I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nål & Vinyl EP av Mr Cool

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-11-06 18:19
nån som fattar vad han menar med: "min mamma ville släktforska, så jag köpte morötter"
Är det jag som är dum eller? Jävligt rolig rad, trots att jag inte fattar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-06 18:20
Alex2001: "Rötter" brukar ju användas för att beskriva en persons ursprung, vars han kommer ifrån. "Mor" är väl en referens till hans mamma, typ "Min mamma ville släktforska så jag köpte hennes rötter" eller nåt.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2006-11-06 18:22
Den e töööng

2006-11-06 18:24
Brunsås: Aha =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2006-11-06 18:37
Min mamma ville släktforska, så jag köpte morrötter. HAHAHAHAHAHAHAHA.

Radio-offret

Lyssna igenom hela keffatliv.ath.cx och läs igenom hela tråden innan du yttrar dig. Notera särskilt följande ord:
"Det som jag, och andra, sitter och framhåller som bäst i Sverige är alltså inte nödvändigtvis det som länkas i första inlägget i tråden."

Allt efter att man upptäckt KL-klickens musikaliska geni blir lystring till annan svensk hiphop lätt genant, då man hör hur dom små liven anstränger sig för att få ihop sina "vitsiga" alternativt "djupa" rader och texter med ett hackande, skuttande, intetsägande flow över wacka beats. Vem som helst inkluderad. Du kan nämna din favoritrappare och han blir krossad så länge han kör på svenska. Så enkelt är det.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2006-11-07 11:20
Vem som helst inkluderad. Du kan nämna din favoritrappare och han blir krossad så länge han kör på svenska. Så enkelt är det.

Håller med fullt ut.
Ointresserad av alla.

2006-11-12 01:17
"...denna skivan är så kass att det ända den duger till är att tortera med..." eller inte! Upp förfan

2006-11-12 01:17

ända stavas nog med e där. Fan va kass jag är.

2006-11-16 23:19

2006-11-18 12:42
Denna skivan är sjukt bra! Vill inte skriva såhär eftersom att keffat liv ofta dissar sina fans, men vafan jag bryr mig inte: DET ÄR SÅ JVLA BRA!
you had me at asl

2006-11-21 10:14
Bästa skiten på hur länge somhelst!
Ointresserad av alla.

2006-11-21 22:59

rakt in i mp3:n

AIK

2006-11-22 08:52
Känns som en blandning av Onkel Konkel och Just D, verkligen uselt. Beundransvärt är att folk ens kan ge det här props. Kassa rim, dåligt delivery, osvängiga beats från e-jay eller nåt. Temat och imagen får mig att tänka på när man fnissade åt Insane Clown Posse på högstadiet.

Det här kanske funkar på en sammankomst för arbetslösa teknologer eller folk som tycker att våldsironigrejjen är det bästa som hänt Sverige. Med andra ord, ingen som hört hiphop.
Rakt upp och ner.

2006-11-22 10:07
Våldsironi måste ju vara det fånigaste ordet som hiphop tillfört svenskan.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2006-11-22 10:12
van-yek P25

Kassa rim? Du verkar inte ha lyssnat, många och jag inkluderad anser mr cool vara sveriges främsta ordkonstnär.

Jag kollade din Myspace, hahaha, hyfsad, varken mer eller mindra, men du ska nog inte prata om beats.

färska prinzen som proddat beatsen på dehhär epn, tror inte en av sveriges bästa producenter sitter med e-jay, kan dock hålla med om att han gjort bättre beats än dessa i sina dar, klår dock ändå det mesta.

Ointresserad av alla.

2006-11-22 10:13
Brunsås 

Och du tror att det var hiphopen som introducerade det ordet i svenskan?
Ointresserad av alla.

2006-11-22 10:14
Simme_K: Vilka var det då?

2006-11-22 12:23
Brunsås 

videovåldsdebatten i början av åttiotalet.

Det var Motorsågsmasakern som startade debatten och begreppet våldsironi myntades av försvars-sidan.
Ointresserad av alla.

