I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

IceTaiL - Du får en kork på köpet [Ute nu]

Svensk Hiphop - Audio & Video

Moderator

2006-09-16 16:48

IceTaiL - Du får en kork på köpet [Ute nu]

Yeah min skiva e klar den är på 10 spår

Proddad av sirdizzle,jakobone,tobbe,mig själv,psp,Litanol

(url link=http://http://www.break2005.net/icetail/Duf%e5renkorkp%e5k%f6pet_sample.mp3" target="_blank)http://http://www.break2005.net/icetail/Duf%e5renkorkp%e5k%f6pet_sample.mp3(/url)

Den kostar endast 70kr

Hoppas det smakar och STÖD SVENSK HIPHOP !

Peace !

2006-09-16 16:57
töntig titel på en skiva

Moderator

2006-09-16 17:06

Kul att du skrev nåt iaf... alltid kul.. aja nästa

Moderator

2006-09-16 17:19

2006-09-16 18:22

fel forum

Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
Lyricist

2006-09-17 09:49
Genom att köpa den skivan stöder man inte svensk hiphop ? man stöder en värdelös kid från sthlm istället :(
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Promotor

2006-09-17 15:46
Jag ska stödja dig och köpa skivan ;D men ja tar det irl när jag är i gbg homie!! peace!

2006-09-17 17:48
ärligt ni e horbarn sluta hata och låt han göra sin grejj istället för de ni säger säg lycka till även om han säljer 0 skivor OCH ? ärligt och ? tror inte ice tror han kommmer bli miljonär på cd säljandet men han gör sin grejj och det respekterar jag liksom ni borde göra,sluta hata o stöd i stället köp inte skivan om ni inte gillar den svårare än så e de inte,men ni behöver inte trycka ner han för att han gör sin grejj,fucking fagets

peace
Behöver beats !!
Moderator

2006-09-17 17:57
Soft opti :)

bigrob tack :)

alla ni andra systemfel till exempel fan du ska ju inte snacka du är inte heller den bästa precis.. låter fan som du har miljoner kråkor i näsan när rappar..

Sen alla andra som säger haha du kommer inte få sålt ett skit.. istället för att skriva så, sluta lyssna då ?... demirel du är inte det minsta rolig du heller...

puss  KÖP SKIVAN :D

2006-09-17 17:59

Bigrob kunde fan inte sagt det bättre själv!
Blir förvånad då jag läser sån här skit, vad är det för jävlar som sitter och skriver sånt här alltså?...försöker verkligen trycka ner killen, kan garatera att 99 procent av er är wackare...
var bara tvungen att ventliera mig, blir lack då jag ser såna översittar fasoner.
Ice gör din grejj! skit i hatarna;)

/majistern

Moderator

2006-09-17 19:24
Systemfel du fattar det själv så varför ens skriva 1 andra rad i tråden stick härifrån nu.

2006-09-17 19:42
Man kan vara negativ, sedan kan man ha fötterna på jorden och den skillnaden verkar tydligen vara hårfin.

Så att nej!, du ska inte sälja en skiva för 70 spänn.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
Moderator

2006-09-17 19:45
Whipper man lär sig nåt nytt varje dag.

2006-09-17 19:54

2006-09-17 21:40
jag tror att sånna här skivor är bra för svensk hiphop, och jag hatar alla som hatar, vilka jäkla bakåtsträvare, särskilt systemfel som låter som en underutvecklad smurf. Nee, kanske ska köpa när jag får pengar. Peace
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Lyricist

2006-09-17 21:58
Bigrob743 P21

Du undrar varför ingen stödjer svensk hiphop ? här har du svaret det finns för många jävla wacka rappare som droppar skivor så då orkar man inte köpa skivor för man vet att 99% av alla skivor som släpps är skit. Så låt dom som kan göra musik göra den och sen sälja, låt dom tjäna cash istället för att plocka deras cash och få dom att sluta.

nuff said.
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2006-09-18 00:26
hahahaha så skön kapten haha
Behöver beats !!

2006-09-18 00:47
haha vilket jävla tjafs .. tråden handlar liksom bara om att ice släppt skiva som finns att köpa, om man vill det .
Vill man det inte så skit i det, o skriv ingenting heller .

Ice, hooka mig på en öl så köper jag !
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-09-18 03:05
En öl = 50 spänn å skivan för 70, han går ju nästan back på det vafan :D

Tycker det är kul att någon släpper, man lär sig av alla låtar man gör och blir bättre med tiden, ingen börjar på toppen.

