jag säger så här, detta var ball. konkurrens får rappare å kämpa hårdare. dax för rappare här i svergie å börja tänka, dina försäljnings siffror vill jag ha och jag kommer ta dom. alla tror att de finns publik för alla, dax å steppa up erat game folk. slåss om kunderna som ni står å säljer korv utanför en fotbollsmatch.. kan petter sälja, fuck that då vill jag ha hans kunder. så måste folk börja tänka...
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
är man en mc så slåss man om fansen, publiken, kunderna. antagligen sitter man ner å pissar eller så står man upp.
Ja, för det behöver man göra i Sverige. Wake up, ghettowannabe.
dirtyfist P2 gjorde en tråd i svensk hiphop om detta.
så du tror inte att tex the ark, när dom gör en show på en festival så försöker dom vara bästa showen under den festivalen.
klart som fan du behöver slåss för kunderna, när jag säger slåss menar jag dock inte slåss som i å fighta.
Det är stor skillnad på The Ark eller någon svensk rappare. Och jag förstår väl att du menar att "kämpa" när du skriver "slåss". Att inte folk förstår att svensk rap suger bara... Det var roligt i början då allt var nytt.
jo men konkurrensen får juh folk å kämpa och även sållar ut de dåliga ur musiken, i en bransch med hög konkurrens försvinner de dåliga företagen ur bilden väldigt fort
Men vad är det för konkurrens? Timbuktu och Petter kan gå platina resten av dem andra rapparna i detta land kanske lyckas sälja 2000 plattor (om inte mindre?). Det är samma lyssnare som lyssnar på dem som inte säljer lika mycket. Petter och Timbuktu ligger på större skivbolag. Dem gör musik till folk som lyssnar på hiphop + annat folk.
Och att man ska "beefa" mer i Sverige skulle inte göra något för att bättra på sin försäljning, för som sagt det är samma lyssnare artisterna har. Vi lever inte i Amerika.
dirtyfist svensk hip är dålig?! alla kanske inte tycker så, så din åsikt är ej universiell ok 2000 ex independent sålda är mycket cash, kan leva bättre på det än dom "stora" akterna som måste betala en massa för att sig populära som tex reklam, promotion, bokningsbolag etc, så 2000 hell yeah!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Hörde att jps fick på käften av kaplan i helgen....
Hörde samma sak...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Men det behöver ju inte nödvändigtvis ha att göra med den här videon, han kanske bara trodde att JPS var hagamannen.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Men JPS är inte hagamannen, han har sagt det i en tidning åtminstonde....
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
gjorde en tråd i svensk hiphop om detta. så du tror inte att tex the ark, när dom gör en show på en festival så försöker dom vara bästa showen under den festivalen. klart som fan du behöver slåss för kunderna, när jag säger slåss menar jag dock inte slåss som i å fighta. skillnaden är att the ark inte spelar in keffa disslåtar till dom andra schlagerdeltagarna. visst ska man kämpa om publikens intresse men vad fan har det med sån här skit att göra? man kan konkurrera genom att helt enkelt försöka göra bättre låtar, shower mm ifall tanken inte slagit dig.
Det är minst sagt patetiska diskussioner på detta forum. Det enda folk gör här är att hata och snacka om saker de inte har en aning om. Just därför tänkte jag bara förklara vad som verkligen hänt sen får ni skriva vad ni vill. Allt började med att Trainspotters för några år sedan gjorde låt efter låt i ett pinsamt försök om att få hype genom att dissa de flesta i Umeå (Inklusive mig). När det blev för personligt så fick jag till slut nog och besökte dem. Då sa de bland annat att det endast var ett försök att bli hörda och inget jag skulle ta personligt (När de till och med tyckte att jag var bra). Nu ca 2 år senare så kallar de sig U-town's finest och enligt mig har fått lite för mycket luft. Så jag och min grupp Gloose gjorde ne låt som heter U-town's finest som tydligen Trainspotters tog åt sig av. Några månader går och Hannes från Trainspotters (Kaplan?) slickar arsle på vissa i gruppen samt folk runt omkring oss som om inget har hänt. Trainspotters svarar inte med någon låt utan Hannes skriver en vers i förtvivlan och lär sig den utantill. När han sen känner att det passar så går han fram till en medlem i gruppen och rappar den. Dagen efter spela Gloose in en låt och två dagar efter tar med sig en filmkamera ut och gör en musikvideo av ren impuls (Tuffa bilen, nakna killar i studion och knarkbaroner). Ungefär en vecka går och fortfarande inte ett ljud från Trainspotters. För fyra dagar sedan var jag ute på en skön cykeltur och råkade stöta på Hannes och hans kompisar. Ord förväxlades och Hannes fick en örfil (som utlovats). Hannes ger då mig en smäll på käften (jag beundrar verkligen hans mod). Efter det kliver jag av cykeln och spöar honom samtidigt som hans kompisar står och glor på. Katt och råtta leken pågår en stund tills någon av hans kompisar springer in i hemmet och hämtar hans pappa. Då inser jag hur patetisk hela denna grejjen är och cyklar iväg. Jag förstår nu att detta inte är värt att ödsla tid på när jag har betydligt viktigare saker för mig. Hannes du har rätt, jg är för gammal för det här. Missförstå mig inte jag har inte tänkt skryta om hur tufft det är att slåss. Gloose gör sin grejj och ni gör eran (även om vi är bättre). Vi kommer vare sig lyssna eller svara på några försök till försvar. Det tar slut här.