2006-11-22 14:49
Åh fan, då tar jag tillbaka mitt uttalande och tackar förupplysningen.
Tycker dock fortfarande att det är ett jävligt dumt ord, oavsett varifrån det kommer.

2006-11-22 19:08
Måste man vara bättre än artisterna man dissar? Var å en har väl en egen uppfattning. De flesta gillar det inte. Jag och en del andra dyrkar KL, DVS-folket. Går nog inte att diskutera riktigt, tror inte man ändrar uppfattning liksom.
F ö har alla låtar jag hört med Van-Yek varit riktigt tungt shit. Tycker JAG. Hejhej

2006-11-23 01:08
Som vanligt droppar allas vår Keffatklick dom skönaste släppen! Underbar musik!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Sångare

2006-11-23 04:07
Haha, van-yek. Du måste ha blivit kapad av nån i KL för att skita ur dig något sådant. Det du säger har nämligen 0 substans.  Trollvarning.

2006-11-23 12:27
Alex2001

Nä man måste inte vara bättre, men påstår man att beatsen låter som e-jay beats så måste han vara en hatare, ligger ju ingen substans bakom, Nålovinylbeatet är nått av de tyngsta jag hört.
Sen är det ju komiskt att hans "egna" beats består av långa mp3-samplingar och stulna trumloopar.
Extra kul när hela produktionen låter som vilken snorunges datamickskit somhelst. 
Han har hyfsat flow och hyfsade texter, inget speciellt, killen är 25 år och låter fortfarande som fjortonåringarna som lägger upp på audio.

Att han ens yttrar sig så om mr cool kan bara bero på avundsjuka, möärks att han har mindervärdeskomplex.

Ointresserad av alla.

2006-11-23 17:04
Simme_K: Tycker du är lite väl hård nu. Men ok. Jag kan förstå folk som inte uppskattar mr Cool, särskilt om man inte lyssnat ett par gånger. Han är ju lite speciell på många sätt. Gillar man inte direkt får man helt enkelt lyssna tills man gillar det:) Och ja, Prinzens prodd är ruskigt bra, som vanligt.  

2006-11-24 10:26
Alex2001 

Min kommentar handlade om van-yek P25 som sa att mr cool lät som onkel konkel blandat med just D, jag tyckte det va nördigt sagt eftersom han själv var rätt kass och hade kassa beats, lyssnade på hans myspace, van-yek P25 myspace alltså.

Mr Cool e grymmast, det var inte honom jag syftade på.
Ointresserad av alla.

2006-11-24 11:22
Simme_K: Ja, fattade det. Mitt inlägg var ordentligt konstigt skrivet ser jag nu :)

2006-11-24 17:53

Jag tycker att mina jämförelser med både Just D och Onkel Konkel är relevanta. Killen rappar ju inte, han reciterar över en takt, och texterna i sig är bajs. Vadå ordkonstnär, varken rimmen eller själva innebörderna är av fantastiska mått? Kom igen han får Don Diego att framstå som ett geni - både text- och flytmässigt. Och beatsen är tungfotade - de svänger inte. Inget tungt i det bara klumpigt. Passar rapparen utmärkt.

Men alla tycker inte lika, och det är ett faktum. Tack för att ni orkade kommentera mitt eget material, verkligen väsentligt för debatten. Det ena beatet är förresten en instrumental av Madlib, ta det musikaliska med honom. Men det visste ni förstås eftersom ni analyserade texten där han blir namedroppad.

Ciao.

Rakt upp och ner.
Sångare

2006-11-25 01:33
Hahaha vanyek. Humor har du i alla fall. Det kan ingen ta ifrån dig. Hör du det? Ingen. Låt ingen stampa på dig. Hur mycket bitter, talanglös förlorare du än må vara. : D~

2006-11-26 12:37
Vet du vad jag fíck reda på i-dag?
Att alla invandrare går på bi-drag.
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2006-11-27 10:14
van-yek P25

Avundsjuka är naturligt, men stilla dig.

Ointresserad av alla.

2013-09-17 18:26
Det här va en intressant tråd, en riktig guldklimp. Idiocracy fast på riktigt liksom...

Folk som diggar ris kallar Vanek talanglös haha