I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Talang-Svenska Spel(Video)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2007-05-20 03:46

Talang-Svenska Spel(Video)

Hej gott folk!
Nu släpper Talang en video på andra låten från Ep:n Guld och Gröna Skogar. Låten är Producerad av Jakke å videon är filmad och och klippt av Kalle Granberg. 

Videon

Guld och Gröna Skogar
epn jobbas det för fullt på nu och den kommer att innehålla feta låtar proddade av jakke, Larsha Å och Filthy. Feta gäster kommer också att finnas med. Så håll utkik efter den, den släpps snart!

Besök även:
www.myspace.com/talangband   
www.myspace.com/jakkebeats
www.myspace.com/djesteepe
www.myspace.com/popularmusik1 

Holla!

Sångare

2007-05-20 03:56
Tycker detta var lite lätt lustigt. Kul med ett originellt tema för en gångs skull.
Dock tycker jag det känns som att alla whoarappare försöker flyta likadant nuförtiden, och det är inte menat som nåt positivt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-05-20 04:56
Rätt coolt faktist.

Redaktionschef

2007-05-20 10:07
Ja, originellt tema ... kul idé ... ända in i land ror ni dock inte hem det. Men ni har nåt. Första killen gör bra ifrån sig men låter lite ansträngd i rösten... andra killen låter osäker (och ser rädd ut för kameran i videon) och snubblar lite på orden... tredje killen har den där utstrålningen och självsäkerheten i rösten/flowet som jag saknar lite hos dom första två.

Gillade er förra video lite bättre.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Manager

2007-05-20 12:00
Tråkigt att det är 50 tusen i 25 år och inte 25 tusen. De har höjt!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Manager

2007-05-20 12:04
Tycker att det var så där, snubben i mitten borde träna lite till. De två andra var ok. Är det bara jag eller visst får man en liten Snook känsla över detta iaf mest när sista killen kör.

2007-05-20 12:26
tycker videon är fet!
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net
Admin

2007-05-20 12:35
Beatet var sweet och ja hm... de hade ju en bra kamera.

Tyckte temat var gubbtråkigt och texten var dålig. Kändes mer som en reklamjingel för svenska spel. Jobbigt när norrländskan bryter igenom också. + En del sluddrande och flowmissar på några ställen.

2007-05-20 13:01
tjipp! feta grejer!
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2007-05-20 13:16
haha snubben i sista versen e fan dubbelgangare me brittiska
Dj IQ 
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-05-20 15:23
Piteå up in this !

Skit kul med lite talang i norr. Gillar inte denna lika hårt som kostym låten. Videon är rätt bra producerat men dom 2 första ser inte lika trivsamma ut som den sista snubben som jag diggar gärnet.
Lycka till med guld och gröna skogar !

bless.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-05-20 16:00
ganska skön låt btw. o schysst video
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-05-21 15:35
tackar!

2007-05-21 17:45
nja ! gilla sista snubbens sista fyra rad !

2007-05-21 23:10
Sista snubben var skönast tycker jag! Fin video. Jobbade på facefront och kika in när ni körde, det var fett skönt live alltså. Aja, Peace out grabbar! // Ronnback från esssssssssssssssen
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik

2007-05-22 04:25
"han killen i mitten borde träna lite" HAHA tikkan hur mycket tränar du? tjockis
softa hårt

2007-05-22 14:49
det värsta är ju att ni försöker efterlikna snook/afasi... försöker tom dra till med sånna moves i slutet:( pinsamt. men grym refräng iaf :D
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-05-22 17:46
Märks att Snook har ett inflytande på den svenska scenen. Negativt på så sätt att det blir en likriktning i ljudbilder och positivt på det sätt att inte alla försöker låta som MBMA längre ;)

Tre grejer som kunde strukits från videon är trissflaggan, slipsen runt hatten (funkar inte ens på företagsfester) och att klottra myspaceadressen (sånt funkar bara med en egen hemsida). I övrigt så funkar det ganska bra :)
Låttemat var lite kul, men som sagt: kunde delvis varit ett beställningsjobb från Triss.

MatteOne - Jag tror Tikkan menade "träna på rappandet", inte bodybuilda...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-22 21:41
Jag kanske inte är rätt person att uttala mig, men jag är iaf inte inblandad i varken musik, rap eller scratch i denna låt(är DJ åt Talang)... Men jag fattar inte vars alla hittar Snook i denna låt!

Ok, jag har inte lyssnat på nya skivan med snook, bortsett från singlarna som roterat på radio och tv, men jag tycker varken tema, rap eller beat påminner om något jag har hört från snook. Är det inte dessutom dom som har Salem al Fakhir som gör alla beats unplugged? eller vad man nu ska kalla det.
Rätta mig om jag har fel och fortsätt lyssna/se!

