Chords - The Garden Around the Mansion (US Edition) Chords skiva The Garden Around the Mansion är klockren, riktigt skön rakt igenom och han lyckades få distribution i USA via Imperal Records (?) Den amerikanska versionen är inte så olik den svenska, en ny låt om jag minns rätt. Min fråga är hur det har gått för vår Chords i staterna, hörde från en polare att han låg högt upp på Undergroundlistor samt att Chords gjorde en radioturné och spred ordet till folket.Finns det någon sorts statistik på hur hans försäljning har gått. Skulle vara rätt intressant att veta hur hans skiva sålde i Sverige även. Som sagt diggar jag Chords och nu får vi alla hålla tummarna att Chords plockar ihop en ny skiva till sommaren/hösten.När vi även snackar om Chords så kolla in hans uppträdande med Timbuktu i NYC där även Looptroop kickade, tror Telia hade hela konserten förut men den försvann.. Chords & Timbuktu - Knockin On My Door (Live in NYC)Fortfarnde inte köpt Chords skiva? Gör det på direkten för endast 79kr på Cdon
Chords/Juju vet knappt själva hur det gått eftersom Empire Musicwerks inte direkt verkar vara det seriösaste bolaget man kan arbeta med. Av vad jag läst har de inte fått reda på det själv.Chords var i staterna i Augusti/September förra året (om jag inte minns fel) för att göra lite reklam för skivan. Han medverkade bl.a. i WNYU "The Halftime Show" med DJ Eclipse samt Spitkickers Radio.Det enda som egentligen skiljer US upplagan från den svenska är en remix på "Get off mi couch" som är gjord av producenten Amos Larkins II som gjort en hel del Miami Bass.Denna släpptes även på en limiterad 12" tillsammans med "Knocking on my door feat. Ranto Bobko". Vinylen skickades endast ut till radio och DJ's. "Knockin on my door" blev väldigt populär på studentradion i USA och fick mer uppmärksamhet än "Get off mi couch".Den nya skivan kommer efter sommaren