Känns som en riktig frizon-låt. Men den är helt ok
Aldrig mer....
finemang
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Jag tror att Akin menade vad ni har släppt "solo" också. Men då tror jag också att Akin sitter och drar sig i håret över att det inte är hans mp3a som är på första sidan på whoa ;] Kul att det går frammåt, jävligt bra låt som jag redan sagt också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ahh, fan man hör att ni e grymma, ni lägger det tight, texten var riktigt fin, ni gör framsteg båda två.. det lät cleant lixxom..
men beatet var dåligt tyckte jag, beatproducenten borde lagt mer kärlek till beatet.. då skulle allt vara prima!
Okej!<br>
Producent
2007-04-06 11:59
riktig emo rap asså ¨jaoo inget som föll mej i smaken men lät välgjort å så tycker jag
RMK P18 Jag rappar om absolut allt möjligt jag känner för och tänker inte byta till någon "jag mår dåligt" för att vinna någon fame av något slag... för mig går det helt strålande nu, jag har spelningar bokade och ett mixtape på g som gästas av många feta...Perfektion P19 jag sa inte det ni hade gjort, utan det ni hade släppt, och det ni har släppt är ju det ni visar folket.. och det ni visat folket är ju "jag mår dåligt" stuket... för 10 månader sen släppte ni "Alltid Ärligt" netplayen, där 3 av 4 låtar var "jag mår dåligt".. sen efter det släppte ni "Du är en vacker person" som verkligen är "jag mår dåligt" och nu har ni veckans mp3 med låten "Tänk alla gånger" som även den går under emorapp stuket... under ett års tid som ni släppt mp3or har ungefär 5 låtar varit "jag mår dåligt" medans ungefär 2 stycken inte har vart det... och om 5 av 7 låtar ni släppt under ett års tid vart "jag mår dåligt" så är det för mycket... kanske missat nånn låt nu, vettefan.. men ändå så är det för mycket...Qustaph P18 jag sitter inte och drar mitt hår, hade hellre skippat att ha veckans mp3 än att ha en sånn här låt som det... missuppfatta mig inte, låten är bra.. men det är för mycket...
http://www.myspace.com/akinonline
Moderator
2007-04-06 13:23
Akin_O-Y P19 Så du tycker vi skall göra en lå om hur bra vi mår när vi inte alls mår bra? Är de det som är "att vara äkta" nuförtiden? och "Du är en vacker person" är ingen låt som handlar om oss, den går ut till halva Sverige.
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
Perfektion P19 Eric Clapton såg sitt barn ramla ut genom fönstret, Han gjorde 1 låt... Ni lever under samma omständigheter som väldigt många andra i Sverige, men spottar samma grejjer hela tiden, låt efter låt efter låt... Du är en vacker person kanske inte handlar om er, men det är fortfarande en "må dåligt" låt..
bra låt, gillar fonkys "öh" han äör fan snyfggg
Akin_O-Y P19 dåligt avundsjuk för du inte har droppat nån låt som folk sitter och lyssnar på, eller lägger in på sin mp3 den du kan ju fortsätta droppa ditt skit o fortsätta va lika dålig ;)
Jag håller med Akin faktiskt! Ni är riktigt duktiga rappare.. men är verkligen livet så deprimerande? Hörde nån låt för ett bra tag sedan med Rikard och sober(?) med lite gung och skryt! Gör mer sånt ist.. Ni har ju visat i crewbattle att ni kan köra skryt/battle aktigt.. Det blir lite enformigt och tråkigt.. Ni är duktiga mc´s helt klart, men borde kanske bredda eran stil för att nå ännu längre? Låten är bra, helt klart! Lite tråkig bara.. Peace!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Shit, asså har lyssnar på låten om och om igen. Den är så bra. Lätt bästa släppet från K.I.M.M.
