Scoob Rock - Fuck You [Astma Diss] (Prod.Soul Theory)
Scoob Rock - Fuck You (Prod. Soul Theory) Tatt fra det kommende albumet til Scoob Rock Mixed by Moonsplash Studioshttp://mp3download.myspace.com/music.ashx?bandid=58026721&songid=44674168&name=58026721_641b08d9 "Hip hop has always sampled and taken sounds from other genres,but you cant steal from your own culture, what i mean is you cant just jack a beat from another hip hop artist without asking or have it written in the back of your cd. If you use the next mans beat you do it also cause you like the original version and want to give props to whomever you took the beat from. But if you just jackin the next mans beat without askin is like you tryin to kill the original and diss it. To me thats one of the biggest disses you can do within hip hop. " Nuff said-fuckhead! Astma ga en beat videre til andre rappers som scoob og akem hadde på skive uten å si ifra.. Ergo.. Fuck Astma.www.myspace.com/sdashrock www.myspace.com/granbergmafia http://www.360degrees.se/ - Soul Theory(Pasted from hip-hop.no, since there's no topic about it at whoa.nu.. I'm not behind it, just putti'n out the info..)
http://www.younglmixtapes.blogspot.com
Högst intressant, måste checkas
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Astma är en av sveriges hetaste producenter, so fuck you
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Astma är en av Sveriges hetaste producenter, och kan kanske förklara sig och i egenskap av människa vara benägen att göra misstag. Dock kan det vara berättigat med en disslåt av dem som känner sig orättvist behandlade.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Coolt. upp med texten
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Skivsamlare
2007-02-01 19:28
Vad är det för beat?
Yes! In Concert — For the love of music
orka göra diss,varför inte snacka igenom det som riktiga män.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Orka ha med lyrik i sina låtar, skriv ner det på papper istället.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
scoob rock är i mitt tycke en av de tråkigaste rapparna nånsin, han har en skön röst men det är allt. jag sommnar så fort nån av hans låtar spelas
fcuk spleling
Grabben fick väl inte sitt/sina beats?
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
kul med attityd fan..om han känner att han har fuckat med honom är de klart han släpper en diss!! big up
holma fo shoe..
holler med om att man somnar så fort man hör hans låtar och sen bl.a känns det som om han e litte whannabe, eftersom scoob hetter en annan rappare, och det finns oxå en annan rappare som hetter rock!!..
scoob har gjort en del softa saker...framförallt när han kickar med Akem, gillar CCC-plattan detta var dock lite sömnigt...vore kul att höra vad Astma har att säga om saken
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
Astma är ingen bra producent..
sen när blev det fel att dissa varandra? jävla mp3 hiphopare.....
ya hörd mä!
Keff låt precis som hans förra diss han gjorde.
KEFF KEFFF KEFF KEFF KEFFF KEFF KEFF
Tycker det låter rätt löjligt. Hur många skickar astma beats till i nuläget? Säkerligen har scoob rock och akem inte varit tydliga nog mot astma att dom tog beatet till sin skiva och så har astma dratt iväg det till andra istället. Och om nu scoob rock tycker han är så wack som han säger i låten så fattar jag inte varför han bölar över att astma gav bort "hans" beat till nån annan. Sen var låten inte så het eller knäckande heller, så nja..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
1 .de e inte ett astma beat 2. de e lungt ha era spekulationer de som har hänt e en lång historia, hade det hänt dig skulle ni göra samma tro mig ha en bra dag Blesss!!
spekulationer !!! de e bra men fakta e grymare !! sen så om det hade hänt dig, hon ,han eller dom där borta tro mig ni skulle gjort samma sak ! ha en bra dag bless!!
Om det nu är så att alla skulle gjort samma sak så förstår jag inte varför han inte bara säger vad som hände?? Hade alla gjort samma sak så hade ju alla hållt med honom om dom bara visste vad som hänt. Nu blir det istället spekulationer som i mina ögon lutar åt att scoob rock gör bort sig här. Fakta är alltid grymmare så ge oss den istället.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Efter frågor angående Scoob Rocks "Fuck You förklarar vi härmed vart låten har sin bakgrund i. Scoob Rock och AKEM har sen tidigare gjort en låt som heter 'Bring Dat Sound' till albumet "Close Creative Comrads", låten i fråga är producerad av Michel Rocwell. Beatet från 'Bring Dat Sound' återanvänds till introt på Astma & Rocwells nya album "From DLX With Love" således även här producerad av Michel Rocwell. Scoob Rock anklagar nu Astma för att stulit deras beat trots att Michel Rocwell är upphovsman till beatet i fråga och att den aktuella skivan är ett Astma & Rocwell album.
Form One - Behind Blue Eyes (I butik den 5e nov!) Förbeställ och få mixtapen "A New Season" på CD utan extra kostnad. https://www.bengans.se/popup/form_behind/se.aspx
Så astma har egentligen inte ens något att göra med själva beatet. hahaha. Väl genomtänkt disslåt....
Tråkigt det som har hänt men låten va fett nice scoob rock är fett tung och en av svergies vassaste.
W E S T - C O A ST - F A M I L Y
Men skoja... så Astma har ingenting mer med saken att göra annat än att hans namn står med på skivan "From DLX With Love"?!! Om jag förstått saken rätt borde det vara Rocwell som dissas, fattar ingenting nu. Snacka om att gripa efter halmstrån när det gäller uppmärksamhet. Fan det dummaste och löjligaste jag hört det här året! Big up till FDWL-skivan som var riktigt tung i alla fall!
hahaha way to go Scoob...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
fett wack diss. scoob borde tanka pa karriarbyte
"Im known as an ape in the jungle, cause if i see somethin i like thats yours then im takin it from you"
oohhh! Big deal som om det e några riktiga pengar involverade.. child play 1 hunnet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha ta sig tid i onödan! Men visst, en till låt i bagaget! :)
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Det känns som såhär efter att ha lyssnat på låten och läst det som sagts i tråden,han lägger dessa 2 rader : 1."offcourse you need rockwell to get your sound blast, without him you´r shit is week like an emty plate"Där propsar han Rockwell och dissar Astma 2."Astma, you ain´t hype is the people around you make the shit look tight"En diss till Astma igen Det känns dubbelmoral att han skulle dissa Astma med att säga att hans beats är keffa om han själv kickar på dom. Om jag får säga vad jag tror efter att ha lyssnat och läst det ni skrivit sen lagt ihop 1 och 1 så får jag det till att : Rockwell proddade en låt till deras CCC album, nu har astma tagit det beatet och valt att använda det på hans och Rockwells platta, med andra ord ASTMA tog beatet till deras platta och där av dissen till han och inte Rockwell. Det känns mest logiskt men jag kan ju ha fel..
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Auro, ingen dålig spekulation, men jag det är ologiskt att tänka sig att Astma helt på egen hand skulle tagit beatet till en skiva som han och Rocwell ger ut tillsammans. De lär nog ha planerat skivan tillsammans genomgående i och med att de har sagt sig ha ett nära samarbete. Varför Scoob Rock bara är arg på Astma kan man fortfarande fråga sig. Kanske personkemin inte fungerat helt enkelt...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
crew P20: Satt och tänkte lite i dom banorna också, men astma kanske är den lite tuffare av dom 2 och helt enkelt sa något i stil med : "Äh, skit i vad dom säger vi tar det. " Som sagt, jag spekulerar bara.. peace
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Astma får hype ;P
Http://www.myspace.com/dinafizzle - Http://youtube.com/VarbergsFinest
They both still broke
Lite keffa dissar med tanke på att han själv kört mycket på hans grejer. Nu tycker han plötsligt att han är dålig, det håller inte. "it's the people around you that make you look tight.." Håller jag inte med om när det gäller astma, men när det gäller skoobrock så tycker jag att han klarar sig för att han har så pass bra beats, han är ju inge dope mc direkt.
