt känsla. Personligen anser jag att många låtar vi får in saknar själ, originalitet och glöd. Text och beat spelar givetvis in men det kommer ofta i andrahand. Olika låtar har ju dock alltid olika styrkor och svagheter, så egentligen är det fel att sitta här och säga ditten och datten.

2007-07-11 11:51
Tankar när jag kommer hem!
Hokkar gärna på Collab!

2007-07-11 12:56
Sober P20

Jag kan hålla med dej om att musik är en konst och ganska fritt.

Men när någon sjunger falskt, eller när toner går fel, eller när någonting går otakt. Då är det inte äns musik längre.

Du kan påstå att jag förstör och klankar ner, men det är ju bara sanning. Lite regler och grunder finns det i musik t ex är ju punkterna jag skrev här ovanför.

"Nu ska jag och mitt band spela alla våra låtar otakt och ingen får klaga på det för det är en konst att spela otakt, MUSIK ÄR FRITT"

Inser du inte själv hur dumt det låter?
Fucka ur!

2007-07-11 13:02
Älskar dig Sober <3

2007-07-11 16:31
"Nu ska jag och mitt band spela alla våra låtar otakt och ingen får klaga på det för det är en konst att spela otakt, MUSIK ÄR FRITT"

Inser du inte själv hur dumt det låter?

Jag inser hur dumt det där låter, men det är sjukt långt ifrån vad jag skrev och menade. Alla har sin egna syn på musik, jag respekterar din och förstår vad du menar men håller absolut inte med. Jag vet att det finns väldigt många (säkert de flesta) som tänker som du. Jag gör inte det och så enkelt är det med den saken. Peace out.
Sopsäck Serenad

2007-07-11 19:17
Oracle: Tack, då tror jag att jag förstår.

2007-07-12 00:58
mrkemisten

Men när någon sjunger falskt, eller när toner går fel, eller när någonting går otakt. Då är det inte äns musik längre.

haha! har du ens lyssnat på din bas på the q?

Redaktionschef

2007-07-12 06:59
3972 downloads like whoa!

2007-07-12 10:49
sweet dude
Sopsäck Serenad

2007-07-12 18:32
Jävligt nice texmässigt för att vara en * Grattis-Mp3à * och prodden är riktigt skön O ett extra plus är att det är riktigt fätt att
amricans-rappare och svenska prodcenter börgar samarbeta...

P.S.
Jag vet inte om det här hamnar i det akriv som det ska vah,Men på min * Whoa-Skärm * eller vad man nu fan ska kallade syns RMK o Sobers Arkivet,Vet inte varför.Kanske ngt fel på whoa?..

One!

2007-07-12 20:42
fel länkat!