bra jobbat killar :) bästa ifrån kimm pis
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
"länge sen man hörde en låt som va så jävla äkta som denna..." Skriv ett privat meddelande till mig så ska du få länkar utav mig, det är inget fel med att vara förvirrad och det är absolut inget fult med att be om hjälp. Bara att du skriver. Jag vill inte kasta hat eller något sånt, jag respekterar till fullo att ni mår dåligt, det gör jag själv ibland och jag hoppas ni finner en väg där ni kan må bättre och trivas med er själva. Men ni är inte tvingade till att attackera och bearbeta eran själ med samma tillvägagång sett varenda eviga gång, förstår ni min poäng? Rap handlar inte bara om att välja ett ämne och sen skriva om det, och det är inte bara ett utvalt ämne som gör en bra låt dålig heller, därför tänker jag inte hata på att ni väljer att skriva om eran spirituella oro eller vad det nu kan vara. Men vad hände med fyndigheten, budskapet, kärleken och kreativiteten? Det är just detta som gör att jag tror att många av whoa's rappare skriver om såna här ämnen för att locka till sig 14-åriga fans. Jag hatar verkligen inte på sorglig musik, ca 95 % av allt som strömmar ut ur mina högtalare är musik med iallafall sorgliga toner om man säger så. Men försök och gör det äkta, oavsett vad ni skriver om kommer det låta skit när ni samplar popslingor och lägger ett trumkomp som för tankarna åt balladgenrén. Och nej, det räcker inte med att man har flerstaviga rim eller liknande saker som hela forumet har hackat upp sig på och ser som någon levnadsstandard när det kommer till musikskapande. Som jag sa, nästan allt jag lyssnar på är sorgligt men bara för att jag ibland mår dåligt och behöver någon slags musikalisk bekräftelse så betyder det inte att jag diggar Lill_puttenP14 (påhittat!) bara för att han rappar om att han mår dåligt. Jag vill höra någon som kan fäktas med ämnet med själ i texten, glimten i ögat och som gör att jag känner att det här är hiphop, det är som sagt inte bara ämnet och rimmen som gör det till en bra låt. Försök att arbeta på detaljerna för just nu så gör ni absolut ingenting speciellt, absolut ingenting som inte redan har gjorts utav 6032 andra deprimerade tonåringar till rappare. Jag hoppas ni kan ta åt er det jag skriver och att jag inte blev allt för långdragen. Om vi säger såhär, slår man tillräckligt länge på en stenklump så blir det till guld, men då gäller det att slå på rätt sätt, feel me?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lol
nae fan va jag inte gillar detta! nån nämde ordet emo-rapp :) känns som ett bra ordval! tycker det är synd att mer än halva whoa sysslar med detta! (känns iaf så)
tank alla gånger jag tänkt ta mitt liv
Flinta förstår fan inte vad du menar. Som har : bra beat, bra text, bra inlevelse och allt är fett bra med låten. Försöker du säga att deras låt inte är "äkta"? Hur vet du hur dom känner (feel me)? Visst kan du ge dom kritik men inte på deras sätt att bygga upp låten för det är fortfarande deras vardag eller liv. För det du gjorde nu var inte musikalisk eller någon vettig kritik , utan snarare ett påhopp på någon annans känslor eller sätt att tänka."Om vi säger såhär, slår man tillräckligt länge på en stenklump så blir det till guld, men då gäller det att slå på rätt sätt, feel me?" Jag vänder de citat till dig Flinta : Du kan inte hitta guld genom att ge kritik till någons känslor. Om din kritik ändå inte ger någon nytta (för jag kan ge mig fan på att din kritik inte fick en positiv påverkan), så kan du lika gärna sluta skriva sådan typ av kritik. peace. Propps till RMK & Fonky
www.znapmusic.com/klockren
Lät helt okej faktiskt, lite komiskt när man ser Rmk springa runt på skolgården och hoppa på rasterna, när han sedan droppar så sorgliga låtar.. men det var Okej!
jag tyckte det lät bra. borde inte gjort fade out mitt i refrängen tycker jag...