Tycker dock att det borde finnas någon form av snippets eller dylikt här.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-09-18 13:17

en liten fråga bara: hur mkt pengar har du lagt ner på skivan? och hur mkt tjänar du på varje skiva du säljer?

2006-09-18 22:05
en öl = 50 spänn var nånstans? nej nej västerhus 25 spänn
jag menade inte ens att han skulle betala den, bara hooka mig
jaja asså jag ska köpa skivan, nog diskuterat om det o fan va många hatare de finns här då . fags
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-09-18 22:20
edu P22

haha, seriöst.. om folk som DIG skrattar åt honom vilka skrattar inte åt dig? fyfan vad fjantigt inlägg utav dig!

Bäst du passar dig för den RIKTIGA gangstern Ice!

lycka till med skivsäljningen ; )
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Moderator

2006-09-18 23:17
många som har köpt trots dessa inläggen så ja e bara glad att dem skriver inlägg så att folk får upp ögonen =) ölen är din ;) Peace !

2006-09-19 03:10
Nä du får nog börja sälja majblommor.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Manager

2006-09-19 06:59
Det låter helt ok, känns som att folk hatar bara för hatandets skull.

Det är väldigt lätt att trycka ner folk, jag menar, hur många mobbare är kärnfysiker?

Dock ser jag det väldigt svårt att motivera priset. Inte för att jag är snål eller nått, men 70 spänn för en platta med en oetablerad och uppenbarligen inte fullfjädrad rappare är att ta i.
T.ex. Papis Mixtape kostar 49:-, och T.R. är en etablerad rappare.

Kör din grej, folk är bara avundsjuka, även om de inte fattar det själva (har själv varit på andra sidan).
Redline!
Moderator

2006-09-19 07:49
Hehe tack octagon... anledningen till att den är så dyr är för att kostnaden för att tillverka skivan är ganska stor ... skulle sälja den för 40kr från början men då skulle ja inte fått ut nått av det... så alex som säljer dem åt mig gav mig ett råd att sälja skivorna lite dyrare ifall ja skulle tjäna lite på det.. Peace !

Manager

2006-09-19 12:10
iCeTaIl: Det är upp till dig, men skulle jag vara i dina skor hade jag sålt den så jag gick plus minus noll, för som det är nu har jag svårt att tro att du kan tjäna pengar på din rap i form av skivförsäljning. Det är ingen i sverige som tjänar riktiga pengar på att sälja skivor, utan på spelningar.

Jag rekommenderar dig att tänka till lite...hellre att du får tillbaka din pengar du lagt ut på skivan än att gå back, för jag har svårt att se att du kommer sälja hela ditt lager (nu vet jag inte hur många du tryckt upp, men du har tryckt upp de, och då brukar det handla om lite större enheter).
Redline!

2006-09-19 16:33
asså är du dum i huvet eller icetail, jag måste bara få fråga det? du är som sagt inte ens fullfjädrad rappare och du kör det här för att du ska tjäna pengar på det!!?!! asså inte lite dryg du är da. fyfan för sonna som dej

Moderator

2006-09-19 20:39
hahaha... "whoa i ett nötskal" haha går ju inte beskriva bättre förutom vissa i tråden.. Peace !

2006-09-19 20:40
Ärligt talat jag säger inte att du suger eller så, men du måste vara realistiskt. Vem vill köpa en helt okänd rappares skiva för 70 kronor?

Du måste först och främst göra dig ett namn. Jag har inte hört dig rappa, bara dina beats och samplen fungerar inte så jag kan inte kommentera, men mitt tips är att släppa den som net-play istället så får fler folk chansen att höra och kanske uppmärksamma dig så kan du sälja nästa skiva kanske...

Moderator

2006-09-19 21:35
Prinsmio fråga demirel vilket netcee ja e :D ja förstår man Peace !

2006-09-19 22:09

Sample - korrekt länk

priset är extra högt - du kanske vill tjäna lite extra, jag skulle satsat på att sälja så billigt som möjligt för att fler skulle skafa ett exemplar=fler hör dig, för du är väl ändå på marknadsföringsstadiet.
låtarna är extra få - tråkigt, vill man ha ett album med sin artist så vill man ju verkligen ha något att lyssna på-

förövrigt gillar jag inte detta, din hiphop, alls, men vafan, det är ju så det är.

Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2006-09-19 22:10
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.