Skiva: Flöde På Smeten - Tappa huvet inom räckhåll
Nu är den äntligen klar, FPS debutalbum "Tappa huvet inom räckhåll". Gästas bl a av Heli och hiphop-poeten Kristoffer Nilsson, som gjort sig känd på denna community. För att beställa ditt alldeles egna exemplar, gå in på: tappa huvet på knaster.net För ett litet smakprov klickas: här Flöde På Smeten består av Dafne AKA Janeway och Roffe AKA ...eh, Roffe :) Vi kör en ganska egen stil av hiphop, straight outta Comp.... jag menar Dalarna! En proffsigt gjord skiva i demoprisklassen är inte helt fel, huh? Nej, precis, så ta en titt och stöd Dalarnas upcomings! Lite info: Låtlista: » Året om/Intro » Juggle » Fru Fortuna » Kvällsmusik + Sensommar av Kristoffer » Tappa huvet /med Karro » Vad fan håller jag på med?! /Heli » Cirkus (Hela världen) 2 » Oooj! + Höst av Kristoffer » Ipomoni » Stafett » Skrivkramp (Ambitionen & Orden) » (FP)S i ärmen + Vinter av Kristoffer Mixat av Josef "Mr.Vitamin" Mauritzon (fd. Shufflas, numer Bullit) Mastrat av : Fredrik Aspelin Omslag av: Stefan "Prefekt" Wiklund (fd. Shufflas, numer Bullit) för P&P Design Omslagsfoto: Linda Medelberg och FPS beats av Roffe och Mr Vitamin, rap av Dafne och gäst... För kontakt, skriv till oss här på Whoa (janeway o impicit) eller maila på [email protected] för bokning osv Så...nuff said, nu öppnar vi tråden för allmänheten!
Science Genius Girl
Klart värt o lägga pengar på!
vilket groteskt gruppnamn!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja.. Nästan lika befängt namn som Mofeta.. hört den dåren?
haha, jag dissar inte, men håll med om att det låter riktigt jävla skumt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
actually i agree vicolino. men snippetsarna var rätt coo
Haha ja namnet är hmm.....orginellt. Eftersom låten där Heli gästade finns som laglig mp3 så behöver man ju inte punga ut 60:- här wiiihiii ;)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Ang. bandnamnet: Om jag inte helt missminner mig har det nån sorts pannkakslagaranknytning? Typ som det går bra nu, "jag har flöde på smeten"...
http://fredpajorden.com
själv äger man redan ett ex. me like
Ett tips: innan ni gjort er ett namn som folk känner igen. SÄLJ inte skivor. Släpp dem hellre gratis och satsa på att få ut er musik och få er ett namn. Ni kommer bara sälja högst 10 skivor om ens det.
PrinsMio: Haha, skitsnack! första skivan jag gjorde sålde jag 250 st.. (inte bara över nätet såklart) Detta är väl ett utmärkt sätt att göra sig ett namn på. Det tas mer på allvar än en mp3:a och man får inga tidningsartiklar med mp3:or. Sluta hata och spela smart. Jag köper den!
http://www.femdefence.info
Nej, inget jag uppskattar tyvärr. Får hemska minnen från pissiga Eiore. Det är inget man vill återuppleva...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
4134: Fortfarande så har jag ingen aning vem du är, fast jag har bra koll på svensk hiphop. Njae, jag tycker fortfarande att man ska göra sig ett namn innan man börjar ta betalt för musik, men jag antar att de mest vill känna att de släpper en skiva istället för att tänka på varför de gör det.
BearC P18 Det stavas "originellt". Hare bra mannen ;)
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
PrinsMio : Haha, du tror jag kallar mig "4134"? "yo, I´m the 4-3-1-4, get on the floor" haha Njae, jag tycker fortfarande att man ska göra sig ett namn innan man börjar ta betalt för musik, men jag antar att de mest vill känna att de släpper en skiva istället för att tänka på varför de gör det. Antar att dem gör det för att det är kul, ett projekt.. vem vill inte släppa en skiva liksom.. låt dem göra det. let them shine
http://www.femdefence.info
Verkar fett! Upp!
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
BearC P18 Eftersom låten där Heli gästade finns som laglig mp3 så behöver man ju inte punga ut 60:- här wiiihiii ;) sant,men då missar du de andra elva spåren ;)
Science Genius Girl
fet skiva, rekommenderar den som fan! Har lyssnat igenom den flera ggr nu
se så folk, var inte rädda att beställa
Its Tricky!
riktigt bra skiva! Har inte hört nåt liknande, ni har verkligen eget sound. KÖP!!!