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Klockren P16 First of all, det blir jävligt svårt att argumentera med dig eftersom du redan är helt såld på låten - "allt är fett bra med låten", men jag ska försöka. jag citerar dig för att få det här så tydligt som möjligt.bra beat? Nej det är inte ett bra beat att loopa en popslinga och lägga dom enformigaste trummorna i historien, sen att du (rätta mig om jag har fel) är totalt insnöad på blöjhiphop och älskar kombinationen av prata-i-takt-rapp och Most wanted Love 98' gör det här lite svårt för mig att få ur mig. Men i vilket fall som helst så kan du inte på något vis hävda att beatet är musikaliskt, förklara det för mig? Sen att du kanske påstår att melodin är "fin", "gullig", "kärleksfull" eller whatever hör inte hit, musikaliskt är det inte. bra text? Nej det är inte en bra text bara för att man skriver om ett ämne du kan relatera till. Vad sägs om att ge hela den sorgliga standarden som snurrar på hiphopinternet en personlig touch, vore inte det en ganska schysst idé? Istället för att göra som alla andra, skriva det rakt upp och ner utan varken orginalitet eller med stil. Bra inlevelse? Det är mycket möjligt att dom har. Det är en sån grej som blir väldigt svår att diskutera. Många tycker att Beck filmerna är förhimla bra men jag personligen tycker skådisarna är skit rakt igenom så det där handlar väl om erfarenheter och såna där saker, öppna ögon är det väl det enda jag kan säga på denna punkt?Allt är fett bra med låten? Nej allt är inte fett bra med låten. För att slippa upprepa mig så läs det jag har skrivit. Jag förstår att många säkert kommer kasta hat mot mig men vad fan, ni vet precis vad jag menar. Och nej jag hatar inte på RMK och Fonky personligen, jag känner dom inte. Men musikaliskt är det fan inte, det går inte komma undan och ni behöver inte skriva några hatbrev till mig, jag är 100 % säker på att det är packat med folk när ni uppträder på fritidsgårdar, för det är så det funkar nu för tiden och ni behöver egentligen inte bry er om mitt tjafs heller då 300 galna fjortonåriga flickors öron betyder betydligt mycket mer för eran fame än mina 2, no doubt. Allt jag ber er om är att krossa barriären lite, ni går väl förövrigt i rapskola? Lär dom er ingenting där om vad rap handlar om eller är det "Hej elever, jag har tagit med mig några love collection plattor idag så jag tänkte att vi skulle bege oss mot studion för att skapa några bangers!" ? Aja, min uppgivenhet...
Redaktionschef
2007-04-06 23:23
Flinta Lät bli att kommentera ditt förra inlägg, trots att du enligt mig redan då var ute på djupt vatten, men nu måste jag få säga några ord.First of all, det blir jävligt svårt att argumentera med dig eftersom du redan är helt såld på låten Du tycker ju exakt tvärtom så det blir väl inget enklare att argumentera med dig heller? Så lägg ned det där...bra beat? Nej det är inte ett bra beat att loopa en popslinga och lägga dom enformigaste trummorna i historien. Jag tycker loopen är jätteskön. Klart man kan tycka att det är bra på samma sak som man kan tycka att det är dåligt. Smaksak. Sen angående trummor så tänker vissa på det mer än andra. Själv har jag lyssnat på låten säkert en 20 gånger och har fortfarande inte tänkt på vilka trummor dom använt. Sett till helheten så känner jag det dom säger i låten. Men i vilket fall som helst så kan du inte på något vis hävda att beatet är musikaliskt, förklara det för mig? Sen att du kanske påstår att melodin är "fin", "gullig", "kärleksfull" eller whatever hör inte hit, musikaliskt är det inte. Ska du prata i dom termerna så är ju egentligen ingen sampling som loopas om och om igen särskilt musikalisk? Det svåra är ju att hitta musikstyckena som berör folk och sättet man framför sitt budskap över loopen, och uppenbarligen känner många av oss som laddat hem låten beatet, oavsett om det är en sampling som cirkulerat mycket i audioforum-sammanhang eller inte.Nej det är inte en bra text bara för att man skriver om ett ämne du kan relatera till. Vad sägs om att ge hela den sorgliga standarden som snurrar på hiphopinternet en personlig touch, vore inte det en ganska schysst idé? Istället för att göra som alla andra, skriva