Redaktionschef
2006-08-31 03:34
Aktuell MP3 - Robert Valsinger - D.G.P
Tidig torsdagmorgon och ny svensk hiphop på startsidan. Enjoy! ________________________________________ Robert Valsinger - D.G.P (Det Gamla Plugget) Robert Valsinger är en rappare från Linköping som snart är aktuell med sin andra soloskiva, vid namn "Sången Är Vacker Men Ack Så Sann" . Veckans mp3 är hämtad därifrån och handlar om Roberts liv samt hur det var att vara med att starta hip hop-eran i Linköping i mitten av 1990-talet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skön berättelse, passade bra såhär på natten!
böf
Redaktionschef
2006-08-31 04:04
Eller hur! Jag känner igen mig i den :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skön story, fet låt.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
SHIIIIT VA FETT... faN mer sånt här åt folket eget och jääävligt het storytelling
www.myspace.com/mangemyt
skön som fan.. men tråkigt rimschema som fan tyckte jag.
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
Riktigt riktigt bra, Robbans första skiva är absolut bland det bästa svenskspråkiga rapskivan som släppts. Här visar han att det inte behöver vara avancerad rimstruktur för att det ska bli bra heller. Ser fram emot skivan!
Jävla fet låt!
Brutal fucking murder!
Jävligt speciellt, skön röst, bra lagt. Håller med mfs, du behöver inga avancerade rim över huvud taget för att det ska låta jävligt bra endå :)
Absolut det bästa whoa nånsin har haft som veckans mp3...
Redaktionschef
2006-08-31 11:30
Som mfs sade.. har ni inte hört Robert Valsingers självbetitlade debut från 2004 så har ni gått miste om nåt. Riktigt, riktigt bra skiva, och av den här låten att dömma lär uppföljaren bli grym också.
Det här är jävligt bra grejer, alltså! Riktigt grymt!
Jävligt eget, men på ett bra sätt. Ingen märkvärdig rappare egentligen men han får det att låta riktigt jävla bra. Fan va fet låt, detta är en kille som jag helt missat...aldrig ens hört namnet.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
storyn är sköön
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har lyssnat på den några gånger nu.. tycker inte det är något speciellt, itne ens speciellt "bra" liksom. inget som fick mig att vilja koll upp honom närmare iallafall..
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
ahh. underbar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gillar det inte alls tyvärr. simpel låt..
- yes
Jag måste nog säga att jag inte blev så värst förtjust i låten. Själva rappen var lite tråkig känns det som och beatet fick mig inte riktigt att böja på nacken. Refrängen var inte heller något jag fastnade för riktigt, det lät lite fånigt på något sätt med "det gamla plugget". Men samtidigt känns det som att jag diggar låten även fast jag inte tyckte om den. Så jag måste nog säga som Systemfel ; "Vet inte om jag diggar eller inte."
Yeah, you know..
som sagt... nice story... men nah... kommer inte spelas upp igen
Sov inte på Robban, finns inte nån som gör det som han!
NOTHIN BUT SKILLZ
nä men många som gör det bättre :P
Den va sådär, men han är ju råfet på det engelska språket!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
"fly" och "pip till" är fetare, det om något säger väl lite mr bashs standard
http://fredpajorden.com
This is the man bashie from Stacs of stamina! Robert Valsinger är hans svenska namn. Linköpings gurun :) haha Fett skön låt, bra story. I like it!
Fet låt! Diggar beatet riktigt mycket, och storytellingen var grym..
som native linköpingsbo blir man ju lite rörd. sjukt bra faktiskt. jag är dessutom nästan lite glad att han släppt folkmusikprylen från förra skivan, även om det också hade sin charm.
stand up girls
galet bra! När kommer nya skivan?
Tack för god respons !
Jag skall kanske berätta att detta är den låten på skivan som påminner mest om klassisk rap. Resterande låtar är mera som det var på den förra skivan. Mera åt "folkmusikshållet" och mera poetiska texter. Kul att så många gillade den. Jag tycker själv att den får en att nicka och njuta ... Smaken är som baken.
Maila för info på
[email protected] Och jag har så smått en kommande engelsk skiva på gång också. Temat till den kommer vara "Back to 9-4"
Peach !