DJ esteepe

Manager

2007-05-22 22:28
MatteOne

Som Mabande skrev så syftar jag på rappandet självklart, hur tjocka/smala osv personer är i en video är ju inte viktigt. Men som sagt, snubben i mitten borde träna på sitt flow.

2007-05-22 22:58
ja tycker han borde dra till gymmet o pumpa som fan! annars va d bra låt o video

2007-05-22 22:59

Om ni försöker på något underligt sätt försöker bli kända genom denna låt och få någon i "triss kansliet" se denna vide och digga den så drömmer ni..

Denna va riktigt dålig, fanns inget alls som var bra med den.

plus nu är det 50.000 i 50år.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-22 23:01
plus nu är det 50.000 i 50år.

Eller kan de vara 50 i 25år förmodligen som någon skrev längre upp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-23 00:57

Tack till er som diggar!

hehe, angående hejn 50 i 25 år så var det inte så när vi spelade in låten, inte videon för den delen heller. Och att låten ska va någon slags reklamjingel är ju bullshit faan det är ju inte så att vi tycker att svenska spel är bra å sånt utan det är ju tänkt som en diss typ.

aja fortsätt lyssna å se som kallskuret sa.

FREE JKSTR!

2007-05-23 01:38
helt aiight, demolåt elr?

Skivsamlare

2007-05-23 09:24
Nja, tycker ni alla kan steppa upp er en bit gällande rappen. Snubbe nummer tre lägger det skönast, och har inlevelse. De andra två upplevs som väldigt stela under filmen.

Snygg video dock, är smått nyfiken på er kommande platta. Fortsätt!
Yes! In Concert — For the love of music

2007-05-23 11:27
Hahahah
softa hårt

2007-05-23 12:29
trist
www.discotheque.se

2007-05-23 22:34
Super_seg_sirap - Ang. Snook-grejen så är det inte så att de låter exakt som Snook, eller att de låter som att de medvetet försöker härma grabbarna. Det är bara så att gruppen är i den genre som Snook i stort sett etablerade i Sverige. Lite som att en hel del fortfarande försöker sig på s.k. våldsironi och låter som misslyckade MBMA-kloner.

kalle-G
* "det är ju inte så att vi tycker att svenska spel är bra å sånt utan det är ju tänkt som en diss typ."
- Det hörs ju till viss del om man lyssnar på texten, men för den som bara hör den i förbifarten så är "reklam" det första intrycket : /

Men, som sagt, i övrigt funkar det.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-24 20:17
mfs
"Jobbigt när norrländskan bryter igenom också"

Vi är ju från norrland, så förmodligen så snackar vi norrländska.
det är ju som att på en malmö-bo att han snackar skånska.

_Ak4 
Yes den ska va med på epn.

Mabande
Ah, okej. Men då får vi väll hoppas på att folk lyssnar på texten så att det inte uppstår nå missförstånd å sönn.

hej!

2007-05-25 01:01
första killen är helt okej...
andra killen vettefan.. kändes inte stadigt
tredje killen var tajjt som fan! fick verkligen Kihlen känsla av det dock.. men du stila dig och du sken här
http://www.myspace.com/akinonline

2007-05-25 18:30
Riktigt kul att så många gillar den !

Ha en bra helt och sånt !
/Första killen
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>[email protected]

2007-05-28 17:14
UPP!

2007-05-29 21:01
den var ganska bra !

2007-05-30 00:13
ok tycket det lätee nice alt utom andra kille i video låte var skyst roligt tema video tycket jag var cool med dock lite så fineser så skulle kunna ha gjorts bettre
Musikstudio pannrummet
CR
Rappare

2007-05-30 01:14
jag tycker då videon är bra och tillskillnad från någon föregående talare så gillar jag triss-flaggan. Jag har heller aldrig uppfattat låten som något försök till jingle, vilket vore väldigt osmart av triss: "Plöstligt händer det inbillar man sig.." Videon tycker jag helt klart håller klass eftersom den inte är speciellt monoton och man får aldrig känslan av: "Neh men det här har ju redan vart för många gånger"

Ser fram emot EPn också! Då får man akta glöden ;)

Rain out!
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-05-31 20:43
jag bugar och bockar!

håll utkik efter vår ep

2007-06-03 19:07

Nu får man ju 50 000 i 50 år ;)

2007-06-04 15:06
bra grabbar. skön låt. grym topic!

tat chill tills vi ses nästa gång i Piteå ;)

2007-06-04 15:25
Trodde det var reklamfilm först.
www.google.se

2007-06-04 17:01
AirGo
tackar! vi ska göra det:) ha de.

fulfrihet
jaha. 

2007-11-14 12:08
kom att tänka på denna och sökte upp den.. skitbra video. sista killen är jävligt bra!
Lookin at you through the glass..

2007-11-14 12:29
denna va ett tag sen.. dom 2 första snubbarna e jävligt osäkra framför kameran asså...
http://www.myspace.com/akinonline