det rakt upp och ner utan varken orginalitet eller med stil. Bara för att inte du kan relatera till en låt så betyder inte det att andra inte kan göra det? Kliv ut ur ditt skal! Tidigare snackade du om budskap, kärlek och kreativitet. För mig är det just vad den här låten är. Så helt fel ute kan dom ju inte vara. Säkerligen är det fler som håller med mig, så softa med att döma ut artisterna som om du visste bättre än andra. Frågar du mig så är det just den här typen av hiphop som det är för lite av i Sverige. Hellre att rappare vågar visa känslor än att de gör ännu en låt med krystad skrytrap. Det är väl bara bra att många rappare i Sverige insett att dom inte kan rappa om samma saker som rapparna på andra sidan av atlanten. Vi lever ju två helt olika världar.Nej allt är inte fett bra med låten. För att slippa upprepa mig så läs det jag har skrivit. Här håller jag med dig. Jag gillar inte allt på låten. Däremot tycker jag att personligheten, budskapet och originaliteten väger över. Det var därför jag röstade för att lägga upp den här låten. Se där så olika vi tycker? Det är ju så det ska vara? Ingen anledning att börja hävda att någon annan har fel med sin åsikt. Sen kan du som sagt omöjligt veta om RMK och Fonky Fresh har nedstämda teman på sina låtar bara för att locka till sig publik. Trist resonemang. Dessutom spelar det väl egentligen ingen roll om dom hittar på det eller inte. Så länge det berör och tilltalar folk så har dom ju fattat poängen med vad musik handlar om.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Tack för ditt svar Oracle, dock kan jag inte hålla med dig vilket du säkert förstod, men som du säger och som jag själv sa, det blir svårt arr diskutera om en sån här sak, tyvärr. Dock vill jag bara göra klart för mig att jag absolut är för känslor före skrytrap, men det gäller fortfarande att göra det på rätt sätt. Sen att flertalet tycker att dom gör det är ju en vis sak, men tycker du att jag pratar i nattmösan om jag påstår att kommentarerna i denna tråd kommer från ovanligt yngre medlemmar än vad det brukar vara när det kommer till aktuell mp3? Sen tycker jag absolut inte att det är omusikaliskt att sampla, men att loopa en sån här typ av sampling, det blir för mycket och det är absolut inte hiphop. Men jag trampar mig själv lite på tårna om jag kastar ur mig mer ord nu, var man eller pojke har rätt att lyssna på vad dom själva vill. Kul att låten uppskattas för artisterna i fråga, och det menar jag, men jag skulle bara önska att folk som verkligen lägger ner helvetiskt mycket tid på att producera sin musik fick lika mycket fame. Och det kanske dessa killar gör enligt dom själva också, men om man bara tittar på en sida som gamla hederliga streetzone som erbjöd gratis samplingar och loops, jag antar att det fanns anledning att dom inte laddade upp pop utan renodlade funkbreaks? Men men, tiderna har förändrats, jag vill nog bara inte acceptera det.
Redaktionschef
2007-04-07 00:15
Flinta men tycker du att jag pratar i nattmösan om jag påstår att kommentarerna i denna tråd kommer från ovanligt yngre medlemmar än vad det brukar vara när det kommer till aktuell mp3? Nej du har en poäng i det, men det säger ändå ingenting egentligen. För det första ska man var försiktig med att säga att folk har sämre koll bara för att dom är yngre. För det andra är det bara typ 70-80 pers som uttalat sig nu av drygt 1200 som laddat låten sen i torsdags. Men visst är det så att Fonky Fresh och RMK har en yngre målgrupp, i och med att dom gjort sig ett namn i audioforumet där det framförallt hänger yngre människor än här i online. Sen tycker jag absolut inte att det är omusikaliskt att sampla, men att loopa en sån här typ av sampling, det blir för mycket och det är absolut inte hiphop. Och vem bestämmer vad som är hiphop? Och var går gränserna? men jag skulle bara önska att folk som verkligen lägger ner helvetiskt mycket tid på att producera sin musik fick lika mycket fame. Vi brukar allt som oftast lägga upp låtar med mer eller mindre etablerade artister på aktuell mp3. För en gångs skull tyckte jag och övriga ansvariga admins att det var kul att lägga upp en låt med några up-and-coming. Det hörs ju att dom har