"måste jag"
nice med kritik! uppeli upp
Its Tricky!
Får köpa den. fanns den nånstans i stockholm?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Såg att den fanns på knaster.net. Verkar fett, beställer nu! Alltid kul med ny musik. Fortsätt med det ni håller på med!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
bara att beställa på knaster!
Its Tricky!
Knaster.net borde fixa postförskott. Dessa har dom; Förskott till PlusGiro Betala till PlusGiro-konto via internetbank närmaste bankkontor. PayPal eller betalkort Betala med ditt PayPal-konto eller med betal-, konto- och kreditkort över PayPals säkra servrar. Kan inte använda någon utav dom
den här snubben som snackar lite då o då mellan låtarna, vem e det?
Kristoffer heter han, "hiphop-poet" från uppsala. när jane kommer tillbaka från geekland så kan hon svara utförligare på den frågan.
Its Tricky!
om nån vill boka spelningar så är det bara att höra av sej här på whoa, eller skicka ett mail till:
[email protected] .
Its Tricky!
Bobby vet inte hur jag ska svara mer utforligt pa den fragan men ja, han ar som sagt hiphop-poet, som gjort sig ganska kand har i lyricismforumet pa whoa tills han av nan outgrundlig andledning blev bannad (rasistiska asikter nar han umgas med invandrare? hm... konstigt konstigt) och pa var skiva laser han dikter for forsta (?) gangen... blivit annu battre pa det nu.. :P
Science Genius Girl
han e grym som fan, jag fastna speciellt på den där sensomamr dikten han kör, det han säger alla har vatt med om det, jag känner igen den direkt asså
den är fet !
dont even attempt to go there!
^^ skönt att höra :)
Science Genius Girl
dikterna vart jävligt lyckade!
Its Tricky!
hehe ok, inte mycket att göra nåt åt nu..
Its Tricky!
Ja, det kanske man borde gjort... men ja, nu är det som det är :)
Science Genius Girl
nä det e bra som det är :)
yeah coolt! ska gräva genom ploskan och se om jag har en slant över till detta
Det tycker jag definitivt! :)
Science Genius Girl
Skivan kostar 60 kr, innehåller 12 spår och ingen köper? ni e fanemej för mkt... vad vill ni ha? en dag återvänder jag som svensk hiphops elena paparizou och då ska ni få se på f*n! muahahahahhaha (nej, jag vill bara uppa, inte alls seriös..)
Science Genius Girl
Noll känsla, noll flyt. Yesch.
whattup... Lyssna på Janes texter...har du hört nån tjej eller nån överhuvudtaget skriva sådär? Det e inte massa punchlines o skit, inte massa rim med inget sammanhang eller mening, utan det e ren skills. Det e som att läsa en bok eller kolla på en film när man sitter igenom o lyssnar tycker jag. Det låter verkligen itne som nått annat jag jag hört, det e en helt egen stil.
Bobby_Bolivian ....säger han som har henne på sin kontaktlista och förmodligen är väldigt bra kompis med henne. Kompisprobbs är alltid lika kul.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
Redaktionschef
2006-07-27 22:58
Jag har nog aldrig hört någon seriös rappare i Sverige som har lika jobbig röst som Janeway... det säger jag inte för att vara elak utan det är precis hur jag upplever det. Brukar kunna bortse från sånna grejer, men detta fallet är extremt. Känns dock synd om man går miste om att få höra en massa "skills"... kanske går att läsa texterna på något ställe alla fall?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
whipper Jag och Bobby har aldrig träffats, jag ser upp till honom och är ett stort fan av hans musik. Att jag snackar med honom betyder väll itne att han inte kan ha sin egen mening om vad jag gör? han har gett mig kritik när han ansett det befogat... Oracle Haha, oki, jag får lägga upp dem nånstans då, eller be nån annan rappa in dom spec. för dig ;)
Science Genius Girl
Bobby_Bolivian: Hörde en låt, jag pallade inte med hur det lät, jag har inget emot det hon sa... Men det flyter inte i mina ögon, och det där var såna spontana känslor när jag lyssnade. Can´t deny the vibe... det är helt för ryckigt som jag ser det.
jag tycker inte heller att det var något speciellt, inte min stil bara skulle jag tro =)
http://www.myspace.com/localexpressions