Jag vet Vad ni tycker fast ni inte sagt det !!!
^ fair enough ^
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
herregud! vad ska man säga... ge fan i varandra bara. kan man inte ta en vanlig hederlig hiphop beef som en man .. ska man inte ge sig in i leken! haha iofs är detta rätt sjukt roligt. random bastards yo! värme och kärlek
www.femtastic.se
skönt med en genomgång av vad som hänt. Skulle vara kul med en genomgång av händelserna även från andra sidan för att se vad som stämmer överänns. personligen tycker jag att Trainspotters är en bättre grupp, men han som är först i låten/videon är en bra rappare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jesse Som sagt, en sida av berättelsen. Om det där är vad du på riktigt tror hände så visst. Skönt, det tar slut här. Säg aldrig mitt namn igen nånstans, så lovar jag att aldrig någonsin säga ditt. DONE.
don have it all upstairs but who the fuck cares 4-20 24-7 TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM
Haha, Om det stämmer som Jesse skriver så tycker jag att dem som rappar är coola. haha.
Va i helvete... det går hett till i norrland. Tammefan, Skillsen höjdes nu... närå men Gloose är i dagisstadiet rent skillmässigt. Ni flowar bra men uttalen drar ner skiten. Men forsätt med eran grej. Alltid kul med disslåtar men ni borde lagt mer tid på låten och videon. Videon var störtlöjlig! Trainspotters är helt klart bättre, men deras uttal och röster är inte 100% ibland. Men dem är fortafarande bättre rappare äm gloose.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Hanses P19 få höra eran version av vad som hände?
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Hanses är för ball, jag tror inte för en sekund att han fått spö.
Så jag och min grupp Gloose gjorde ne låt som heter U-town's finest som tydligen Trainspotters tog åt sig av. man behöver ju inte vara en raketforskare för att tolka den låten som en diss mot trainspotters... kul också att det bara är inom hiphop som man är en hatare för att man tycker att nåt är dåligt. tycker man att di leva är kass så är man ingen hatare, tycker man att gloose är kassa så är man plötsligt det. kul hur saker och ting kan vara ibland. det är ju inte så att folk sitter och skriver att den och den rapparen är dålig bara för sakens skull, det är folks uppriktiga åsikter. och försöker man sig på en karriär inom musik kanske man borde lära sig att ta kritik istället för att vifta bort den och fortsätta på samma, dåliga, sätt. bara min åsikt, egentligen skiter jag väl fullständigt i det hela...väx upp
första killen flowar riktigt nice. kul med lite beef som sträcker sig utanför internet här i Sverige. :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha. Klart som fan Trainspotters ska svara med en diss på det här! Whoa-beefs är roliga att följa, hehe!
Graffare
2007-06-27 05:10
Utdela beefar på gatunivå genom att dissa varandra genom ord, om det är jobbigt att få stryk. Ta det tillbaka till den era isånnafall. Jobbigt att höra om fistar i luften hela tiden, eller guns till och med?
Seriöst... Seriöst.. Jag får ont i hjärtat.. seriöst.. HAHAHAHAHHAH Johannes Vs Hannes
Education is what remain when one has forgotten everything he learned in school! / Einstein
Fan vad värdelöst.
Fucka ur!
Katt och råtta leken pågår en stund tills någon av hans kompisar springer in i hemmet och hämtar hans pappa hahahhahaha
Cap - RoadLake Entertainment
Om ni ska göra en video behöver ni inte rippa yukmouths videodiss rakt av.