nåt, därför kändes det kul att ge dom lite shine. Sen har dom självklart mycket kvar att jobba på.men om man bara tittar på en sida som gamla hederliga streetzone som erbjöd gratis samplingar och loops, jag antar att det fanns anledning att dom inte laddade upp pop utan renodlade funkbreaks? Streetzone.com handlade om en person, Broadcaster D, och ett visst understöd från mig, Oracle. Nu hade jag visserligen inget med breaksen på sidan att göra, men jag vet hur Broadcaster resonerade (och förmodligen fortfarande resonerar) när det kommer till hiphop. Svensk hiphop på den tiden handlade inte mycket om kommersiella sound. Idag gör den det lite mer. Folk är inte rädda för att experimentera och vi möts av alla olika typer av samplingar. Se på hans skivbolag PayPerPag som han sköter ensam (med frugan) nu för tiden. Varannan skiva låter lika "pop" som den här låten. Han vågar satsa på det som känns äkta för honom, för för honom, som hängt med i svensk hiphop sedan dag ett, är det fortfarande hiphop ut i fingerspetsarna. Det är bara att acceptera att hiphopen utvecklas, och så länge den inte förlorar sin själ (beatsen, texterna och sättet texterna läggs på) så borde den inte kallas något annat. Det är nog som du säger att tiderna har förändrats. Lite förvånande att höra det från en 18-åring dock, brukar mest vara dom som nåt 25-30 årskrisen som brukar tjata om sånt här :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Frågar du mig så är det just den här typen av hiphop som det är för lite av i Sverige då undrar jag vart du har hållit hus det senaste året
Redaktionschef
2007-04-07 00:28
För att förtydliga: det är inte lite av det, men så länge det känns personligt och "äkta" så tycker då alla fall jag att det inte kan bli för mycket av det. Det känns bra mycket intressantare än en massa påhittat/överdrivet snack.
För det första ska man var försiktig med att säga att folk har sämre koll bara för att dom är yngre Jag vet inte det jag riktigt, hur menar du? Jag minns själv hur jag målade upp bilder om att jag levde hårt ghettoliv som liten, till att sedan växa upp och inse fördelarna med att leva svenssonliv och istället uppskatta rap som sympatiserade för trasiga liv istället för att sälja ghettolivet som någon slags charterresa.Och vem bestämmer vad som är hiphop? Och var går gränserna? Det där är ju ett klassiskt motargument. Det går ju egentligen säga om allting, vem har sagt att man ska torka sig efter man har skitit? Kanske för att det kliar, och likt fan kliar det, om inte svider i hjärtat när talangfulla rappare mer eller mindre blir ersatta av sån här typ utav musik? Och det är ju just begränsningarna som har gjort hiphop till vad det är anser jag. Sen har jag nästan bara tråkiga erfarenheter av tugget om att exprimentera då det i många fall har kommit från rappare som har släppt jävligt tunga grejer på undergroundscenen, gått ut med att dom exprimenterar lite i studion och sedan några månader senare släppt ett urkasst album och sålt som smör i solsken i jämförelse mot tidigare släpp. För en gångs skull tyckte jag och övriga ansvariga admins att det var kul att lägga upp en låt med några up-and-coming. Riktigt jävla fet idé, det har du min fulla respekt för ska du veta. Och känner du för att göra det ännu en gång så hör gärna av dig om du vill ha tips på artister, no offence. Ang. Streetzone och skivbolaget har jag hört en hel del snack om att dom artister som låg där från början, som var tunga, inte sålde tillräckligt för att det skulle ge någon ekonomisk vinning, därav att hiphopen smög sig mer och mer åt popgenren. Jag tänker inte försöka få fram något argument baserat på eventuellt skitsnack så ja låter det va. Anledningen till att jag drog upp streetzone var just det faktum gällande breaksen osv. Sen förstår jag givetvis att hiphopen har förändrats, men någonstans hände det någonting och där imellan tror jag väldigt många människor insåg att man kan tjäna stora pengar i jämförelse mot tidigare på hiphop om man bara töjer på gränserna, och det är absolut inget fel med att töja på några gränser, så länge man inte gör det för pengarna - så långt tror jag vi är överens om vad hiphop är, musiken före pengarna right? Och