Redaktionschef
2007-03-22 03:40
Aktuell MP3: Taiyamo Denku feat. Sabac Red
Ny torsdag vilket innebär ny hiphop på startsidan!DIREKTLÄNK ___________________________________________________Taiyamo Denku feat. Sabac Red - Questions Need Answers Den svenske producenten Dynamo414 bjuder på en låt han nyss gjorde med rapparna Taiyamo Denku (från W.A.S.T.E.L.A.N.D.S. ) och Sabac Red (från idag splittrade Non Phixion ). Mer info och musik hittas på:myspace.com/dynamo414 myspace.com/taiyamodenku myspace.com/sabac1
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
beatet kändes som om det inte var klart, någonting saknas. rappen var ingen höjdare den heller. reffen var ganska lame. så nja är väl min kommentar också.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Tyckte den var rätt tråkig, faktiskt.
whoa, vad har hänt med svensk hiphop? svensk producent på beatet eller inte. rappen var nice, beatet var rätt crap.
i get more pussy then panty!
Nja, det här var ingen höjdare! Som Rhetoric skrev så saknas något på beatet... det låter så tomt.
bra låt.. fett beat, tight rap.. roligt att en majorna snubbe fått prodda sånna namn!
Västkust Rockerz
Sjukt coolt, då jag sitter o lyssnar på sabac red nu. ska lyssna senare ikväll
blandade reaktioner....well all good. tänkte bara berätta lite om hela grejen. Taiyamo denku kontaktade mig o ville ha ett beat till en låt han skulle göra med sabac. Jag skickade typ 5 beats och sabac valde detta. Kanske inte det jag hade valt men still pretty fuckin nice. kommentera vidare dudes
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
För övrigt inte speciellt förvånad över reaktionerna då jag märkt viss skillnad på min musiksmak och en genomsnittlig whoa-kid
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den är va tung!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
sweet
rappen har ja inget o säga om, men beatet va tråkigt o klent. en tyngre kick o en bra bassline så skulle d va bättre
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
det här är hiphop
Skivsamlare
2007-03-22 19:59
Låter som en remix.
http://www.soundcloud.com/adamkross
Riktigt skönt beat men behöver mer tryck i basen...
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Riktigt grym låt, beatet är välarbetat och rappen var fet. Kan intefatta att folk hatar som de gör.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Redaktionschef
2007-03-23 00:57
Nä jag hänger inte heller med riktigt, visst smaken är olika men ibland känns det som att folk letar fel. Vore roligare om folk försökte lyfta fram dom positiva grejerna med låtarna. Jag tycker den är bra alla fall, såväl beat som rap.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
tack för kommenterna
o tack Oracle.....känns bra
det är bara avundsjuka allting.. vem fan vill itne prodda åt en snubbe från non phixion liksom?!
Västkust Rockerz
haha...word
Riktigt fet låt tycker jag! jag reagerade på en gång på hur fett beatet var, och rappen var också tajt och fin.. najs shit, mer sånt här!
Vad snackar folk om? Underbar låt tycker fan allting sitter som det ska.. Är folk rädda för speciella grejer eller? Shiet allt ska låta lika dant nu för tiden.. refrängen var nice lät lite oldschool sådär. Beatet vad tungt som fan, som sagt speciellt och galet grymt! Uppish!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Äh sluta snacka så jävla mycket goja, att automatiskt dumförklara personer som kanske helt enkelt inte ansåg det vara the right cup of tea är bara barnsligt. Alla tycker inte likadant, så är det bara, och de som tycker annorlunda är inte mer korkade eller mindre pålästa för det..
Varför ska allt vara avundsjuka? Jag gillar inte heller beatet... För tunnt för min smak. Schysst flippad sampling (antar jag att det är?), men trummor och bas är alldeles för veka. Betyder det att jag sitter och gråter och enbart är avundsjuk? "Hater-snack" är bara så jävla löjligt."Är folk rädda för speciella grejer eller?" Speciella grejer? Vad är speciellt? Ingen dålig låt... Men inte speciellt övergrym heller.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
blir bara bättre och bättre det här....peace
bra rap, dåligt beat.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
lägg märke till att den gode Sabac Red blir ganska överglänsd av Taiyamo denku. Taiyamos flow är galet bra.... fortfarande väldig blandade kommentarer. Intressant. wrd Peace kommentera mera.
fler kommentarer? ingen?
beatet e ju bara ett riff.. ingen höjdare
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
spyder: lyssna igen. inte "bara ett riff". kollade vad du lyssnar på på din presentation...inte konstigt att du inte gillar. peace
kanns valdigt simpelt. i princip bara en loop av ett riff o inte sarskilt mycke dar till.... men respect for att du jobbar me the big boys.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
simplicity is the new black
Graffare
2007-03-24 11:19
folk har fått det om bakfoten.. detta är ill tycker jag iaf. Dock saknar jag LITE mer "tyngdhet" i beatet.. men synd o klaga btw, biups för en göteborgare som får ett beat spottat av lite skillade rappare.. one
http://metafourhiphop.com/
Rapparna känns jävla oinspirerade. Som om de bara slängde ihop nåt. Känner mig lite besviken på Sabac faktiskt. Beatet däremot var jävla schysst.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
yo ! min åsikt är ju att man inte behöver jämföra mp3:or på Whoa med det bästa man hört :) Jag tycker också att man måste få ha sin åsikt OAVSETT om den innebär att man gillar låten eller inte. jag tycker att rapparna var bra ! props ! beaten ok. props! tyckte refrängen var lite trist, men vad fan spelar det för jävla roll :) Tror inte att ni försökte göra världens bästa låt. Känns som folk här (och folk i allmänhet) är så spända och snabba att döma saker. Bra rap! big up ! Desutom är det nog ca 20 % som verkligen är inne i hiphop som har ett konto här gissar jag. KAN dock ha fel :) men detta var bland det bästa jag hört här på whoa. PEACH ! KOLLA IN MIN SKIVA OCH MIN SIDA: www.robertvalsinger.com och ljudklipp och info även på www.myspace.com/bashie79 yo yo !
BESTÄLL SKIVAN! www.robertvalsinger.com /// För senaste intervjun gå in på www.allears.se ///
Bashie: Finally nån som tar saker för vad de är. Peace.
Lätt bland de bästa jag hört på whoa! Rappen va jävligt tight o beatet me fast gillade inte trummorna, annars va de jävligt nice!
www.Myspace.com/InsoMusic
tack
c´mon dudes
Nice sväng kompis! Inte det mest spännande beatet kanske men det svänger som sagt riktigt nice och det räcker ju sjukt långt. Trist bara att du ska hacka på alla som inte gillar det du gör Petter, alla har ju rätt till sin egna åsikt Fridens!
mutker 4 president
hehe
nån mer
låter väl okej... hade dock velat ha andra trummor på beatet.
Att en svensk producent når ut till Sabac från Non Phixion är hur soft som helst! Dynamo är en riktig skön producent, proddar annorlunda och har en riktigt skön lowfi känsla helt över sina beats tycker jag. Jag tycker Dynamo är en riktig bra producent som sagt och detta beatet är kanske inte det bästa, men det är godkänt och svänger tycker jag. Har lyssnat mycket på denna låten sen innan den släpptes här. Nej fan Big up Dynamo, du lyckas med det som inte många andra svenska producenter gör. Det här är riktig hiphop! Kärlek / Mister
Fucka ur!
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
låter som en remix mkt word
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS