I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Xeilon släpper i Tjeckien! (Dysmusax ft Parcel - Better Let Them Know 12")

Svensk Hiphop - Audio & Video

2007-01-11 00:35

Xeilon släpper i Tjeckien! (Dysmusax ft Parcel - Better Let Them Know 12")

Jag har hookat upp med Tjeckiska Producenten Dysmusax och har med ett spår på hans nya 12" på Tjeckiska bolaget Blind Deaf.
Detta under nya artistnamnet som rappare: Parcel
Under vilket namn jag också kommer släppa både album och mixtape nån gång i sommar!

12an släpptes den 7e Januari och jag kommer ha ett gäng plattor att sälja inom några veckor, så holla at ya boy om ni är intresserade!

Video-Teaser

Snipps från tolvan samt info på Tjeckiska

Peace!

| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2007-01-11 14:22
Verkar spännande! Kul att du får köra med lite folk från tjeckYyy

2007-01-11 14:27
Oväntat, men kul :)

Varför just parcel ("paket")?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-01-11 14:36
Snyggt jobbat man! Ser fram emot att höra tolvan. Alltid grymt med folk som blickar utanför Sverige. Keep it up.

2007-01-11 15:46
parcel, the complete package!

riktigt tokfett beat till den om jag inte minns fel..

schysst!
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-01-11 16:01

Amen lol...

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2007-01-11 16:01
Fresh med vinyl! bigup till Xeilon
NOTHIN BUT SKILLZ

2007-01-11 16:09
Mabande: Jag letade efter något som kunde betyda en sammansättning av flera saker i ett. mångsysslande. Efterssom jag under projektet jag gör kommer syssla med allt. rap beats mixning mastring grafik skivbolag publishing promotion och så vidare. Men också något som  lät bra och kunde bli ett nice rap-namn. Gick igenom många men fanns det inte redan en rappare så var det nåt metalband eller bara fult. Parcel fastnade.

Parcel - The Complete Package!

2007-01-11 17:47
Då är ju Xeilon myckte fetare!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2007-01-11 21:01
Ophone: Förutom att ingen uttalar det rätt och 90% stavar det fel.
Producent

2007-01-11 21:12
kul med tolva, men ett litet lol måste du hålla med om för kameramovet över midikeyboarden där haha! hoppas det säljer!
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2007-01-11 21:13
PelleV: Jag är svensk och har bott i Sverige i hela mitt liv. Med andra ord kommer jag alltid låta svensk när jag pratar engelska. Mitt vokabulär är dock i klass med en medelengelsman om man kan tro på Cambridge-tester. Det gör mig statistiskt sett flytande på engelska. Men ogillar man brytningen så gör man och det är inte mycket att göra åt. Tråkigt att du inte kan uppskatta det övriga pga något sådant. Tjeckerna gillar det i alla fall tydligen.

2007-01-11 21:16
spacecat: Hahahaha.. utan tvekan. Hela videoteasern känns rätt töntig om du frågar mig, men jag tycker det är fett kul att dom väljer min låt för promotion av skivan.

2007-01-11 21:16
Det roligaste med uttal e att...

Här i Sverige då tycker alla man bryter like hell! Men när man droppar engelska låtar på forum i amerika, kan tänka mig i tjeckien säkert med så får man props för att man har tuff dialekt och inte låter som alla andra...

Kul fenomen...
En del av Skåne Massiv.

2007-01-11 21:18
Kul för dig Xeilon. Ska kika.

2007-01-11 21:24
Mja.. det där är inte riktigt sant heller. För amerikansk rap idag handlar mer om dialekt än nånsin. Finns NY-rappare som försöker låta Södern bara för det säljer mer. Men att säga att det är dåligt bara för att det hörs att man är svensk är som att säga att timbuktu är dålig för det hörs att han är skånsk.
Då känns det nästan värre med en genomsvensk snubbe utan nån som helst kontakt med staterna som låter som en infödd brooklynbo när han rappar.

Och förstå mig rätt. Så fort det går ut över språkbruket så stör jag mig som fan. Men jag anser mig ändå kunna hantera engelska språket även om jag bryter lite på svenska.

Kan förresten tänka mig att många Tjecker är likadana när det gäller rap på engelska från tjeckien.

2007-01-11 21:27
Xeilon

Det vet jag inget om, så det kan jag inte svara på, jag tog det ur personal experience. På den tiden jag rappare på engelska och droppade låtar här så var det bara bad kritik, men när jag la ut dom på spitraw, lyricwars etc så var det bra...
En del av Skåne Massiv.

2007-01-11 22:02
AiQue: det är sant! Det är väl öppnare på undergroundscenen än i övrigt också. De flesta undergroundscener drivs ju mer av musiken än av trender.

2007-01-11 22:58
Xeilon P21 javisst, men när man väl uttalar det rätt så smälter det skönt på tungan : )

Sejlan! :)
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2007-01-11 23:07
fortfarande skillnad på att vara så bekväm i spåket att man har dialekt, och att helt enkelt uttala dåligt/stappligt. finns gott om svenska rappare som är nog bekväma för att det ska låta bra utan att låta brooklyn. Men oftast inte.

www.discotheque.se
Sångare

2007-01-11 23:27
Att man hör att det är en svensk som rappar ser jag inte som något som degraderar den musikaliska upplevelsen så länge det bara hörs vid enstaka tillfällen, samt att, precis som tidigare nämnts, sättet att formulera sig inte påverkas. I ditt fall tycker jag det låter lite tveksamt men att det finns mycket sämre.

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-01-12 00:29
kul att det går bra och att du hookar upp med lite oväntat folk från oväntade länder! :) lycka till!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Rappare

2007-01-12 18:26
Alltid kul med lite internationella samarbeten, så att säga.

2007-01-12 18:37

Jag tycker din röst är fet, och även engelskan, dock når man ju aldrig perfektion. Fett kul med internationellt samarbete och det låter fett

2007-01-12 19:19

ganska vek o dålig engelska tycker jag,, hittar ingen attityd i detta men kul att kunna släppa i tjeckien ändå.

2007-01-12 19:45
Big up man... Nice låt, grymmare namn nu. Måste hooka nån dag.

/ Joey

2007-01-14 02:24
Kul att ingen hittils tyckt något var värt att klaga på utöver engelska uttalet i alla fall.. haha. Keep it coming, så kan vi hålla tråden vid liv ett tag till... ;)

Tjeckiska recensionerna verkar iaf vara bra hittils.

2007-01-16 05:26
Fan vad fult namn, behåll Xeilon, det är data-coolt.
soundcloud.com/brormusk/sets

2007-01-16 10:45
grymt jobbet axel!
fett!
www.silversystrar.se

2007-01-16 17:22
Skulle nog föredra Parcel framför Schri alla dagar i veckan iaf!
hehe. ;)

2007-01-16 18:10
men jag tycker du uttalar det fel... Parsell ist för Paarsell.
Jag skiter i hur ordet uttalas haha

2007-01-16 19:47
Shysst att det går hem i andra länder med, tycker det är viktigt att inte vara trångsynt.

All lycka, hoppas det går bra för dig.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2007-01-17 00:49
Whattup: Better get my name right määyn! Jag säger som det ska sägas! haha. Det är mitt namn!!! Paaaarsol!