-R / Bashie
BESTÄLL SKIVAN! www.robertvalsinger.com /// För senaste intervjun gå in på www.allears.se ///
du lägger det tvärtungt, skön röst, passande text till beatet.. du flowar soft, sinnessjukt skön låt.. man lever sig verkligen in! fortsätt uppåt
www.soundcloud.com/arionmusic
Bashie is back!!! Jåjå jåjå jåjå jå jum jum, i'll keep livin u know i keep singin!!!! D-O-N-T S-L-E-E-P-!
Fet låt som fan!
http://www.lospalindromas.com
Först tänkte jag; "vad fan är detta för skit" men efter ett par genom-lyssningar så är detta guld i mina öron! Riktigt nice story, låter guld! Keep it up!
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
back-in-the-days låtar är alltid ett dubbelsidigt svärd. å ena sidan känner man alltid igen sig men å andra sidan är det alltid the same ol' du har hört fett många gånger innan. därför kan det hjälpa lite med intressanta rimscheman eller något för att hålla intresset uppe . beatet var halvt-trist och refrängen var booty, men rappen var rätt bra. inget jag sparar på datorn dock.
påminner lite grann om daniel boyacigolu...
What would macgyver do?
det låter som en tönt som är grym på att rappa! jag lyssnar gärna på det.
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
Producent
2006-09-01 13:20
charmig låt.
http://www.soundcloud.com/gyllander
fick mig på flashback humör, ska slänga på Ösgötaslätten skivan nu.. Young generation Oak Il Crew, STAND UP!!
SUNKIG REFRÄNG, hur kan man ha med en sådan tråkig sångerska?! digga rappen, och beatet va oxå nice förutom Kobjällran som va riktigt dåligt inmixad i resten av beatet. Gilla låten, men refrängen förstörde väldigt mycket.
Riktigt skön låt :)
Trevligt. Fint berattat .... men ganska wack faktiskt. Lessen. Diggade inte de minsta. Inga hip hop vibes.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Fan va soft gjord... grymt flow, bra berättat, fina rhyme och nice beat... Gillade denna skarpt.. nice!
tycker inte den va så bra.
~~
det låter som någon typ av sigur ros hiphop..? ambient och helt jävla underbart. det bara flyter runt mellan öronen.. fan jag ska ha den här plattan
mama said knock you out
Riktigt skön stämning i låten, bra beat o bra levererat ! gillar dock inte riktigt hur du förvränger vissa ord för att de ska rimma...de går fan bort
nån sida där man kan höra mer
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
det var lite skönt. "Det gamla plugget" låter jävligt fult. Men jag gillar mestadels "back-in-the-days"-låtar i allmänhet. -fryser du? -nej jag har ju mössa på mig - bra
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
Stämningen var riktigt skönt, därimot var beatet lite små svagt. Låter som dom hittat en midi fil nånstans och lekt vidare.
Ännu en gång Tack för grym respons ! :) Jag vill påpeka en grej med temat, titeln och då också refrängen "Han är från det gamla plugget" ... Idén till att förkorta DGP till Det Gamla Plugget, beror på (förutom att jag ÄR från den lite äldre eran av svensk hip hop, "The old school "), att mina polare i början av 90-talet hade ett av Linköpings graffiticrew som hette "DGP". Det stog dock inte för "Det Gamla Plugget", Men det är en tanke med att sprida den förkortningen. Den kommer finnas en hemsida inom kort där man skall kunna hämta allt man kan tänkas vilja om min musik. Framför allt info om kommande skivan "Sången är vacker men ack så sann" Jag vill bara tala om också att ROBERT VALSINGER = BASHIE Så at talla vet om det. Peach !
BESTÄLL SKIVAN! www.robertvalsinger.com /// För senaste intervjun gå in på www.allears.se ///
Damn. Det var fan länge sen hiphop väckte känslor i mig. Att det dessutom var exakt samma känsla som fick mig att börja gilla hiphop överhuvudtaget är inte fy skam det heller. Tack Robert, den här gjorde min dag.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Jag vet inte. Första gången jag lyssnade på låten tyckte jag den sög rakt igen. Jävligt billiga rim och tråkigt rimschema, men.... Den är skön, jag gillar att lyssna på den. Den är bra musikmässigt, men sämst teknikmässigt, den funkar..