när branchen blir kommersiell så får "hiphopen" en helt ny lyssnarskara, dom i sin tur vill sätta igång med rap baserat på deras erfarenheter av vad hiphop är, och då blir det cirkeleffekt utav det, anser jag. Det är bara att accepter att hiphopen utvecklas, och så länge den inte förlorar sin själ (beatsen, texterna och sättet texterna läggs på) så borde den inte kallas något annat. Det är väl precis detta som hiphopen har förlorat dom senaste åren. Scott Storch orientalbangers går väl inte jämföra med den kreativitet som Premier visade upp på 90-talet, tycker du det? Den skiten som överlag släpps och uppmärksammas av media idag är enbart pengafifflande typ av shit. Hur många av dagens producenter tror du på riktigt skulle hantera ett fåtal sekunders samplingstid till förfogande, det är en väldigt extrem grej att ta upp, det är jag medveten om. Men jag menar, ska man syssla med någonting ska man känna till grunderna, det gör man ju inom dom flesta andra kulturer så varför ska det vara sån respekt för exprimenterande och "gränstöjande" när det kommer till hiphop. Om hiphop aldrig har varit någon stor inkomstkälla så låt den inte vara det, då finns det en anledning. Gör man musik för att tjäna pengar så får man väl söka sig till en annan genré helt enkelt, det är inte särskilt svårt i mina ögon det här egentligen.Lite förvånande att höra det från en 18-åring dock, brukar mest vara dom som nåt 25-30 årskrisen som brukar tjata om sånt här :) Jag antar att jag började lyssna på rap i tid helt enkelt. Jag lyssnar förövrigt väldigt mycket på annan typ av musik och uppskattar därför dom tydliga gränserna som finns inom dom olika musikgenrerna, det är nog därför jag är så mån om vad hiphop betyder för mig. Kul att du är öppen för diskussion förövrigt :)
Seriöst.. Jag ska kopiera allt oracle och flinta diskuterat, trycka upp det i en bok under namnet - "skilda åsikter"
http://www.myspace.com/bigdomilicous
känns som nån viss Dominic använder sig av tankeläsning, hahah.. exakt samma tanke poppa upp hos mig.. fan, kul diskussion jue, ha.. Men för att inte falla bort från låten så, lär jag väl propsa.. för den faller mig i smak.. bra jobbat RMK & Perfektion!
Redaktionschef
2007-04-07 01:53
Flinta Jag vet inte det jag riktigt, hur menar du? Jag minns själv hur jag målade upp bilder om att jag levde hårt ghettoliv som liten, till att sedan växa upp och inse fördelarna med att leva svenssonliv och istället uppskatta rap som sympatiserade för trasiga liv istället för att sälja ghettolivet som någon slags charterresa. Ja vad ska man säga. Det finns olika typer av människor. Jag tänker inte dra någon grupp över en och samma kant.Det där är ju ett klassiskt motargument. Det går ju egentligen säga om allting, vem har sagt att man ska torka sig efter man har skitit? Kanske för att det kliar, och likt fan kliar det, om inte svider i hjärtat när talangfulla rappare mer eller mindre blir ersatta av sån här typ utav musik? Och det är ju just begränsningarna som har gjort hiphop till vad det är anser jag. När du pushar så hårt för vikten av begränsningar så måste du väl ändå kunna säga mer konkret vilka dessa är? Vad exakt avgör om en låt är hiphop eller ej? Du kan ju inte gå efter din personliga smak.Sen har jag nästan bara tråkiga erfarenheter av tugget om att exprimentera då det i många fall har kommit från rappare som har släppt jävligt tunga grejer på undergroundscenen, gått ut med att dom exprimenterar lite i studion och sedan några månader senare släppt ett urkasst album och sålt som smör i solsken i jämförelse mot tidigare släpp. Trist att höra. Vilka artister syftar du främst på? Så vitt jag vet är det väl inte så många svenska rappare som gått ut med att de experimenterar. Ang. Streetzone och skivbolaget har jag hört en hel del snack om att dom artister som låg där från början, som var tunga, inte sålde tillräckligt för att det skulle ge någon ekonomisk vinning, därav att hiphopen smög sig mer och mer åt popgenren. Jag köper inte den spekulationen. Svensk hiphop har ju inte sålt något efter 2002 typ. Däremot stämmer det ju att många artister hoppade av Streetzone pga de inte fick dom pengarna de hoppats på... men det är en annan femma. I