Auro P18 yes stämmer bra där din spekulation där bra där nu hänger du med
chubby allt handlar ej om skrila ok...gött att vissa get cash though...men sverige gillar mer detta än g rap tyvärr
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Astma är tyngsta producenten i sverige ! Men låten var fet också. Var anledningen att han hade snott ett beat lr vad ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
aha nu fick jag reda på anledning.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Redaktionschef
2007-02-06 18:00
Dålig låt. Dåliga dissar. Dålig orsak till låten i huvud taget. Kom igen nu? Om Rocwell är upphovsman till beatet så får han väl göra vad fan han vill med det?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Efter att ha läst DLX_Ent's inlägg... Hahahahahhahaahahha!Scoob Rock , pinsamt att du inte fattar att du inte är upphovsmannen till beatet!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Jo, hade ju varit skillnad om Scoob Rock själv proddat beatet och Astma & Rocwell sen snott det. Men nu har ju Rocwell proddat det och Rocwell har sen återanvänt det ! Och även om det var Astmas idé så lär han knappast använt beatet mot Rocwells vilja liksom.
Oracle P23 ok men du borde kolla in vad lagen säger så kommer du märka att du har fel plus låten e släppt på en skiva, Tänk om alla gjorde så jay z tog ett beat från nas men de e inte nas som prodat Beatet, så han har ej upphovesrätten på låten prodaren kan ba gå och langa den till vämsomhelst! komigen ! tänk om det va så då kan alla ta timbuks beats på sin skiva om beat snuben vill det?!!! så funkar det ej. så kolla igenom dina fakta så märker du vad jag menar de e bara och söka på internet så får du veta hur såna saker ska gå till, ha en bra dag bless!!
Redaktionschef
2007-02-07 13:31
Foudaz P3 Även om du har lagen på din sida i frågan så tycker jag det är löjligt uppförande från din sida. För det första är det ju Rocwell som producerat beatet, så du dissar ju fel person (spela roll om skivan är släppt under gemensamt namn?). Sedan har han ju inte använt beatet till en hel låt ens... det handlar om ett intro som är 1 minut långt. Hade Rocwell använt det utan ditt klartecken på en kommande singel eller liknande så hade jag förstått ditt handlande bättre. Slutligen så handlar det om ett beat från en halvt bortglömd skiva som idag är 3 år gammal... finns det ens någon som köper den längre? Förstår att du kan tycka att han borde ha hört med dig före han använde beatet, men att förstora upp det till sånna här proportioner känns mest bara som ett desperat försök till att få mer uppmärksamhet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
"If you use the next mans beat you do it also cause you like the original version and want to give props to whomever you took the beat from" Jag förstår inte logiken i detta, det är ju fortfarande inte scoob rock som proddat utan Rocwell. Alltså blir det ju konstigt om han skulle skriva varifrån beatet kommer. Det hade ju varit skillnad om Scoob rock proddat det. Sen låter det ju helt sjukt att Astma skulle köra över Rocwell och bara ta beatet utna hans godkännande. Jag kan hålla med att det var dåligt att inte fråga eller prata om det först, men jag tycker det låter lite löjligt att bli så sur över ett intro på 1 minut.
Foudaz P3: Ingen håller med dig man, that was some foul shit homie. Det där va fel av dig att göra. Tobbe hade ingeting med det där att göra.
- "This one here just might be my masterpiece..."
Foudaz, SJÄLVKLART kan "beatsnubben" langa SINA beats till vem han/ hon vill, oavsett om de är använda sen tidigare eller inte, snubben äger ju det musikaliska verket så vad snackar du om?! Sen om låten hade använts i sin helhet men din rap och utan medgivande hade det varit brott mot upphovsrättslagen. Men som det är nu har du inget att säga till om eftersom du endast är textförfattare. Kolla bara den gamla incidenten med Alchemist när han sålde beatet till låten 'Home Sweet Home' och Rass Kass men senare sålde samma beat IGEN till Jadakiss som gjorde 'We gon' make it'. Inte så sjysst kanske men vem fan ska stoppa honom liksom? Släpp det här nu...
Mannen, du har fått ett beat av snubben och du säger "...You ain't got no rhytm" Det bevisar hur mycket du har att säga i den här dissen. Du tycker självklart han är tight, annars hade du inte spottat på hans beats. Sen är det lite löjligt att du måste göra en disslåt. Vad får du ut av det? En ressurrection av din karriär? Det här är bullshit.
alla ni som tror en producent får återanvända beats....när producenten säljer beatet så mister han givetvis sin rätt att sälja det vidare. Rättigheten att exklusivt använda beatet övergår på artisten som köper det (om man nu inte låter någon mindre begåvad person konstruera köpeavtalet).
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
tror du att dom har köpt beatet?
ya hörd mä!