I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya numret av Kingsize snart i butik!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2007-02-22 15:34

Nya numret av Kingsize snart i butik!

I det första numret för året lovar vi att ingen kommer att bli besviken. Till och börja med har vi sveriges just nu populäraste rappare på framsidan och bara det borde kanske räcka. Lägg till det den enda intervjun med Nas som tilldelades svensk press och en intervju med ?uestlove som han själv tycker är en av de bästa intervjuer han någonsin gjort. Och som inte det vore nog har vi även snackat med Clipse som många tyckte släppte 2006 års bästa platta och en hel drös av våra svenska talanger. Utöver tidigare nämda Timbuktu har vi träffat Kashal-Tee, Miki, Adam Tensta och producenterna El Sheriffo, Hi-Score, Scorpio & Sting samt Astma & Rocwell.

Sen har vi såklart inte heller glömt att översvämma tidningen med mode, prylar, graffiti, dans och Tv-spel.

Ta oss på orden när vi säger att det här är ett nummer ni inte bör missa!

kingsizemagazine.se

Redaktionschef

2007-02-22 15:38
Den som är speciellt intresserad av svensk hiphop bör heller inte missa den långa listan över "kommande svenska hiphopsläpp 2007" i slutet av tidningen!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-02-22 23:35

That is so Gnarly! Två veckor försenad, om vi ska gå efter Returveckorna som står avgivna på framsidan av varje nummer, men ändå.

I luv my kingsize! Tihi fniss!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-23 01:59
hiphop i blodeT
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-28 07:53
Shysst nummer absolut!

2007-02-28 10:59
bra nummer faktist
thundercooperfuckinbird

2007-02-28 11:14
beställde nyss prenumeration.  :)
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2007-03-04 01:27
wassup med Questlove intervjuven? där han säger att två rappare som vi aldrig trott att dom skulle sluta beefa, att dom har läggt ner beefen o spelar in e skiva tillsammans nu...

2007-03-04 01:40
Jag har inte läst intervjun men jag skulle nästan gissa på Nas och Cormega.

http://grandgood.com/?p=1285
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-03-04 01:45
Lr ja; "Then, I hear about this KRS-One/Marley Marl album." kan ju vara det också.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-03-04 02:23
Skapligt besviken när det är flera sidor med timbuktu. avskyr han

2007-03-04 02:39
Nas cormega låter mer troligt..

besviken på att MONS inte sa så illa mycket...ville gärna veta mer om hans produktioner hur d går till o sånt,vad som används o sånt-...

2007-03-04 19:04
Cormega och Nas är det troligtvis inte. Med tanke på att dem har uppträdit tillsammans för någon månad sedan.

2007-03-05 00:11
Borde man inte fått sitt nummer nu när man prenumerar??

2007-03-05 17:31
bästa numret hittills enligt mig, ett par av intervjuerna var riktigt intressanta.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
Manager

2007-03-05 18:45
Köpte på arlanda innan ja drog till cypern. riktigt skön. blev så glad när jag såg i listan att Fjärde Världen, Max Peezay, Afasi & Filthy, Vendetta, Paragon mfl släpper iår redan många i vår!

Men en sak, står att Promoe släpper album. Måste va fel?
Han har väll inga planer att droppa en till på så kort tid? Stod även att han droppar en "dvd" det kan va sjukt hett

Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Redaktionschef

2007-03-05 18:55
Tikkan> Det är inget fel på listan. Som du ser om du kollar den så står det på Promoes skiva. Samma med Looptroop albumet. Promoe håller på med en skiva - på svenska - men inget releasedatum är satt på den. Däremot är det garanterat att DVDn släpps i år.

2007-03-05 19:03
Fredrik Fluer:

1. "och grabbarna gör en töntig temalåt om poker"
2. "och resten är mer eller mindre vad som blev över från Fishscale"

1. Hans defination varför "Pokerface" är töntig, skulle jag vilja veta.

2. More Fish har 2 låtar som är släppta och allt annat är nyinspelat. Det var det som var speciellt med det här albumet att han gick in i studion och spelade in nya låtar till More Fish.

Fredrik Fluer får ta och läsa på lite mer innan han börjar skriva...
Manager

2007-03-05 19:05
Promoe på svenska? fyfan.
Hoppas Chords släpper en på svenska iår också!

varför stod inte "Tillsammans är vi starka" med?
Redaktionschef

2007-03-05 19:09
Tikkan> Jag tog inte med skivor som hade hunnit släppas före numret kom ut. Sedan var listan bara tänkt att ge "ett humm" om vad som ska komma, alltså inte en fullständig lista.
Manager

2007-03-05 19:13
Grymt!  men som sagt grymt nr läst allting, minsta grej. hade tråkigt i cypern.  Diggar Clipse interjuven. Nästa nr så kan man se lite "Tillsammans är vi starka" i Kingsize ;)

ni som inte läst, haffa! bra läsning

2007-03-05 23:37
hur kan man ha tråkigt på cypern?
Skivsamlare

2007-03-06 02:34
2007-listan med svenska hiphopsläpp var matnyttigt. riktigt skönt intervju med ?uestlove dessutom.
Yes! In Concert — For the love of music

2007-03-06 03:58
Jävligt schysst med Clipse, ?uestlove och Nas!

2007-03-06 04:07
Clipse var enligt mej kefft,han snubben gav ju korta svar på dom flesta frågorna fan...

?uestlove va riktigt nice...

Nas var lite förvirrande..

2007-03-06 15:47
?uestlove intervjuen var hel bra!

2007-03-06 16:36
dirtyfist p2
Det är nog du som "får ta och läsa på lite mer innan han börjar skriva..."

...eftersom att det inte var jag som skrev Ghostfacerecensionen.