övrigt bör man även passa sig för att blanda ihop Streetzone och PayPerBag.Det är väl precis detta som hiphopen har förlorat dom senaste åren. Scott Storch orientalbangers går väl inte jämföra med den kreativitet som Premier visade upp på 90-talet, tycker du det? Den skiten som överlag släpps och uppmärksammas av media idag är enbart pengafifflande typ av shit. Ja, jag säger inte emot dig. Det är trist hur utvecklingen ser ut. Känns dock som du mer pratar om hiphop i allmänhet än svensk hiphop. Har svårt att tro att RMK och Fonky Fresh medvetet valt att göra känslosamma låtar och använda "poppiga" beats för att tjäna pengar och bli kända. Gissar hellre på att de helt enkelt gillar den stilen och anser sig duktiga på den. Men jag kan givetvis ha fel, är inte särskilt bra inlyssnad på dom snubbarna. Känns som bara dom kan svara på det.Jag lyssnar förövrigt väldigt mycket på annan typ av musik och uppskattar därför dom tydliga gränserna som finns inom dom olika musikgenrerna, det är nog därför jag är så mån om vad hiphop betyder för mig. Där ser vi på hiphop olika som sagt. För mig har hiphopen alltid stått för oräddhet och kreativitet då det aldrig funnits gränser för vad man får och inte får sampla. Kan ju handla om allt från madonna och beatles till bob marley och ray charles ... i slutändan handlar det ändå om samma sak. Ett beat och någon som spottar över det.Kul att du är öppen för diskussion förövrigt :) Inga problem. Lämnar dock den här diskussionen i och med detta inlägg, då det finns bättre sätt att fördriva påsken på :)
Gud vad jag är less på all jävla depp-hiphop som alla släpper. Variera er istället. Ni är duktiga, men kör inte fast er på samma spår hela tiden. Sången är inte bra i denna låt :(
Yea , älskar den här låten ..Rikard . Rikard, det här är vad du gör allra bäst. Älskar när du gör sånhär musik, dina "deppiga" låtar är dom som verkligen talar rätt in i hjärtat & så fort jag får hem den - rakt in i mp3n. Du flyter på som vanligt, låter verkligen som att du menar varenda ord. Många kan skriva deppig rapp, men deliviryn - det är du & Fonky bäst på.. Sitter fortfarande och lyssnar på Motgångarnas Blomstertid , och nu har jag en låt till att lägga till. + Underbar text (Tänk alla gånger jag sett min mamma gråta Tänk alla gånger jag sett min pappa åka ifrån oss...) + Deliviry(Hittar absolut ingenting fel) Reff . Vissa refränger - t ex. den du gjorde till Motgångarnas Blomstertid - var svår att ta in, så kan jag verkligen inte säga om denna. Älskade den från första stunden jag hörde den. Älskar dina ljusa dubs du lägger på, det låter riktigt riktigt riktigt bra .. Riktigt bra gjort Rikard.Matte Som jag sa till dig på msn så hörde jag inte direkt att det var du från början, eller ja . Jag märkte ju att det var du, men det lät inte som din röst från första början. Och jag menar det inte som någonting dåligt , utan det är bra att du varierar dig , riktigt bra text - bra delivery och jag bara älskar allt ni 2 gör. Fyfan , forstätt såhär . Matte , du gör det riktigt bra . + Underbar text(Dina nyktra stunder är allt jag behöver Och pappa jag är stolt för jag vet att du försöker) + Variationen(Låter som sagt inte riktigt som du i början - det blir inte tjatigt om du byter röst ibland. Riktigt bra gjort) Beat Såg att det var lite snack om beatet där uppe, men jag måste säga att under dom 10 första gångerna jag satt och lyssnade så tänkte jag inte på hur trummorna var. Men sen satte jag mig och verkligen lyssnade .. Och jag tycker att de är riktigt bra gjort, är kanske inte bäst här i Sverige på att säga hur beats ska vara, men de passar riktigt bra in. Och slingan är uuunderbar. Bra jobb där med.Sammanfattning Älskar låten, från att jag fick den satt jag och lyssnade på BARA denna hela kvällen tills att det var dags att lägga sig och sova. Fyfan , forstätt såhär .. Vet inga som kan göra det som ni görBetyg 10/10Önskar att jag kunde sätta högre ... Thats all from mePäyz
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
Håller till viss del med flinta om att de här känns gjort, men i vanliga fall så brukar ju alla dessa deppiga låtar handla om kärlek, missbruk o.s.v. den här tar ju uppe mer ensamhet o.s.v.
DIF!
