I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

King of the Mic Hudiksvall - Filmer uppe

Svensk Hiphop - Audio & Video

Rappare

2007-05-06 15:27

King of the Mic Hudiksvall - Filmer uppe

Ja, som sagt, filmerna från PBC's första arrangemang har äntligen dykt upp på hemsidan. Det är nio battles totalt, där tre stycken inte är med på grund av att Askari som också deltog i battlen inte ville ha filmerna på nätet.

ni finner filmerna under "bilder/filmer" sektionen på
http://www.thebattleclub.tk/

2007-05-06 18:29
Nice!, fett roliga battles ! pejjs

2007-05-06 18:45
subban va grym haha

2007-05-06 20:22
Hahahha kolla han i finalens style.. Gå fram... Hoppa bak.. Gå fram.. Hoppa bak.. :P... Asso detta tyckte jag inte ens va bra.. Kolla bara finalen o när mans er hur dåliga dom e på freestyle vill man inte se dom som åkte ut inann..
Om en cigg förkortar livet och ett gott skratt förlänger de, borde en spliff hålla skiten på en stabil nivå!

2007-05-06 20:50
AeD P15

uppskatta istället. jävla fanskap.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-06 21:17

Lät ju lite som förväntat

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-06 21:28
Vinnaren var bäst rakt igenom..men det är många steg kvar till toppen av stegen..

Den där omen22 säg lika mkt kuk på film som i verkligheten..om minnet inte sviker mig

2007-05-06 21:37
Haha Omen22 hoppa som fan ju =) ska kolla på mera nu :)
Rappare

2007-05-06 23:47
EverydayHooker
Haha, ganska hårda ord från en som bangade på att vara med. Minnet sviker dig, eftersom jag inte sa just någontingalls när vi stötte i varandra i sundsvall.

Martiin89
Jag är rapvärldens lilleskutt. ;)

2007-05-07 00:00
verkade vara ett ganska kul event... synd bara att hosten var lite kass... han fick inte igång publiken ordentligt och verkade inte ha så bra koll på regler etc... ofta man singlar slant om vem som börjar i en extra rond i finalen? då ska det ju vara den som svarade innan liksom... :P

men som sagt, ska inte hata på skitet för det verkade kul, idiotförklarad förtjänade definitivt vinsten...

Hoppas på fler liknande events som man faktiskt kan ta sig till!

2007-05-07 00:11
Riktigt kul att ni genomförde detta! Trodde dock Subban skulle vara bättre.. sjysst film med bra ljud men lite för låg nivå på battlen för att jag skulle se det igen.. Men bra jobbat alla och stort att ställa upp! Mer sånt här behövs!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Rappare

2007-05-07 00:12
Haha. Det var ju ett nybörjararrangemang liksom, och jag tycker det var skitroligt. Avslappnad stämning, mycket småroliga dissar och ingen tog det på för stort allvar (utom ett gäng brudar som buade xD).

Tack till de som tycker jag var nåtsånär bra, och självdö alla ni som säger att jag är dålig. För jag vet att jag är det. :D
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se
Rappare

2007-05-07 00:17
Pigeon

Anledningen till att hosten var lite kass var för att han hoppade in som värd tre minuter innan vi startade då vår tänkta värd, Subdominant, var tvungen att vara med i tävlingen när det inte dök upp tillräckligt med deltagare. Linke skulle vara domare egentligen, och vi hann knappt briefa honom om vad som gällde innan vi satte igång.

Vi ska arrangera fler grejjer, men vi har inte riktigt tagit tag i det än. Men om inte allt förlänge börjar vi med nästa grej. Det ser däremot ut som om vi alla tre i PBC kommer delta i Melody's battle den 19:e. Dit läre du kunna ta dig från uppsala iaf ;)

2007-05-07 00:42
ja, det ska jag fan försöka! är ganska så jävla pank såhär precis efter valborg... men kan nog försöka lösa det på något sätt!

jo, antog att det var något sånt om hosten... men som sagt, skönt att ni fick igenom det!

jag fick dog uppfattningen att det skulle vara ett accapella streetbattle först, men det här var ju softare...!

2007-05-07 07:21
subban borde vunnit hela batteln på björn och benny-raden! :)
mohaha
idiot var också ganska cool :)
www.myspace.com/kdlwilen

2007-05-07 10:05
Jåghurt, VLC

Det var kul att se, en del hade lite talang iaf.
En fråga bara, är KarlKadaver jättelång, eller är alla dvärgar?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-05-07 12:03
Yaow, som sagt är detta en nybörjargrej.. det var skitroligt att vara där och köra sin grej.

Angående Melody's battle så kommer jag inte ställa upp pga jobb som gör att jag inte har tid. Men Omen och idiot får representera PBC.

Hard knock life.
Rappare

2007-05-07 21:00
Jågurt - Om du kikar på sidan kan du även lägga märke till en bekväm liten VLC länk för de som är utan det..!

JimmyMorfin - FUCK you!

2007-05-07 22:20
Jag är imponerad. Om ni fortsätter arrangera battles och hookar fler folk som deltar så kan kanske sveriges battlescen bli mer än den är.

Props som fan till er!

2007-05-07 22:21
Jävligt fint ljud och bild :)
Bra kvalite på filmerna också fast dom var ca 10 meg stora.

Battlen var väl sådär, hade inte gjort det bättre själv men som ni säger, Mysig stämning, några lustiga rader här och där.
Propps till alla som ställde upp iaf :) Syndes att det var många som var där bara för att göra det och lära sig :)

Oturligt nog kunde jag inte komma för jag var i Jönköping denna helg men lovar att dyka upp vid senare tillfällen :)

Va fan sysslar småtjejerna som kommenterar? Tror dom att dom är hip hop gudar för att dom råkade komma över en Anton och Affe låt på frizon som dom snabbt tankade in på Mp3n innan dom drog på battlen >_<

Fint arrangerat å bra :)

2007-05-09 19:47
Det var fan soft av Karlkadaver att ställa upp när han inte hållt i en mic innan. Den raden om att han var rädd för akta barn skyltar var kul och så var det kul när du sa "gå och lägg dig".  haha

2007-05-09 19:49
akta barn-skyltar raden har jag läst någon gång i lyricism har jag för mig...

sen är det skitsamma om den var förskriven eller inte eftersom det var första ggn du höll i en mic, så jag dömer dig itne asså...

2007-05-09 20:13
ah okej, tänkte jag inte direkt på