Rakt av pinsamt, lägg ner.
tvär dålig engelska
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline
det här var fan inte bra nånstans... kasst uttal å kasst allt annat... första killen hade aight flow annars sög allt...... men aaah... vafan ska man säga... som nån sagt tidigare... trainspotters gör skit med kashal-tee å spelar utomlands... vad gör ni?... spelar på hamnmagasinet???...
What would macgyver do?
hahah ord upp pilsner!
www.femtastic.se
Det finns två typer av rappare: Dom som försöker leva på sin talang, och dom som försöker leva på sin image. Det har sällan varit så tydligt som nu...
forsta snubben va schyst forutom accenten. dom andra va riktigt wack rappers... o beatet sog Hagamannen-balle
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
men kul me lite beef
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Nej rakt av pinsamt bara.
Bara en grej om videon - cykelsekvenserna såg lite småmysiga ut (händerna på höfterna), men framför allt: om det ska vara ett långskott i basket - se till att bollhelsicket går i korgen! Att klippa över till när någon står tre meter ifrån och lobbar i den funkar inte ;( Även om det tar 40 tagningar att få i den från 10 meter är det bättre än att klippa ihop det så taffligt. I övrigt så verkar ju beefen vara på is, så då är det väl inget att kommentera. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Hade Gloose bara lagt upp låten så hade man inte fått så pass många dåliga kommentarer. Den första snubben flowar bra men är lite kass på uttalet. Dom andra har jag ingen åsikt om men alla kan bli bättre. Videon drar ner det hela så allt känns oseriöst. Självklart hatar man då :) Låten hade säkert blivit bättre om man lagt ner lite mer tid. Så Gloose borde inte ta åt sig av all kritik.
Har för mig att jag har hört nån låt från Random Bastards där dom dissade Block 44. Antagligen gjorde man det för att få hypen och höras lite. Dom flesta i Umeå kännde till Block 44 vid det laget och självklart var det ett bra tillfälle för Random Bastards/Trainspotters att höras. Tvekar dock på att Random Bastards skulle dissa Block 44 i ansiktet.
Vad har hänt med hip-hop Sverige. Gillar ni alla verkligen Trainspotters? Jag har lyssnat på deras 12 i butiken idag och visst det är ok grejer men inget mer. Inget jag vill lyssna på en andra gång. Förresten kostade deras 12:a, lite väl dyrt?
Pilsner P21
Alla kan spela utomlands. Alla kan släppa en 12. Dom flesta kan få Kashal-Tee till sin 12 så länge man slickar röv tillräckligt längre. Dock är Kashal-Tee en trevlig snubbe som har varit med i gamet länge och släppt ok grejer. Inget illa menat mot honom.
Alla kan spela utomlands. Alla kan släppa en 12. Dom flesta kan få Kashal-Tee till sin 12 uppenbarligen är det inte så, nej
Vore dock trevligt om det vore så, han hörs på tok för lite :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Alex: "Dom flesta kan få kashal-Tee till sin 12 så länge man slickar röv tillräckligt längre." BAHAHAHAHAA!! Tror du det är därför jag spelar in med folk? För att jag har problem med att min rumpa är för torr? Get the FUCK outta here. Nu är det f.ö. så att de flesta kysser min rumpa. Jag tror att my track record speaks for itself haha take care now.
Själv tycker jag att vi gärna kan lämna folks ändalykter utanflr det hela, bara det görs lite bra musik ;) 10-4, over...
"Dom flesta kan få kashal-Tee till sin 12 så länge man slickar röv tillräckligt längre." BAHAHAHAHAA!! Tror du det är därför jag spelar in med folk? För att jag har problem med att min rumpa är för torr? Nej.Jag tror han mena att du istället för att spela in bra skit med bra artister har satsat på att smuggla in LSD i röven. Rusiak sade Arsel-tee .Jag säger Arsel-slick. Ingen diss kompis.Jag köpte dina 12or för feta stålar.Snart ska du spela in skit med Dj Mendez käns det som...
En kort fråga.. Varför får man inte se JPS i bar överkropp i videon?
kasim upp i mixen hur gåre
Gissar på att han är lönnfet... Finns ju ingen annan rimlig anledning till att inte droppa tröjan i en video där alla andra gör det.
gött me lite dissande på riktigt! Hoppas Trainspotters slår hårt tbaka nu :) hehe!
http://www.myspace.com/akinonline