RMK gör allt han gör riktigt bra! Inte hört nått med Fonky innan men jag tycker han lägger det riktigt tråkigt... tyvärr... Annars en helt ok låt...
för soft, känns som om man fått för mycket av sådant
Detta är kvalitet! Grymt skönt att sitta här ute på sommarstället med en kopp kaffe och det levande ljus :)
http://www.myspace.com/danokin<br>
wörd på zycore
remember my name<br>you'll be screaming it later!
förstår inte hur flinta orkar för han inser inte att hans "lekande-kunskap-snack", inte ger någonting alls.
www.znapmusic.com/klockren
Hmms, hiphop? Jag skulle nog kalla det här en pop. eller pop-hop? hip-pop? Nee jag vet inte? Jag tycker att ni ska ta å lyssna på flinta, han är kunnig och vet vad han snackar om!
Toodels!
vaför klaga på att fonky o rmk gör depplåtar ? det är väl deras ensak, plus att låtarna blir jävligt bra så varför ska man klaga ? (akin) luktar lite avundsjuka tkr jag. Fruktansvärt bra låt, går rakt in i hjärtat. !!!
haha vilken skräll lillruffs hade flinta på vännerlistan då..
brabrabrabrash
Sjoeberg Det kallas community, att jag har någon på min vännerlista behöver ju verkligen inte betyda att jag och personen i fråga delar våra åsikter till 100 %, försök att se lite utanför internetvärlden min vän.
Klockren P16 Jag borde inte orka men vad hindrar mig. Vi kan gärna fortsätta den här diskussionen men jag känner att det inte är en vettig sak att göra i den här tråden, eller vad tycker du?
gooooosh va "whoa-ig" diskussion assåååå. bra låt, bra text, lite för lugnt beat som skulle behöva mer bas, bra flow av rickard, lite sämre av fonky men håller fortfarande måttet ändå.
Producent
2007-04-08 18:50
jag gillar! rmks sång är nice å versen, introsnacket är nice.. ah, kan inte klaga på något tror jag inte.. det är phat
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
thanx clitjan.
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
Samplingen har man hört förut som bland andra toppen och estet har kickat på. Men den är helnajs. :)Rikard : Du lägger det skönt som oftast och du visar ett grymt delivery samtidigt som du verkligen trycker fram en känslosam text på ett bra flytande sätt. Jag diggade din vers som fan. Sången du drar blir aldrig fel, du och toppen är mina personliga favoriter här på whoa som visar fram sång-talangen. Refrängen är otroligt skön!Fonky ; Riktigt bra lagt! Bra flyt och grym text som verkligen tar en vid hjärtat. Jag har börjat digga dig mer nuförtiden än förut. Du har verkligen slagit upp! Du lägger det alltid störtskönt och man kan sitta och lyssna på låtarna hur länge som helst utan att tröttna. Detta är bra lagt grabbar! Och jag väntar ivrigt på demon=) Hoppas ni kommer hit upp till skellefteå igen snart och spelar så får man ta tummen ur röven och gå dit :) Tills dess, fortsätt kicka och vara er själva! Det är skönt!
www.slackerz.se
Fett najs, längtar efter skivan. SLÄPP DEN NU! ;DPäyz
Ey yo biatch!
Palla hata folk som sätter spår i svensk hip-hop o gör scenen större, om det är nått ni inte gillar så berätta gärna va ni inte gillar istället för o spotta på folk som klättrar, va har fonky o rmk gjort er? själv har jag aldrig gillat deras musik för den är inte gjord för mig, men jag hatar dom inte, jag tycker dom gör jätte bra musik men den tilltalar inte mig, jag tycker deras texter är bra skrivna, från hjärtat lixom, men dom tilltalar inte mig heller, men grejjen är ju att man ska ju inte gå runt o hata för det, jag säger va jag tycker, så in my opnion va musik älskare istället gubbar, inte hatare.. såå..Beat : Chill, lugn takt knappt nån bas vilket framhäver lyriken deliveryn och rösterna på ett smooth sätt. Flow : No comments, dom vet va dom spottar i miccen. Text : Tar upp många av livets gåtor, ni tar fram sköna rimm o ni sammanfattar texten jätte bra. Mixxning : No comments, låter prima . 10/10 peace
I raise my head to the sky and hold my back up straight\\<br>My fucking pride is something i said, you can't take away\\<br>//Vilda Västern